Pagina 2 van 5

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 11 okt 2018 06:45
door Lucrafc
Ik begrijp je instelling, ik verkocht Dit voorjaar mijn Fireblade na 16jaar trouwe dienst omdat zijn gewicht mij na een longoperatie toch te veel werd.
Onlangs heb ik een Chinese dax op de kop getikt voor weinig.
Ik had net de zelfde ervaring.
Enkel is de wetgeving in België streng op gebied van kleding.
Minstens een lange broek, enkel hoge laarzen een jas met lange mouwen handschoenen en helm is het minimum dat mag.
Vooral de jas en lange broek doen mij snel de wagen met airco nemen.

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 11 okt 2018 08:06
door nielspbr
Ik stap zelfs niet op de brommer zonder lange broek en jas.
(en verklaar iedereen die in korte broek brommer of sneller rijdt voor gek)

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 14 okt 2018 19:38
door NIX
Eigen verantwoordelijkheid.

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 02 dec 2018 11:58
door Jurrien
Zo'n Ape is echt niet bedoeld voor slecht weer. Vrijdag een stuk van zo'n 180 km gereden en de voorkant van de brommer is één grote blubberbende. En dan regende het niet eens, dit komt alleen omdat de wegen wat herfstachtig vochtig waren.

Afbeelding

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 02 dec 2018 14:08
door nielspbr
Dat herkende ik van mijn monkeys, daarom heb ik bij mijn ape 50 gelijk het voorspatbord omlaag gezet. (De bekende merken verkopen daar beugeltjes/braces voor)

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 02 dec 2018 14:27
door Jurrien
Hmm, interessant!

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 02 dec 2018 15:15
door nielspbr
Bij onze zuiderburen bv https://www.motorkit.com/en/frontfork/5 ... 0-100.html

(Is natuurlijk ook zelf te maken)

Er is meer, maar dan zit je weer tegen verzendkosten + btw + die standaard 30 euri opslag aan te kijken.
Ik heb de daytona beugel uit dit lijstje: https://www.japan-webike.nl/ps/#!&p.m=9 ... 557&p.sk=1

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 03 dec 2018 20:37
door gerbrandicus
En jij, Niels, trek je het wachten nog? :-)

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 04 dec 2018 10:11
door nielspbr
Ik had afgelopen zondag nu niet bepaald trek om een motor te pakken ;)
(zaterdag was dan wel weer lekker geweest)

Blijft ie al een beetje netjes stationair lopen? Toen die net uit de container was had hij daar wat moeite mee.

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 09 dec 2018 17:31
door Ape100
Hallo ,

Heb mij 2maanden geleden een honda ape 100cc aangekocht bij fourstrokebarn . ben zelf van belgie en het is niet simpel om hem hier in orde te krijgen .
is hier iemand die er wat ervaring mee heeft om een belgische kenteken te bemachtigen . tweede optie is in nederland een kenteken te bemachtigen .ik heb kjell hiervoor al gecontacteerd en zou mij dan 1500 euro kosten ?
Wat kost de rdw voor zulke keuringen en homologatie ?
Ik zie door de bomen het bos niet meer ! is dit wel mogelijk in mijn geval ?

Mvg kevin

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 09 dec 2018 20:33
door nielspbr
Welk bouwjaar?
Met een motorfiets van buiten de EU, dus zonder eu goedkeuring, nieuwer dan 31-5-2005 kom je in NL bij de RDW in de individuele goedkeuring terecht en die is niet goedkoop.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... f-eva-land
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ring-motor

Motorfiets moet worden nagekeken en aangepast (knipperlichten moeten verder uit elkaar!)
bpm gedoe (heb je in belgie geen last van maar in nederland wel) en betreffende motorfiets moet naar Lelystad voor de keuring.

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 09 dec 2018 21:14
door NIX
BPM krijg je bij export terug.

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 10 dec 2018 16:55
door Ape100
Hallo mijn honda ape is van 2008 en wat is BPM ook nog een soort belasting ? en hoeveel is dit dan ongeveer .
Kan ik ergens europees gekeurde pinkers kopen die passen op een Ape en voorlicht moet dan waarschijnlijk ook e4 gekeurd zijn .

Bedankt nog voor jullie snelle reactie

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 10 dec 2018 17:12
door Ape100
NIX schreef: 09 dec 2018 21:14 BPM krijg je bij export terug.
Hoe bedoel je ? als ik hem laat keuren bij rdw en exporteer hem naar belgie krijg ik de kosten terug betaald .

Re: Honda Ape 100

Geplaatst: 10 dec 2018 20:02
door nielspbr
Ape100 schreef: 10 dec 2018 17:12
NIX schreef: 09 dec 2018 21:14 BPM krijg je bij export terug.
Hoe bedoel je ? als ik hem laat keuren bij rdw en exporteer hem naar belgie krijg ik de kosten terug betaald .
Correct, bij kentekenen(lees import naar nederland) moet er een x restbedrag aan bpm worden afgedragen, bij export krijg je dat weer terug. Het restbedrag bpm wordt minder naar gelang de fiets ouder is.

https://www.roadracing.nl/bpm.php
Even ter aanname, indien de (nederlandse?)catalogusprijs in 2008 3500 euro was en het bouwjaar juli 2008 dan levert dit het gigantische bedrag van 22 euro en 1 cent aan bpm afdracht op.
((Nu ben ik alleen bang dat in dit rekenvoorbeeld de japanse catalogusprijs op de plaats van de nettoprijs hoort te staan maar dan is het nog steeds niet wereldschokkend))