zelfbouw brommer met veel honda

Hier kun je praten over je honda.
Basch
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 okt 2018 17:02
Bezit: Nog niks

zelfbouw brommer met veel honda

Bericht door Basch »

Dag jongens,

Met een goeie vriend reis ik elke drie jaar een lange rit door Europa, en de afgelopen keren heb ik dat op een puch gedaan, waar ik nu wel een beetje klaar mee ben. Ik ben van plan een ding te bouwen met honda viertakt blok, met als basis het puch maxi frame alszijnde het enige onderdeel waar ik nog niet van heb gehuild. verder is het plan, 17'' spaakwielen met trommelrem, een honda mb vork met mt onderpoten voor die trommelrem, en dan nog wat dingetjes waar ik nog niet over uit ben.

eerste stap is het pasmaken van de ophanging van het blok, daarvoor moet ik weten hoeveel ruimte ik heb aan de voorkant en de uitlijning voor de ketting. ik zie vaak dat puchjes al eens een viertakt blok hebben gekregen, en dat dan het spatbord niet meer past. dit wil ik beter: ik wil kijken hoe ver ik het blok naar achteren kan hangen, maar los daarvan ook meer ruimte voor kan maken.
manier een is het gebruik van honda mt onderpoten, die hebben de wielas nog weer een stukje naar voren
nog een manier is een puch ebr kroonstuk gebruiken, die heeft de poten tov. balhoofd wat verder naar voren maar de poten staan minder breed uit elkaar. wat ik zie is dat bij honda mt vaak afstandsbusjes worden geplaatst tussen remanker/naaf en de onderpoten, maar hoeveel is dat, en kan ik door met busjes weghalen/afdraaien het passend krijgen in een ebr?

groot verhaal voor een klein probleem, hoop dat iemand me kan helpen!

Plaats reactie