Tegendruk

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tegendruk

Bericht door nielspbr »

Zeker die moderne downsize turboblokjes. Even langs de tuner en je hebt er zo 20-25% vermogen bij zonder ook maar een enkele wijziging aan de rest van het systeem. Dit is mogelijk vanwege de veilige afstelling door de fabrikant. Blokje moet tenslotte lang meegaan.

Turboloos is different koek, daar is met alleen mappen niet zo heel veel te halen.

ps. waren de apk regels niet zodanig veranderd dat je daar niet meer zonder kat door de keuring heen komt (als je auto ooit met is afgeleverd).

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Tegendruk

Bericht door stoterstangen90 »

nielspbr schreef: 08 dec 2018 11:55

ps. waren de apk regels niet zodanig veranderd dat je daar niet meer zonder kat door de keuring heen komt (als je auto ooit met is afgeleverd).
Alles van voor 1998 mag dat nog wel.
Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Tegendruk

Bericht door butt head »

stoterstangen90 schreef: 08 dec 2018 11:56
nielspbr schreef: 08 dec 2018 11:55

ps. waren de apk regels niet zodanig veranderd dat je daar niet meer zonder kat door de keuring heen komt (als je auto ooit met is afgeleverd).
Alles van voor 1998 mag dat nog wel.
1995 ;)


maar inderdaad is altijd even een 30 min werk voor en na de apk. :lol:


maar waarom zou dat wat ik zeg niet zo zijn hj?

een originele uitlaat met zijn rietje (neem cb50) waarom heeft het dan zin om dan het rietje er uit te halen. dan haal je de tegen druk toch weg.
loopt het brommertje beter en makkelijker toeren.
een auto met kat en zonder kat is toch exact het zelfde verhaal. een kat is toch ook gewoon een dicht gepropte uitlaat.
inplaats van dat je bij de gemiddelde auto niet een dag hoeft te klootzaken om de pefecte afstelling te zoeken werkt het toch exact het zelfde . zonder kat kan de motor beter ademen. beter ademen kan je vermogen mee winnen maar een simpel brommer motortje met een minimaal aantal pk merk je daar niets van.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Tegendruk

Bericht door NIX »

Neen, er komt echt meer bij kijken. Nog los van het effect van de schop in de rug waardoor het kan lijken of er onderin minder zit na weghalen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tegendruk

Bericht door nielspbr »

Ervaring met een 12v monkey(baja/plasticR) uitlaat en een opener uitlaat met een dike bocht.
Met de open uitlaat(Realize Steez) loopt ie langzamer. (Ja, geen grotere sproeier uitgeprobeerd, ik heb geen 60er rondzwerven)
Met een imi plastic R uitlaat met dikkere bocht en eindbuis loopt ie nog steeds niet even hard als met dat originele 16,5mm rietje. Ik ben nu gelukkig wel van die klote halve maantjes af, en save voor de rollen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Tegendruk

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 09 dec 2018 00:19 Ervaring met een 12v monkey(baja/plasticR) uitlaat en een opener uitlaat met een dike bocht.
Met de open uitlaat(Realize Steez) loopt ie langzamer. (Ja, geen grotere sproeier uitgeprobeerd, ik heb geen 60er rondzwerven)
Met een imi plastic R uitlaat met dikkere bocht en eindbuis loopt ie nog steeds niet even hard als met dat originele 16,5mm rietje. Ik ben nu gelukkig wel van die klote halve maantjes af, en save voor de rollen.
Das dan het tegengestelde van een ori NT Dax of ZB50.
Originele uitlaat eraf en met een leovinci (de old skool niet dat ding voor op crossers) en ging toch gemakkelijk 10kmh sneller.
M’n ex ZB50 idem ditto. Bredere voorbocht en een slip-on demper. Trok vlotter door z’n versnellingen.
Die uitlaten houden echt veel tegen heb ik gemerkt. Teveel jammergenoeg.

MSX is andere koek. Durf ik bijna zeggen dat top lager is met andere uitlaat. Trekt wel wat vlotter door versnellingen. Nuja, daar schort wel meer aan (de 1e versnelling heeft een dip en zonder chippen of echt zeuren met tandwielverhouding gaat dit niet weg)

Wat ik wel al gemerkt heb, zeker bij de chinezen met dat egr-systeem. Andere uitlaat erop en egr weg is direct anders. Sproeier van bv een dx90 model 2001 tot 2006 (zonder egr) had in de 16mm carbu een sproeier van 70. Vanaf de egr erop zat een 76 of 78 (zou es moeten kijken).

Lucrafc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
Bezit: Zenua 125cc dax imitatie

Re: Tegendruk

Bericht door Lucrafc »

Vandaag een onderliggend pijpje voor de dax gekocht een korte uitvoering.
De bedoeling is om de duosteuntjes te kunnen gebruiken in de vakantie om niet dadelijk de auto te moeten nemen.
Heeft wel wat krassen aan de onderkant van drempels te nemen maar dat is niet erg.
Op de foto's van rondritten zag ik er wel heel veel met lage korte pijpjes maar die zijn er niet zoveel.

Plaats reactie