Deventer - Zwitserland - Deventer: te doen in 7 dagen?

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Deventer - Zwitserland - Deventer: te doen in 7 dagen?

Bericht door Roel »

Ok, ik denk dat ik er wel ongeveer uit ben: de échte Alpenrit laat ik zitten. Maar omdat ik toch wel eventjes de Zwitserse grens over wil (ik ben dan zooo dichtbij en ik wil de bergen in iedere geval zíen), ben ik ongeveer op onderstaande route uitgekomen.

Afbeelding

Dag 1. Deventer - Medendorf, België - 270km. Een mooi piepklein plaatsje met 1 minicamping in de heuvels waar ik al eerder met de brommer was. Mooie eerste tussenstop.

Dag 2. Medendorf - Talma, Frankrijk - 200km. Tijdens mijn reis zitten daar toevallig enkele vrienden van mij in een vakantieverblijf (met echte bedden). Ideale tussenstop voor de tweede overnachting. Wel een stuk om, maar gezelligheid kent geen tijd.

Dag 3. Talma - Offenburg, Duitsland - 300km. Met een klein stukje Vogezen op het eind.

Dag 4. Offenburg - Hemberg, Zwitserland - 225km. Door het Schwarzwald, daarna een stukje Zwitserland. Pittige rit denk ik, maar we zien wel hoe ver ik kom. Waar ik ben aan het einde van die dag zal mijn verste punt van de rit zijn. Hemberg ligt aan de voet van de Alpen en de dichtsbijzijnde echte bergen zijn te zien.

Dag 5. Hemberg - Stuttgart, Duitsland - 250km. Áls ik de vorige dag Hemberg heb gehaald, rij ik via Liechtenstein weer richting het noorden (= 2 exta landen, want via Oostenrijk) naar Stuttgart. Had ik al gezegd dat ik een nerd ben? In Stuttgart is een mooi natuurhistorisch museum welke ik dan de volgende ochtend ga bezoeken.

Dag 6. Stuttgart - Frankfurt, Duitsland - 200km. 's Ochtends dus naar dat museum in Stuttgart, 's middags naar een nog mooier natuurhistorisch museum in Frankfurt.

Dag 7. Frankfurt - Deventer, 400km. Gewoon recht naar huis. Vroeg op, Duits onbijt, lang rijden.

Totaal kom ik dan uit op 1840km, maar dat zal in de praktijk wel zeker 2000 worden. Thuis verklaren ze me voor gek, maar zolang de brommer geen kuren gaat vertonen denk ik dat het best wel te doen is. Zeven landen in zeven dagen (als het allemaal een beetje mee zit).

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Deventer - Zwitserland - Deventer: te doen in 7 dagen?

Bericht door Gooische Honda »

Ik verklaar je (net als thuis) ook voor gek! Maar wat is er nou leuker? gek zijn of thuis blijven en niets beleven. Gewoon doen dus al denk ik dat je veul te hard van stapel loopt. Maar wat is er nu leuker? te hard van stapel lopen of veilige stapjes maken. Wat kan er mis gaan? Niets, hooguit haal je je planning niet. Jij doet het en een ander niet! Chapeau.
Je komt in ieder geval verder dan menig ander brommer rijdend individu. Doen dus, we verwachten wel heul veul foto's!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: Deventer - Zwitserland - Deventer: te doen in 7 dagen?

Bericht door joost.0413 »

Klinkt als een lekker ritje, wel verekte ver!
Ik ben destijdts naar Luxemburg en Duitsland geweest, met een aanhangertje zoals jij ook wilt.
Aanhanger was goed bevallen, als je wilt kan je hem wel lenen compleet met bevestiging voor een CD50.

viewtopic.php?f=13&t=32516

Gr Joost

paulmz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2018 20:02
Bezit: C310S
C50
SS50K1

Re: Deventer - Zwitserland - Deventer: te doen in 7 dagen?

Bericht door paulmz »

Moet te doen zijn.
In 1975 in 4 dagen vanuit Schiedam naar de Arlberg(Oostenrijk)gereden met een SS50Z, eerste dag tot aan Luxemburg gekomen, 2e dag tussen Saarbrucken en Saarburg,derde dag ergens in Zwitserland,vierde dag Arlberg.

Paul

Plaats reactie