Aangenaam kennis te maken

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Linksrijder
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2018 05:50
Bezit: CB50J

Aangenaam kennis te maken

Bericht door Linksrijder »

Hallo allemaal,

Zomer 2018 voor de eerste keer in mijn leven écht op een brommer gereden, Carbagerun naar Dublin. Mijn helen leven met scheve ogen (wat doet dat ding voor mijn autobumper!) naar de tweewielertjes gekeken maar op aandringen van een goede vriend een Vision uit 97 gekocht en de weg op gegaan..

Een uit de hand lopende hobby was geboren :))

Wat een avontuur, je op je 38ste weer 16 en baldadig voelen. Maar lui rijden was het natuurlijk wel op een variomatic (bergop helemaal te gek, eraf met die kleine wieltjes iets minder :), al snel was duidelijk dat daar verandering in moest komen.

Tijdens de run erg gecharmeerd geraakt van de CB's en afgelopen najaar via Marktplaats mijn eigen projectje in Duitsland opgehaald. In een nieuwe woning het kleine schuurtje getransformeerd in een mini-garage en eind december langzaam aan de slag gegaan. Ondertussen gaat de 4-takt-leerschool langzaam verder, volgens mij ken ik nu 2/3 van de shop-manual uit mijn hoofd.

Kabelboom is weer helemaal ok, nieuw vliegwiel en grondplaat, blokje heeft na 15 jaar stilstand (ofzo) weer paar keer kort gelopen, carb gereviseerd, kleppen leren stellen, nieuw pijpje, veel veel smeer en vuil verwijderd, hier en daar wat recht gebogen, en zo nog heel lang door... :)
Met het blok nu zover dat er nog wat pakkingen vervangen moeten worden en daarna verder met het afstellen. Remmen, wielen en banden bijna klaar waarna alleen het stuur nog op de lijst staat (en alles wat "toevallig" nog naar boven komt ;)

Nu langzaam het eindresultaat zichtbaar begint te worden neemt het enthousiastme alleen maar toe. Ik hoop zsm naar de RDW te kunnen met de vraag of ik er heel misschien de weg mee op mag. Nog wel ff op leren rijden..

Iedereen hier op het forum enorm bedankt voor alle jaren schrijfwerk, heb er al veel aan gehad bij kleine en grote dingen. Super om al deze info voor een totaal groentje als ik bij elkaar te hebben :)

Nu nog een manier om de laatste vastzittende bouten in jet blok (carterkant) eindelijk los te krijgen 😫...

Hierbij een paar foto's van het begin van het proces tot nu, zodra er een werkend eindresultaat is komen daar zeker nog feestelijke afbeeldingen bij.

Groet! Wouter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fons .be
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 mar 2019 21:51
Bezit: Honda CB125s

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht door fons .be »

komt helemaal goed begint er top uit te zien .
waar heb je de uitlaat gevonden als ik mag vragen :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht door NIX »

Koop een slagschroevendraaier. CB bij Ruud gekocht?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie