Honda CD50

Hier kun je praten over je honda.
Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Honda CD50

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Novio Jorg »

Volgens mij heb je gewoon een bromfiets card gekregen, kijk eens op het keuringsrapport en bel de RDW als op het rapport wel een motorkeuring staat.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door nielspbr »

Ik ken er eentje met een blauwe dax, die is via de rdw keurig omgeschreven naar 190cc.
(Ik weet alleen niet of Alex die dax nog steeds heeft.)

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door NIX »

Stop een db-killer in die pijp.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door gerbrandicus »

Ik heb mijn CD50 jaren terug ook met 50cc motor gekeurd. Als hij harder loopt dan een brommer en/of meer dan 50cc is het een motorfiets. Dat was toen het makkelijkst. Je moet volgens mij gewoon bij de normale RDW langs kunnen voor wijziging cilinderinhoud. Ik keur er tientallen per jaar en dikwijls ook 125cc, 150cc en zelfs 190cc, allemaal op modellen die oorspronkelijk 50cc waren. Gewoon bij de normale RDW. Geen probleem.
Overigens is het bij motorfietsen allemaal iets minder spannend dan bij bromfietsen. Er gaat niet snel iemand miepen dat er meer cc onder zit. Kunnen ze ook niet altijd even makkelijk zien natuurlijk. Maar ik bedoel: Er valt voor de politie niets te halen, in tegenstelling tot bij bromfietsen.
En in geval van schade is het ook weinig interessant meestal. Neemt niet weg dat ik mijn CD50 misschien ook eens ga omkeuren zodat het aantal cc toch klopt. Kleine moeite.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Honda CD50

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door NIX »

NL keur is geen verplichting. Het lichtbeeld moet bij dimlicht kloppen. Als er in de koplamp een plaatje tussen de gloeidraden zit, moet het kloppen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door john »

alex is met zijn dax aangehouden toen hij op de provinciale weg reed met zijn 50cc gekeurde motordax met 190cc er onder. toen moest hij hem om keuren naar 190 cc van je beste vriend. dat scheen meer een formaliteit te zijn dan een keuring. Hij heeft nu (Zga)een gorilla gekeurd met 50cc naar motor omdat ze moeilijk deden met 150cc vanuit niks naar motor (bewijzen dat zijn frame en voorvork 150cc aan kan, zelfs met referentie's van andere monkey's kon het niet) Terwijl Daan zijn z50R zonder problemen gelijk naar 140 kon keuren. Dus keur je keuringsstation wijs. Niet naar Amsterdam gaan
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door Bardiee »

.
Laatst gewijzigd door Bardiee op 15 aug 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door ReezYard »

Verkoop dat Jumbo-blok en koop daarvoor in de plaats 'n origineel Honda SS/CD50 blok.
Voer dat netjes op en ga er fluitend en legaal mee toeren!. En..... je bent van het probleem
met het startknopje af!

Of vlecht er een Kreidler voorrem naaf in!

Afbeelding
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Motorkenteken en kentekencard

Bericht door NIX »

Is ook een brommerrem. Het gewicht verandert nauwelijks met dat blok.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie