PS50K

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Rome
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 apr 2019 11:58
Bezit: Honda ps50K
Locatie: Utrecht

PS50K

Bericht door Rome »

na een lang weekend op Texel, zag ik in een schuurtje een brommer onder een deken staan, achterlicht deed me denken aan een Novio.
ik was lid van de Honda vereniging in de jaren 80 met mijn c50, daarna kwamen andere dingen aan bod. ik heb altijd een zwak gehad voor techniek van de vintage vervoermiddelen, mijn oudste auto was uit 1933 mijn jongste 1970. alles zelf restaureren en gebruiken als daily driver, want vervoersmiddelen zijn om te vervoeren. Na nadere inspectie bleek het om een Honda PS50K te gaan, eigenlijk had ik daar in mijn hele honda periode nog nooit van gehoord, maar ik mocht hem over nemen voor een zeer schappelijke prijs! ( ik had hem natuurlijk al gegoogled, en zag schrikbarende prijzen voorbij komen voor een ps50k project. ) na nog wat googelen kwam je er eigenlijk maar weinig tegen op internet, ( ja ik zag dat captain slow ( james may van top gear er een had ) maar kortom redelijk zeldzaam in de 4 takt wereld, zeker in redelijk goede staat. Op dit moment staat hij nog op Texel, maar ga hem in Mei ophalen, en natuurlijk lekker even uitwaaien... maken er gewoon een lekker weekend van, al kan ik niet wachten om hem onder handen te nemen. origineel stuurtje en uitlaat kreeg ik er nog bij!
na 1 keer trappen liep het blokje al, dus ik verwacht niet al te veel problemen. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rome op 11 apr 2019 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: PS50K

Bericht door Ben C50 »

Gaaf!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: PS50K

Bericht door stoterstangen90 »

Leuk hoor. Ik heb een blauwe
Afbeelding

Rome
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 apr 2019 11:58
Bezit: Honda ps50K
Locatie: Utrecht

Re: PS50K

Bericht door Rome »

tsja nu is het zoeken naar documentatie en missende onderdelen, zoals carburateur kapje en kettingkast, en zag dat alleen het kapje voor de carburateur al 60 euro moet kosten, en dan nog in vergeelde versleten vette staat. onderdeel prijzen voor dit model zijn wel erg hoog moet ik zeggen. mocht iemand nog info hebben van dit type hou ik me graag aanbevolen... draadboom schema ed. ik ga hem weer in top conditie brengen! wel fijn dat het nog een onverprutst exemplaar is, ( altijd van een oud mannetje geweest ) :D
schuurvondsten bestaan nog!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: PS50K

Bericht door stoterstangen90 »

wij moeten maar eens contact zoeken. Zo'n kapje heb ik waarschijnlijk nog wel, voor een wat normalere prijs. Andere dingen waarschijnlijk ook nog wel. Ik zit in Soest.
Afbeelding

Rome
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 apr 2019 11:58
Bezit: Honda ps50K
Locatie: Utrecht

Re: PS50K

Bericht door Rome »

Top.. En ook lekker dichtbij, zodra ik de Ps50 in handen heb zal ik eens even kijken wat ik mis!

Rome
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 apr 2019 11:58
Bezit: Honda ps50K
Locatie: Utrecht

Re: PS50K

Bericht door Rome »

Afbeelding

Afbeelding

hij is binnen, na lang wachten ;) maar hij rijd prima!, carburateur kapje zat er gelukkig toch nog bij!, nu op zoek naar een kettingkast. Na het monteren van het originele stuur zijn de kabels iets te lang, deze zal ik binnenkort wel even vervangen naar de korte versie, en daarna rustig deze ps50 opknappen.


ik heb er zin in!

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: PS50K

Bericht door wim V8 »

Ververs de olie voordat je gaat rijden.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Rome
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 apr 2019 11:58
Bezit: Honda ps50K
Locatie: Utrecht

Re: PS50K

Bericht door Rome »

Is vervangen... Ook de benzine😁

Plaats reactie