SS50 K1 Framenummer kwijt

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door JorTim »

Beste Honda liefhebbers!
Wij zijn sinds kort eigenaar van een gele honda ss50, perfect gerestaureerd en in top staat!
Nu komt het verhaal...
Wij hebben deze mooie brommer in Antwerpen gehaald. De brommer is uitgevoerd uit Nederland maar nooit meer ingevoerd in Belgie. Waardoor het kenteken niet aanwezig is. Maar het kentekenpasje wel met het uitvoeringsbewijs. Nu heb ik gebeld met het RDW en deze vertellen me dat hij alleen gecontroleerd moet worden op framenummer. Wij blij... dachten we. Nu blijkt dat het frame is overgespoten en het frame nummer niet te vinden is. Op verschillende forums word verteld dat het links boven de motor staat. Echter hebben we geen idee waar dit precies is omdat we geen referentie materiaal hebben. Het gaat om een SS50 K1 uit 1973.

Onze vraag: Heeft iemand een goede foto (het nummer kan u misschien even onduidelijk maken) van waar dit framenummer normaliter staat. Zodat we lokaal de verf kunnen verwijderen.

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door Roel »

Op deze foto is het framenummer goed zichtbaar, direct onder het framekapje (waar de accu achter zit/hoort): http://suprememotos.com/uploads/postfot ... oped-5.JPG

JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door JorTim »

Beste Roel, Thanks voor de snelle reactie en de perfecte foto!
We gaan morgen de verf weg schuren op die plek. Zonde van de lak... maar het is niet anders.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door butt head »

Kijk ook even op het balhoofd daar wil ook nog wel eens een frame nummer te vinden zijn bij een ssje
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door JorTim »

We hebben de verf weggehaald onder het framekapje, helaas geen nummer. Weet iemand nog een andere plek? Kan het zijn dat ze er bij het balhoofd een sticker overheen plakken? Dat is het enige wat we kunnen vinden op het balhoofd...Heeft iemand anders een foto hoe het er bij het balhoofd uit zou moeten zien?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door MrSinga »

Er zou eventueel een sticker op kunnen hangen. Echter bij een restauratie zou ik geen stickers kleven waar niet mag.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door butt head »

JorTim schreef: 10 mei 2019 23:24 We hebben de verf weggehaald onder het framekapje, helaas geen nummer. Weet iemand nog een andere plek? Kan het zijn dat ze er bij het balhoofd een sticker overheen plakken? Dat is het enige wat we kunnen vinden op het balhoofd...Heeft iemand anders een foto hoe het er bij het balhoofd uit zou moeten zien?
de linker en rechter zijde goed bekijken als hij daar niets staat zou je nog kunnen gaan schuren al denk ik dat de kans klein is.

je kan dan 2 dingen doen.
ander frame kopen met kenteken.

je kan met dit frame en papieren naar het rdw en een identiteitsonderzoek aan vragen bij het rdw dan gaan hun met een apparaatje over het frame kijken of ze in de dichtheid van het metaal nog het frame nummer kunnen terug vinden. wel tegen betaling natuurlijk het rdw doet niets gratis.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

dennis W
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:47
Bezit: ss50

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door dennis W »

juist onder het frame kapje , kan niet missen.
Laatst gewijzigd door dennis W op 27 sep 2020 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Arie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2019 17:19
Bezit: ss50

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door Arie »

Dit gaat zo niet goed jongens. (niet zomaar roepen)
Voor er geschuurd gaat worden eerst zeker weten waar.

Echt wel te vinden op het web, fotos, vrienden
of bel Kjel in maarssen of Ronald van Loef...


Arie
HIJ IS LOPEND WEGGEZET

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door NIX »

De enige goede foto is hier al getoond. Waarom iemand roept dat er niet onder het framekapje gekeken mag worden is me een raadsel, daar staat bij K1 en K3 per definitie het nummer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

Re: SS50 K1 Framenummer kwijt

Bericht door JorTim »

Beetje een late reactie maar vooral voor mensen die mogelijk het zelfde probleem hebben: Met verf afbijt van de gamma was het direct leesbaar.

Plaats reactie