50cc injectie dax

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: 50cc injectie dax

Bericht door Daan1508 »

fs1tom schreef: 17 dec 2019 11:44 Dat ding zal wel een vaste mapping hebben, en aan de hand van het toerental en de gaskleppositie zal de injectie brandstofhoeveelheid X inspuiten.
Het ding heeft een smallband lambda en zal dus wel een globale correctie toepassen. Als je geluk hebt, is de mapping voor hogere toerentallen dan bij 53kmu in de 4 wel gevuld.
Maar ik vermoed dat ook deze brommers gewoon op ontsteking begrensd zijn, maar dat is maar een gokje.

Sam23
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2019 10:18
Bezit: Skyteam club

Re: 50cc injectie dax

Bericht door Sam23 »

Heb van het weekend de ROJO Bluetooth binnen gekregen, om de mapping van de injectie te veranderen, heeft geen verschil gemaakt.
Hij moet nog ergens anders zijn begrensd, waar weet ik niet.
Ik ga nu de injectie bende eraf halen en standaard carberateur er op zetten, met de euro 4 injectie kom ik gewoon te veel power te kort. zeker met bruggen en veel tegenwind. Ben al naar verschillende scooter winkels geweest en zei weten ook niet hoe ze dit kunnen aanpassen.

Kortom, euro4 injectie leuk voor de uitstoot, maar om normaal mee te kunnen rijden is niet te doen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc injectie dax

Bericht door butt head »

Sam23 schreef: 22 dec 2019 13:25 Heb van het weekend de ROJO Bluetooth binnen gekregen, om de mapping van de injectie te veranderen, heeft geen verschil gemaakt.
Hij moet nog ergens anders zijn begrensd, waar weet ik niet.
Ik ga nu de injectie bende eraf halen en standaard carberateur er op zetten, met de euro 4 injectie kom ik gewoon te veel power te kort. zeker met bruggen en veel tegenwind. Ben al naar verschillende scooter winkels geweest en zei weten ook niet hoe ze dit kunnen aanpassen.

Kortom, euro4 injectie leuk voor de uitstoot, maar om normaal mee te kunnen rijden is niet te doen.
mag ik al die injectie zooi hebben overkopen voor een klein bedrag :mrgreen:

heb nog een gekke kronkel in de kop zitten voor mijn z50singaat50 ding.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: 50cc injectie dax

Bericht door fs1tom »

Daan1508 schreef: 17 dec 2019 22:35
fs1tom schreef: 17 dec 2019 11:44 Dat ding zal wel een vaste mapping hebben, en aan de hand van het toerental en de gaskleppositie zal de injectie brandstofhoeveelheid X inspuiten.
Het ding heeft een smallband lambda en zal dus wel een globale correctie toepassen. Als je geluk hebt, is de mapping voor hogere toerentallen dan bij 53kmu in de 4 wel gevuld.
Maar ik vermoed dat ook deze brommers gewoon op ontsteking begrensd zijn, maar dat is maar een gokje.
Haha wat een luxe dan nog
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

CB-ERwin
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 jun 2018 18:39
Bezit: Skymax Dax Euro4 2019
Novio 1970
Contacteer:

Re: 50cc injectie dax

Bericht door CB-ERwin »

GPS meting gedaan, 53 op de teller is 49 p/u op de GPS.
Voor mij genoeg, is voor woon-werk
Groeten, Erwin
Novio rijder met mooi weer en een Skymax Euro4 als dailydriver

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: 50cc injectie dax

Bericht door Hosh_Tokolosh »

CB-ERwin schreef: 17 dec 2019 15:03 Aha dank je.

Vandaag een ritje van 90km gemaakt naar de Veluwe en bij 53 km/u op de teller stopt het inderdaad. Gas kan verder open, maar harder gaat ie niet. GPS meting helaas mislukt vanwege een lege telefoon.

@ Hosh eerst maar eens kijken hoe hard die van jou gaat origineel, dan weet je pas of het verschil maakt. Maar veel zal het niet zijn... Leuk als je een gps meting doet, dan weet ik ook wat het verschil is (ahum).

Hey Erwin,

Ik heb gisteren een ritje kunnen maken van ongeveer 50km en standaard rijdt hij bij mij max 53km/h en dan is het ongeveer 49km/h op de gps dus ik denk niet dat het de moeite is om het te laten uitboren :idea:

Groetjes

RemyReints
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2012 16:50
Bezit: -honda c50
Locatie: Dalfsen

Re: 50cc injectie dax

Bericht door RemyReints »

Uitboren heeft idd geen zin. T enige wat je kan doen is 125cc injectie setje monteren
- honda SS 190
- honda C50 streetcub
- honda FTR223
- honda CB125s Project
- honda CB125 twin Project
- honda Civic 1976 2.0exi blok

CB-ERwin
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 jun 2018 18:39
Bezit: Skymax Dax Euro4 2019
Novio 1970
Contacteer:

Re: 50cc injectie dax

Bericht door CB-ERwin »

Bedankt Hosh, ja geen verschil dus
Groeten, Erwin
Novio rijder met mooi weer en een Skymax Euro4 als dailydriver

Tommyv
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2022 11:59

Re: 50cc injectie dax

Bericht door Tommyv »

Heb zelf injectie en loopt nu tegen de 50 als je hem wilt opvoeren kuj je een onbegrensde injectie kopen met een onbegrensd spruitstuk of je kunt de tand wielen veranderen waardoor hij sneller gaat of sneller trekt het is te zien wat je wilt

Plaats reactie