Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

zo man, dat is een mooie. gefeliciteerd
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Oscar »

mooi apparaat!

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door NIX »

NL C's zijn allemaal van '71. Met beide typegeodkeurnummers. Dat sommigen er jaren over deden om verkocht te worden is een ander verhaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door gerbrandicus »

Wauw dat ziet er goed uit! Nou zijn we natuurlijk erg benieuwd naar een foto van opzij, en het kontje natuurlijk.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

#Allen, komttie dan, heerlijk ochtendzonnetje bij -1. Tips/adviezen zijn v. harte welkom!! Ff kort mijn planning. Door wat tijdrovende perikelen en zorg buitenshuis kan ik dit niet gelijk aanpakken, moet ff aantal weekjes wachten. Uiteraard heb ik al een lijstje met punten die langzaamaan groeit, allemaal geen spannende zaken maar, voor mij, wel urgente punten. Dit hele verloop naar de keuring toe zal ik in een ander draadje starten.
Voor nu de foto's;

Afbeelding

Me er inmiddels van bewust hoe 'extreem' roestgevoelig het frame kan zijn. Mooi gebouwd maar voor modder en een hoge luchtvochtigheid (laat staan een plens water... of erger pekel...). Nu ben ik een mooi-weer mens dus vocht zal niet direct toegelaten worden en mijn garage is verwarmd wat ik wel lekker prettig vindt.

Afbeelding

De ducktail. 2 Proplasjes, ik denk om de gasatjes te dichten van het oude bromfietsplaatje.

Afbeelding

Beetje vreemde en verdraaide foto, stukje overbelichte achterband met daarachter het frame, de binnezijde.

Afbeelding

Lekker glad en rond :D

Afbeelding

Tot zover de ducktail, ik neig erna om dit allemaal met profi tectyl te behandelen... anderzijds, vocht zal deze brommer niet mee gaan maken en mooi glad/schoon/niet vet en schoon van middelen ziet er niet alleen fraaier uit maar je kan ook zien hoe het zich houd.

Afbeelding

Ulo, ennuh alles werkt zoals het hoort. Remlicht, knipperts en verlichting.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kom erachter dat ik mijn toestel niet recht moet houden maar verdraaien, sorry voor de 'liggende' plaatjes

Afbeelding

Aiaiai, een lekker schakelas keerring... jammer maar helaas, misschien beschadigd tijdens restauratie destijds of gewoon hard geworden v. ouderdom. Zal een nieuw keerringetje in moeten en die inbusboutjes gaan eruit, komen kruiskopschroeven met bolle kop in. Geen Rvs maar elektrolytisch verzinkte exemplaren.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er nog steeds erg blij mee! met de kwaliteit, met de compleetheid, met de aankoop, de aankoopprijs en de contacten die hiermee gemoeid zijn. Op termijn :o :idea: 8-) kan... er... nog... een... -euh- Daxje of Monkey variantje bij. Maaruh… da's voor later hoor. Er is nog een plekje in de garage 8-)
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

op de eerste foto lijkt het frame bobbelig te zijn, tussen schokbreker en zijkapje, dus ik dacht al ojee, maar op andere fotos lijkt het strak te zijn.

mooi ding hoor, lekker zo laten.

de fotos liggen op hun kant door de exif info die je phone aan de bestanden plakt. ik maak altijd een screenshot van de fotos op m'n computer, exif info eruitslopen, bijsnijden met irfanview, en dan plaatsen. doe ik met alles wat ik op internet gooi.

foto draaien kan irfanview ook, komt soms voor, als de foto gemaakt is met het toestel op z'n kant.
is gratis. aanrader.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door nielspbr »

Draaien en bijsnijden kan je gewoon uit windhoos doen hoor. En met dat screenshot ben je idd de los van de exif info, trouwens, met dat screenshot kun je gelijk bijsnijden, geen extra programma nodig.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Jurrien »

Mooi ding!

En die olie die uit de keerring lekt is wel mooi schoon. Altijd fijn om te zien.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

heb je heel erg veel speling op je versnellingspook as? ik bedoel, kan je de as op en neer bewegen (niet de pook)? dat kan namelijk ook lekken veroorzaken.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

lil schreef: 21 jan 2020 16:01 op de eerste foto lijkt het frame bobbelig te zijn, tussen schokbreker en zijkapje, dus ik dacht al ojee, maar op andere fotos lijkt het strak te zijn.
Klopt, ik zie het op de foto ook, ziet er niet uit door lichtinval. Maar wees gerust, het is maagdelijk Japans las-/productiewerk!!!!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

Jurrien schreef: 21 jan 2020 19:16 Mooi ding!

En die olie die uit de keerring lekt is wel mooi schoon. Altijd fijn om te zien.
Thanks, is verse olie. Binnenkort een keerring halen, dan is dat weer gefixt
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

nielspbr schreef: 21 jan 2020 18:24 Draaien en bijsnijden kan je gewoon uit windhoos doen hoor. En met dat screenshot ben je idd de los van de exif info, trouwens, met dat screenshot kun je gelijk bijsnijden, geen extra programma nodig.
Er zijn dingen waar ik totaal niet goed in ben, dit is zo'n ding :shock: ….
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

lil schreef: 21 jan 2020 22:00 heb je heel erg veel speling op je versnellingspook as? ik bedoel, kan je de as op en neer bewegen (niet de pook)? dat kan namelijk ook lekken veroorzaken.
Geen radiale speling op het asje, ik verdenk ouderdom i.c.m. verse olie. Geeft niet, keerringetje zit er zo weer nieuw in.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

Gooische Honda schreef: 23 jan 2020 08:51
nielspbr schreef: 21 jan 2020 18:24 Draaien en bijsnijden kan je gewoon uit windhoos doen hoor. En met dat screenshot ben je idd de los van de exif info, trouwens, met dat screenshot kun je gelijk bijsnijden, geen extra programma nodig.
Er zijn dingen waar ik totaal niet goed in ben, dit is zo'n ding :shock: ….
is niezzo moeilijk, gewoon eens proberen, beetje oefenen, ermee spelen, je hebt het zo door.
er zit zelfs een printscreen toets op ieder toetsenbord (prt scr), ergens bovenaan, rechts van de f12 toets, moet meestal samen met shift. het maakt een copy van je screen, dan doe je paste in irfanview, of windows paint geloof ik, en dan ga je ermee aan de gang, en als het klaar is sla je het op. ik meen me te herinneren dat windows paint alleen in .bmp kan opslaan, maar wellicht is het met de tijd meegegaan en kan het nu meer, ik weet het niet.

do every day something you're scared of. ;)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

Omdat er ff niet veel tijd is om actief aan de C50 te werken hou ik me ff bezig om een 'to-do' lijstje te maken, langzaamaan wordt dat een leuk tabelletje wat verder nogmaals in een nieuw op te starten draadje gedropt zal worden.

Toch weer wat advies nodig, t.z.t. wil ik tikkie meer power d.m.v. grotere carb. i.c.m. al dan niet een 70 cc kop. Met de juiste tandwiel verhouding wil ik comfortabel kunnen tokkelen en wat ruimte over houden, 60 á 70 km/h is voor mij hard zat. Dus onderdeeltjes sprokkelen maar! (zieke hobby :geek: )

Via MP een Keihin aangeschaft, volgens mij een 12 mm. Code op voet BC50B, ik denk dat het een 12 mm. exemplaar betreft. Nuttig 'nee'. Maar toch een mooi stukje gietwerk, hou er gewoon van en het staat mooi in de kast met onderdeeltjes... het is een net ding!

Zo heb ik ook onderstaande carburateur waar ik toch mijn vraagtekens bij heb. Op de voet staat C70D, maar datzelfde voetje is zo krom als een malle. Althans vlak waar deze gemonteerd moet zitten op het tussenstuk, maar daar waar die moertjes op komen... 'ietwat scheef'. Dat er nylon busjes in moeten spreekt voor zich maar die lossen niet de schuinte op... troep of?... :roll: Betreft een Keihin met een ovale doorlaat en ik denk 16 mm. maar klopt dat?

Afbeelding
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie