Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door Jurrien »

daxdaan schreef: 26 mar 2020 06:40 ik heb sinds kort een beeline moto navigatie.
werkt icm bluetooth en is een prachtig klein apparaatje..

veel fraaier dan zon klont op je stuur
Werkt dat? Ik heb voor de uitdaging wel eens op alleen een kompaspijl gereden (app op telefoon) maar ik was het snel zat omdat je toch allerlei situaties tegenkomt waar je even de kaart moet zien om een beslissing te nemen.

Fraaier dan zo'n klont op het stuur ben ik het wel helemaal mee eens.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door lil »

ja rijden op kompas moet je een beetje gevoel voor ontwikkelen, instinctmatig aanvoelen of een paadje gewoon helemaal nergens heen gaat of niet. maar zo kom je nog es ergens. :D
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

daxdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 mar 2013 08:11
Bezit: cb 125j 1976
c90 1978 streetcub
c 50 ot 1974
cb 750 1980 (verkocht)
cb 750 1992
Locatie: hilversum

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door daxdaan »

het is even wennen idd..en het biedt niet het comfort van een reguliere tomtom maar ik heb doorgaans minder tijd om naar een scherm te kijken op de motor/brommer dan in de auto.
eenmaal gewend is t top.
je kan (in tegenstelling tot de variant van tomtom) bij dit model wel routes inladen (gpx.) en t is verder google maps-based.
enige nadeel is dat je er geen vaste spanning op kan maken maar de lange batterijduur maakt dat wel goed.
if nothing goes right, go left...

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door Rop »

Jongens, die telefoon met navi in je binnenzak en de bitch van Mapsme of Google zegt vanzelf wanneer je links of rechts moet in je oortjes. Ogen op de weg en het werkt perfect.
En aangezien we geen 180 km/u rijden op onze naaimachines hebben we alle tijd om de knipperlichten aan te zetten...
Instagram: escapefromtherace

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door Bas_CB50 »

Het wordt dus toch Google maps. Kaarten ingeladen en heb de route ook wel een beetje in mijn hoofd.
En inmiddels heb ik de Quad Lock mirror mount gekocht. Geen seconde spijt van, zit echt ongelooflijk stabiel vast. Niet goedkoop, maar gewoon goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door Bas_CB50 »

Met Google Maps is het dus allemaal perfect gegaan. Heerlijk zo’n tocht naar de Eifel, dat had ik voor het laatst in 2003 gedaan met vrienden die reden op 2 andere CB50’s, een Honda NSR en een Yamaha Aerox Toyota F1 editie.
Juli 2020 deed ik het in m’n eentje.

De leukste tussenstop afgelopen juli was Monschau, al vaak geweest (met de Benz), maar dat blijft een mooi stadje!
En veel bekijks met de CB die dit jaar overigens 40 jaar gaat worden.
Ik wilde onderweg veel foto’s en filmpjes maken, maar dat lukte niet omdat de camera in mijn telefoon tijdens het begin van de reis al stuk ging :x. Inmiddels heb ik die vervangen!

Maar niet getreurd, deze trip ga ik vaker met de Honda maken, dus de volgende keer komt er een mooi verslag :).

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door Bas_CB50 »

Rop schreef: 25 mar 2020 19:30
Bas_CB50 schreef: 24 jan 2020 00:26 Hebben jullie verder nog tips vwb route, rijden in België en Duitsland en dergelijke? Alle tips aangaande dit soort roadtrips zijn van harte welkom!
Wat betreft routes in de Eiffel weet ik ook wel het een en ander.
Stuur mij maar een pb en dan kan ik je wel op weg helpen.
Zal ik voor mijn volgende trip naar de Eifel wel even doen. Mooie routes zijn altijd welkom :D.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Navigatie voor bromfietstocht naar de Eifel

Bericht door NIX »

Wegenkaart, plaatsnamen op een briefje op je koplamp, en dan lekker rijden op de borden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie