Hoera &help! Ik heb een CB50 caféracer gekocht

Hier kun je praten over je honda.
Becasse
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2018 22:15
Bezit: Ik hàd een SS50, Ik heb een CB 50.

Re: Hoera &help! Ik heb een CB50 caféracer gekocht

Bericht door Becasse »

Hallo allemaal,

Een update; de CB is bij de fourstrokebarn geweest en Kjell heeft hem nagekeken. Motorisch is ie helemaal in orde gelukkig en hij loopt na wat afstellen als een zonnetje. Het golven / schokken werd veroorzaakt omdat de tandwielen niet op 1 lijn zaten; er waren verkeerde afstandsbussen op de as gemonteerd. Alles vervangen, nieuwe tandwielen en ketting en het is verholpen. Man... wat een verschil! Genieten dus.

Olieverbruik is nog wel aanwezig, maar de pakkingen zijn niet helemaal dicht zo lijkt het...hij zweet wel maar lekt niet. Nouja, eerst maar lekker karren en genieten. Dank voor jullie support!

Michiel

Becasse
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2018 22:15
Bezit: Ik hàd een SS50, Ik heb een CB 50.

Re: Hoera &help! Ik heb een CB50 caféracer gekocht

Bericht door Becasse »

Ik heb in Dld een tweede tank op de kop getikt. Deze schuren we nu helemaal blank en dan sluit ik hem af met een transparante primer en dan 2k lak. Een bruin bratzadel en nog wat details veranderen...Dan kan ik af en toe van look wisselen... maar dat is alleen uiterlijk vertoon natuurlijk.

Ik mis wel een vijfbak. Hij maakt veel toeren in zijn vier...is zo iets überhaupt mogelijk of moet je dan een ander blok?

En ook wil ik de accu er uit, zodat ik de zijkapjes niet nodig heb en er een racefiltertje op kan vrotten...Blinkers heb ik niet en een claxon boeit me niet. Ik heb begrepen dat er dan geen spanningsregelaar nodig is?

Michiel

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Hoera &help! Ik heb een CB50 caféracer gekocht

Bericht door nielspbr »

Je hebt vijfbakken voor die blokjes. Je hebt ook nog zoiets als een secundaire overbrenging die je kan aanpassen,
voortandwiel een tandje groter.

Je hebt juist dan een hele goede spanningsregelaar nodig. Anders is het 1x gas geven en lamp weg.

Gebruikersavatar
HondaXL
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 aug 2019 08:04
Bezit: Honda XL 50 CDI 12V
Kreidler OrangeRMC "77
Locatie: Aalsmeer

Re: Hoera &help! Ik heb een CB50 caféracer gekocht

Bericht door HondaXL »

Fijn dat het rijdt Michel, had je ook al een kenteken?
Groeten Elmer

Plaats reactie