Opzoek naar 17-FVR-9

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door wim V8 »

Afbeelding


Ik vind het er zeer origineel uit zien.
Ik denk dat dit het frame met het originele nummer is.

Wat vinden andere er van?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door KiP »

Jurrien schreef: 28 mei 2020 19:57 Dus wat zou jouw advies zijn? Niet proberen omdat de kans bestaat dat het niet lukt? Ik begrijp het echt niet.
Tuurlijk, je gaat toch niet iets proberen wat misschien wel kan lukken!
Afbeelding

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door Goldie »

wim V8 schreef: 28 mei 2020 23:36 Afbeelding


Ik vind het er zeer origineel uit zien.
Ik denk dat dit het frame met het originele nummer is.

Wat vinden andere er van?

Gr. Wim.
Ziet er goed uit!
Als die ander met een ingeklopt nummer rijdt zal hij denk ik geen contact opnemen, voor hem zijn er dan alleen maar nadelen....

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 844
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door Ronaldo »

+1

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door wim V8 »

Ik denk,

dat als jij aangifte doet bij de politie, over dat verhaal bij de RDW, dat zij vanzelf de andere Honda eigenaar met dat chassisnr op zoeken.

Dat ding wordt waarschijnlijk in beslag genomen, fraude of verduistering of wat ook.
Kenteken wordt verbeurd verklaard, vernietigd of wat.

Het kan ook zijn dat die andere ook een origineel nummer heeft maar de rdw ooit een 7 voor een 1 heeft genoteerd of andersom of wat ook heeft genoteerd zodat het nu toevallig jouw nummer is.
Dat gaat allemaal langs jouw heen, jij krijgt niet te horen wie dat is enz enz.
Maakt ook niet uit.

Jij kan daarna gewoon naar het RDW om het ding op kenteken te laten zetten.
Dat denk ik, iemand een ander idee?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door Goldie »

Mee eens!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 29 mei 2020 09:13 Ik denk,

dat als jij aangifte doet bij de politie, over dat verhaal bij de RDW, dat zij vanzelf de andere Honda eigenaar met dat chassisnr op zoeken.

Dat ding wordt waarschijnlijk in beslag genomen, fraude of verduistering of wat ook.
Kenteken wordt verbeurd verklaard, vernietigd of wat.

Het kan ook zijn dat die andere ook een origineel nummer heeft maar de rdw ooit een 7 voor een 1 heeft genoteerd of andersom of wat ook heeft genoteerd zodat het nu toevallig jouw nummer is.
Dat gaat allemaal langs jouw heen, jij krijgt niet te horen wie dat is enz enz.
Maakt ook niet uit.

Jij kan daarna gewoon naar het RDW om het ding op kenteken te laten zetten.
Dat denk ik, iemand een ander idee?

Gr. Wim.
Dat zou idd kunnen lukken. Enkel als de RDW idd ooit gemist heeft.
Maar u nummer lijkt me met de ori Honda cijfertjes gezet.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door ceedee »

Misschien wat lomp geschouwd indertijd, dan gaat er wel eens een nummertje fout,
vooralsnog vind ik de RDW meer te verwijten dan een eerlijke brommer-eigenaar die zich wijselijk niet meldt.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door MrSinga »

ceedee schreef: 29 mei 2020 10:23 Misschien wat lomp geschouwd indertijd, dan gaat er wel eens een nummertje fout,
vooralsnog vind ik de RDW meer te verwijten dan een eerlijke brommer-eigenaar die zich wijselijk niet meldt.
Ik ga nu wss een stomme vraag stellen, aangezien jullie systeem anders werkt dan in België.
Stel: ik kocht die brommer als Belg, vorige eigenaar heeft geen melding gedaan van verkoop (ik heb hier nog ergens een paar nl-plaatjes rondslingeren). Als ik alles goed volg, blijft plaat bij voertuig?
Tot voor onze nr-plaatjes er waren 3j terug, kon je perfect een Duitser of ne Jap op chassisnr verzekeren. Dus onze DIV heeft de RDW nooit in kennis kunnen stellen daar die officieel nooit in Belgenland is ingevoerd en dus bij jullie niet meer geregistreerd is. Bij de invoering van de plaatjes heeft de DIV bij brommers zonder gva gewoon een regeling gemaakt, als het verzekerd was dan krijgt het een inschrijvingsdocument (wss zonder verdere controle aangezien dit meestal via de post ging)

IamKZ
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020 09:52
Bezit: Honda Legend Coupe
Honda C50

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door IamKZ »

wim V8 schreef: 29 mei 2020 09:13
Jij kan daarna gewoon naar het RDW om het ding op kenteken te laten zetten.
Dat denk ik, iemand een ander idee?

Gr. Wim.
Dit heeft de RWD zelf ook aangegeven dat dat het beste is om te doen.

IamKZ
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020 09:52
Bezit: Honda Legend Coupe
Honda C50

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door IamKZ »

Eventueel opzoek naar een goedkoop frame met kenteken ;-).

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door gerbrandicus »

In de schouwingstijd is er een hoop op kenteken gekomen waarbij met VIN gerommeld is. Het zou heel toevallig zijn, maar het kan natuurlijk gebeuren dat iemand met een NT C90 ofzo per ongeluk een C50 VIN erin heeft getikt dat dus al daadwerkelijk in NL bestond. Wie het eerst komt, eerst maalt.
Jij moet gewoon regelen dat je een koopcontract heb, dat kun je simpel opstellen met de verkoper, stelt niets voor. Dat wil de RDW zien. Dan zou ik als ik jou was regelen dat je met dat frame/brommer bij het RDW langs mag komen voor een inspectie door een motorfiets keurmeester, zodat deze vast kan stellen dat jouw frame een ori nr is. Dan moet de kentekenhouder worden opgeroepen voor een inspectie zodat ze kunnen beoordelen of zijn nr correct is. Dit is niet uniek, is al eerder gebeurd.

!! Je moet de RDW wel een beetje sturen. Bellen heeft niet altijd nut want je treft een vrouw (no offence, ahum) voor wie alles onmogelijk is als het buiten het standaardwerk valt. Je kunt het proberen, niet onzeker zijn, gewoon zeggen dat je een identiteitskeuring komt doen oid, gewoon sturen. Lukt dat niet, ga dan naar een locatie toe en benader een keurmeester. Dat is de echte expert en die kunnen alles regelen wat ze willen en ook de baliemensjes laten doen wat ze willen !!

IamKZ
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020 09:52
Bezit: Honda Legend Coupe
Honda C50

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door IamKZ »

gerbrandicus schreef: 29 mei 2020 22:48 In de schouwingstijd is er een hoop op kenteken gekomen waarbij met VIN gerommeld is. Het zou heel toevallig zijn, maar het kan natuurlijk gebeuren dat iemand met een NT C90 ofzo per ongeluk een C50 VIN erin heeft getikt dat dus al daadwerkelijk in NL bestond. Wie het eerst komt, eerst maalt.
Jij moet gewoon regelen dat je een koopcontract heb, dat kun je simpel opstellen met de verkoper, stelt niets voor. Dat wil de RDW zien. Dan zou ik als ik jou was regelen dat je met dat frame/brommer bij het RDW langs mag komen voor een inspectie door een motorfiets keurmeester, zodat deze vast kan stellen dat jouw frame een ori nr is. Dan moet de kentekenhouder worden opgeroepen voor een inspectie zodat ze kunnen beoordelen of zijn nr correct is. Dit is niet uniek, is al eerder gebeurd.

!! Je moet de RDW wel een beetje sturen. Bellen heeft niet altijd nut want je treft een vrouw (no offence, ahum) voor wie alles onmogelijk is als het buiten het standaardwerk valt. Je kunt het proberen, niet onzeker zijn, gewoon zeggen dat je een identiteitskeuring komt doen oid, gewoon sturen. Lukt dat niet, ga dan naar een locatie toe en benader een keurmeester. Dat is de echte expert en die kunnen alles regelen wat ze willen en ook de baliemensjes laten doen wat ze willen !!
Aah, thanks voor deze info! Had de hits van de RDW al gekregen dat ik langs moest komen. Nu de brommer daar eerst nog klaar voor maken ;-).
Heb nu even andere dingen aan de hand dus gaat langzaam komen. Zodra ik meer weet laat ik meer horen!

Thanks!

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Opzoek naar 17-FVR-9

Bericht door lil »

dat framenr is zeer zeker het originele nummer, de slagcijfers die honda gebruikt zijn uniek van vorm voor honda en nergens te koop. dan staat erboven ook nog eens een origineel NL rondje plus nummer ingeslagen, dus het is nog een origineel nl frame ook.

ik denk dat de eigenaar van die andere honda een klein probleempje heeft...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie