ss50 motorblok

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Thomas333
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2020 02:04
Bezit: Honda ss50

ss50 motorblok

Bericht door Thomas333 »

Beste forumleden ik was nog op zoek naar een honda ss50 blok en nu bied er iemand een blok aan zonder kop en cilinder voor 200 euro is dit een goede deal of is dit te veel? ik weet niet precies wat zoiets waard is namelijk :D

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: ss50 motorblok

Bericht door lil »

relatief gezien geen echt rare prijs, maar het is met dit spul wat een gek ervoor geeft. ik zag vandaag op mp een cheapskater 50 luizige euries bieden voor een blok, meestal zetten dat soort lui hetzelfde blok direct opnieuw op mp voor 10 keer meer. tel uit je winst, voor niksdoen... zie ze maar voor te zijn, hun doen het voor hun brood hoor...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: ss50 motorblok

Bericht door ReezYard »

Thomas333 schreef: 19 jun 2020 21:43 ..... een blok aan zonder kop en cilinder voor 200 euro is dit een goede deal of is dit te veel?
Tel daar 'ns de kosten van de (originele) onderdelen bij op om 'm compleet te maken. Zoals o.a:
* de cilinderkop, kompleet
* de cilinder + zuiger
* pakkingen
* eventueel de ontsteking, etc., etc.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: ss50 motorblok

Bericht door MrSinga »

Probleem met alles wat Honda is momenteel. Een ot dax motor kocht je vroeger, nooit open gedaan (dus staat onbekend) voor 200euro. Gaat nu 3-400euro in België. Nt dax motoren idem ditto. Nt monkey gaat naar de 5-600.
Vorig jaar was ik een Z50M motor aan het zoeken. Werd 1 aangeboden: 550euro, ori maar moest gereviseerd worden. Ik zweer je, als dat ding af geraakt gaat het weg en wil ik nooit meer 5” doen. Daarvoor is alles goudprijzen

SS50 volgt de trend, vooral voor de 4 bak die dan eruit gehaald wordt en jah... dan los verkocht wordt voor gemakkelijk 150euro.

En voor bv ot daxen is er de laatste 2j een giga verschil in prijzen ontstaan. Kocht ik regelmatig 1tje om op te maken voor 1000euro, moet ik nu bij ons al richting 1400-1500 gaan om iets te vinden. Verkoopsprijzen restauraties gaan dan over de 5000euro.

En nadeel. België heeft de prijzen voor sommige onderdelen wel opgedreven omdat alles verknipt en uiteen is getrokken, waardoor complete dingen een zeldzaamheid worden.

Dus is de prijs zot? Nee. Helemaal niet.
Maar ik volg zeker, als je er een compleet blok van wilt maken dat je toch snel aan het dubbele kunt zitten om hem tiptop te krijgen!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: ss50 motorblok

Bericht door gerbrandicus »

Nou voor 150 heb ik wel een SS50 onderblokje (dus zonder cilinder, kop) zonder ontsteking voor je.
Goed om te weten dat de bak alleen al 150 waard is. Moet ie misschien toch uit elkaar.
Al betwijfel ik het. Die zooi staat altijd eeuwen te koop, zal mij benieuwen of het dan ook echt weg gaat voor zulke bedragen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: ss50 motorblok

Bericht door MrSinga »

gerbrandicus schreef: 03 jul 2020 23:36 Nou voor 150 heb ik wel een SS50 onderblokje (dus zonder cilinder, kop) zonder ontsteking voor je.
Goed om te weten dat de bak alleen al 150 waard is. Moet ie misschien toch uit elkaar.
Al betwijfel ik het. Die zooi staat altijd eeuwen te koop, zal mij benieuwen of het dan ook echt weg gaat voor zulke bedragen.
Laatste heb ik verkocht voor 150 via fb. En was binnen de dag weg. Had ik toen ook beter neit gedaan, want nu mis ik een 4 bak

Plaats reactie