Waarschijnlijk op een popplaatje. Laat een nieuw kenteken opsturen naar de vorige eigenaar en je bent klaar om over te schrijven. En als je het perfect wil hebben, dan vraag je de RDW om (her)inslag framenummer. Maar zorg nou eerst dat die papieren komen.
Honda C100 50cc supercub 1961
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
en astie afgemeld is?...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ik heb het zelfde gehad met mijn Bitri 200 uit 1957.
Gekregen, 30 jaar bij de buren in de schuur.
Kenteken ook weg.
Wel de originele plaat er nog op.
Je moet echt het hele kenteken hebben, dus papieren, de plaat hoeft niet eens aanwezig te zijn.
De plaat zegt totaal niets. De papieren van deze motor op jouw naam is het enige. Dat willen zij. Anders niet.
Deze plaat kan wel van een Sparta 200 of wat ook af komen, zeggen ze daar.
Ze kunnen deze oude kentekens die al 30 jaar slapen niet meer terugzoeken.
Wel als hij bijv. 20 jaar terug nog eens is overgeschreven en de papieren nadien kwijt waren.
Dus je kennis moet even een papiertje schrijven(verkoopovereenkomst) dat hij deze motor aan jouw heeft verkocht.
Dat hij al ...zoveel jaar de eigenaar is. Dat hij het volledige kenteken kwijt is.
Zijn gegevens er op. (Verkopende)
Jouw gegevens er op. (Nieuwe eigenaar)
Motor gegevens.
Maar ja, geen framenummer. Denk toch dat hij ooit is gespoten, want dat moet toch ergens redelijk zichtbaar staan.
Op deze plek moet ie staan. Pak maar eens de schuurmachine.
Geen nummer?
Dan dit frame halen,
https://fourstrokebarn.com/product/fram ... -kenteken/
de hele zwik overzetten.
Kennis evengoed dat papiertje laten maken, dat moet altijd.
Of vraag even bij de fourstrokebarn of je aan hun aankoopnota van het frame al genoeg hebt bij de rdw ipv de verklaring van de kennis.
En dan naar de keuring, als je alles binnen hebt qua papieren, zorg je dat je van twee frames één mooi frame maakt.
Je krijgt een nieuw uitgegeven oldtimerkenteken een YB of ZF in het midden.
Het gaat hier trouwens toch om een C110?? ipv C100
Gr. Wim.
Gekregen, 30 jaar bij de buren in de schuur.
Kenteken ook weg.
Wel de originele plaat er nog op.
Je moet echt het hele kenteken hebben, dus papieren, de plaat hoeft niet eens aanwezig te zijn.
De plaat zegt totaal niets. De papieren van deze motor op jouw naam is het enige. Dat willen zij. Anders niet.
Deze plaat kan wel van een Sparta 200 of wat ook af komen, zeggen ze daar.
Ze kunnen deze oude kentekens die al 30 jaar slapen niet meer terugzoeken.
Wel als hij bijv. 20 jaar terug nog eens is overgeschreven en de papieren nadien kwijt waren.
Dus je kennis moet even een papiertje schrijven(verkoopovereenkomst) dat hij deze motor aan jouw heeft verkocht.
Dat hij al ...zoveel jaar de eigenaar is. Dat hij het volledige kenteken kwijt is.
Zijn gegevens er op. (Verkopende)
Jouw gegevens er op. (Nieuwe eigenaar)
Motor gegevens.
Maar ja, geen framenummer. Denk toch dat hij ooit is gespoten, want dat moet toch ergens redelijk zichtbaar staan.
Op deze plek moet ie staan. Pak maar eens de schuurmachine.
Geen nummer?
Dan dit frame halen,
https://fourstrokebarn.com/product/fram ... -kenteken/
de hele zwik overzetten.
Kennis evengoed dat papiertje laten maken, dat moet altijd.
Of vraag even bij de fourstrokebarn of je aan hun aankoopnota van het frame al genoeg hebt bij de rdw ipv de verklaring van de kennis.
En dan naar de keuring, als je alles binnen hebt qua papieren, zorg je dat je van twee frames één mooi frame maakt.
Je krijgt een nieuw uitgegeven oldtimerkenteken een YB of ZF in het midden.
Het gaat hier trouwens toch om een C110?? ipv C100
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Verklaar u nader.Novio Jorg schreef: ↑01 aug 2020 18:19ik praat niet alleen maar poep ? nu even wel ! Biertje
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
hallo Wim,wim V8 schreef: ↑02 aug 2020 10:42 Ik heb het zelfde gehad met mijn Bitri 200 uit 1957.
Gekregen, 30 jaar bij de buren in de schuur.
Kenteken ook weg.
Wel de originele plaat er nog op.
Je moet echt het hele kenteken hebben, dus papieren, de plaat hoeft niet eens aanwezig te zijn.
De plaat zegt totaal niets. De papieren van deze motor op jouw naam is het enige. Dat willen zij. Anders niet.
Deze plaat kan wel van een Sparta 200 of wat ook af komen, zeggen ze daar.
Ze kunnen deze oude kentekens die al 30 jaar slapen niet meer terugzoeken.
Wel als hij bijv. 20 jaar terug nog eens is overgeschreven en de papieren nadien kwijt waren.
Dus je kennis moet even een papiertje schrijven(verkoopovereenkomst) dat hij deze motor aan jouw heeft verkocht.
Dat hij al ...zoveel jaar de eigenaar is. Dat hij het volledige kenteken kwijt is.
Zijn gegevens er op. (Verkopende)
Jouw gegevens er op. (Nieuwe eigenaar)
Motor gegevens.
Maar ja, geen framenummer. Denk toch dat hij ooit is gespoten, want dat moet toch ergens redelijk zichtbaar staan.
Op deze plek moet ie staan. Pak maar eens de schuurmachine.
Geen nummer?
Dan dit frame halen,
https://fourstrokebarn.com/product/fram ... -kenteken/
de hele zwik overzetten.
Kennis evengoed dat papiertje laten maken, dat moet altijd.
Of vraag even bij de fourstrokebarn of je aan hun aankoopnota van het frame al genoeg hebt bij de rdw ipv de verklaring van de kennis.
En dan naar de keuring, als je alles binnen hebt qua papieren, zorg je dat je van twee frames één mooi frame maakt.
Je krijgt een nieuw uitgegeven oldtimerkenteken een YB of ZF in het midden.
Het gaat hier trouwens toch om een C110?? ipv C100
Gr. Wim.
Bedankt voor de info en dat frame had ik al eens zien staan.
Zelfs onder de lak helemaal niets alleen een mooi hard frame. Ik ben al met RDW bezig hoe dit op te lossen is we wachten af.
Wellicht kan ik een ander framenummer van een gare donor erin lassen, maar dat zal wel niet mogen
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
@Wim
Het is inderdaad een C110 uit 1963
Het is inderdaad een C110 uit 1963
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Omkatten kan je het wel schudden als ze een vermoeden hebben dat het niet klopt.RVD schreef: ↑04 aug 2020 18:53hallo Wim,wim V8 schreef: ↑02 aug 2020 10:42 Ik heb het zelfde gehad met mijn Bitri 200 uit 1957.
Gekregen, 30 jaar bij de buren in de schuur.
Kenteken ook weg.
Wel de originele plaat er nog op.
Je moet echt het hele kenteken hebben, dus papieren, de plaat hoeft niet eens aanwezig te zijn.
De plaat zegt totaal niets. De papieren van deze motor op jouw naam is het enige. Dat willen zij. Anders niet.
Deze plaat kan wel van een Sparta 200 of wat ook af komen, zeggen ze daar.
Ze kunnen deze oude kentekens die al 30 jaar slapen niet meer terugzoeken.
Wel als hij bijv. 20 jaar terug nog eens is overgeschreven en de papieren nadien kwijt waren.
Dus je kennis moet even een papiertje schrijven(verkoopovereenkomst) dat hij deze motor aan jouw heeft verkocht.
Dat hij al ...zoveel jaar de eigenaar is. Dat hij het volledige kenteken kwijt is.
Zijn gegevens er op. (Verkopende)
Jouw gegevens er op. (Nieuwe eigenaar)
Motor gegevens.
Maar ja, geen framenummer. Denk toch dat hij ooit is gespoten, want dat moet toch ergens redelijk zichtbaar staan.
Op deze plek moet ie staan. Pak maar eens de schuurmachine.
Geen nummer?
Dan dit frame halen,
https://fourstrokebarn.com/product/fram ... -kenteken/
de hele zwik overzetten.
Kennis evengoed dat papiertje laten maken, dat moet altijd.
Of vraag even bij de fourstrokebarn of je aan hun aankoopnota van het frame al genoeg hebt bij de rdw ipv de verklaring van de kennis.
En dan naar de keuring, als je alles binnen hebt qua papieren, zorg je dat je van twee frames één mooi frame maakt.
Je krijgt een nieuw uitgegeven oldtimerkenteken een YB of ZF in het midden.
Het gaat hier trouwens toch om een C110?? ipv C100
Gr. Wim.
Bedankt voor de info en dat frame had ik al eens zien staan.
Zelfs onder de lak helemaal niets alleen een mooi hard frame. Ik ben al met RDW bezig hoe dit op te lossen is we wachten af.
Wellicht kan ik een ander framenummer van een gare donor erin lassen, maar dat zal wel niet mogen
Dan krijg je ook niet het geld terug
Zou dan gewoon een ander frame zoeken en alles over bouwen
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
ik zou zeggen het is de schuld van de rdw die z'n administratie niet op orde heeft. ofwel hebben ze de papieren administratie verbrand toen ze computers kregen, of het is vanwege de onzalige politieke beslissing destijds om de verzekeringsplicht te baseren op het op naam hebben van een kenteken ipv het daadwerkelijke bevinden van een voertuig op de weg. in welk geval er ontelbare voertuigen allang niet meer bestonden maar nooit werden afgemeld. de rdw zal om deze reden de administratie idd vernietigd hebben ipv met terugwerkende kracht van iedereen verlangen te bewijzen dat een voertuig niet meer bestaat. wat natuurlijk logischerwijs onmogelijk is, je kan bewijzen dat een voertuig bestaat door het te laten zien, maar je kan niet bewijzen dat een voertuig niet bestaat door geen voertuig te laten zien... dit probleem heeft echt nog jarenlang na de ommekeer bestaan en heeft voor aardig wat mensen een langdurige hel betekend, want iedere 3 maanden werd automatisch een boete naar die mensen gestuurd zonder dat ze er ook maar iets aan konden doen. sommigen zijn volkomen berooid en hebben schulden van ettelijke tienduizenden euros opgelopen, die nooit vergoed zijn.
de politiek heeft wel vaker beslissingen genomen zonder zich te bekommeren over de gevolgen. ze zullen gedacht hebben dat het aantal mensen dat in de problemen komt marginaal zal zijn, en dus te verwaarlozen...
maar nu heb jij dus een probleem. hoe is dat ding ooit op kenteken gekomen zonder framenr. nogal bizar
de politiek heeft wel vaker beslissingen genomen zonder zich te bekommeren over de gevolgen. ze zullen gedacht hebben dat het aantal mensen dat in de problemen komt marginaal zal zijn, en dus te verwaarlozen...
maar nu heb jij dus een probleem. hoe is dat ding ooit op kenteken gekomen zonder framenr. nogal bizar
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ik denk dat ik het gewoon anders ga doen, gewoon een andere donor halen met frame nummer en daarmee laten keuren. Na de keuring een bepaald stukje uit het frame halen en implanteren in die goede. Mooi spuiten en geen hond die het meer ziet. Zeker niet die broekjes die agenten heten en die nog heel vloeibaar waren toen mijn juweeltje op de weg kwam. Als de papieren maar kloppen is het goed.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ik snap je, maar zo'n oude kenteken reeks is wel erg leuk...... maar dat zal persoonlijk zijn
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Echt, waarom laat je de vorige eigenaar het kenteken niet opnieuw aanvragen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
probeer eerst je andere opties, hij is nu nog steeds mooi origineel. vraag de rdw om iets te regelen. of wat NIX zegt.
ik ben ook best benieuwd naar het verhaal van dat framenummer.
als je uiteindelijk toch voor een donorframe gaat dan zou ik aanraden om je originele frame geheel intact te laten en te bewaren zoals die is, en het donorframe op de gewone manier repareren met wat ijzer hier en daar, zo reddeloos verrot zag het er niet uit.
ik ben ook best benieuwd naar het verhaal van dat framenummer.
als je uiteindelijk toch voor een donorframe gaat dan zou ik aanraden om je originele frame geheel intact te laten en te bewaren zoals die is, en het donorframe op de gewone manier repareren met wat ijzer hier en daar, zo reddeloos verrot zag het er niet uit.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
al is gedacht om dit frame te laten stralen dan ben je in 1 keer overal verf en plamuur kwijt.
kan je gelijk zien of er ooit iets aan een nummer in gestaan heeft.
als er dan echt geen nummer is zou het nog kunnen gaan om een vervangings frame. ooit het frame krom gereden nieuw frame laten monteren bij een dealer maar niet het nummer over gezet. want ja een kenteken zit op de brommer
kan je gelijk zien of er ooit iets aan een nummer in gestaan heeft.
als er dan echt geen nummer is zou het nog kunnen gaan om een vervangings frame. ooit het frame krom gereden nieuw frame laten monteren bij een dealer maar niet het nummer over gezet. want ja een kenteken zit op de brommer
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Allen bedankt voor jullie reacties, ik ben nog met de RDW bezig voor een oplossing.
Ik weet zeker dat er geen nieuw frame onder gekomen is dat heeft de oude eigenaar bevestigt en hij had hem in 63 gekocht en voor het laatst in 70-71 op gereden daarna voor ongeveer 50 jaar in de schuur. Ik ga even vragen of de oude eigenaar zijn kenteken opnieuw wilt opvragen en tevens het verkoop papier wilt ondertekenen.
Ik weet zeker dat er geen nieuw frame onder gekomen is dat heeft de oude eigenaar bevestigt en hij had hem in 63 gekocht en voor het laatst in 70-71 op gereden daarna voor ongeveer 50 jaar in de schuur. Ik ga even vragen of de oude eigenaar zijn kenteken opnieuw wilt opvragen en tevens het verkoop papier wilt ondertekenen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
De oude eigenaar kan zijn oude kenteken niet opvragen, omdat de rdw die gegevens niet meer heeft. Toets het kenteken maar in,
UZ-37-84
https://www.rdw.nl/
Hun data is openbaar, ze hebben geen oude kast meer met een lade met oude gegevens.
Ze willen feiten en geen verhalen.
Ik zou frame bij fourstrokebarn halen met aankoopbewijs met daarop de aankoop van een hele honda.
Al jouw spullen daarop zetten, keuren, klaar.
Dan je oude frame weer gebruiken of van het aangekochte frame de achterkant opknappen met een brok van de jouwe en rijden maar.
Gr. Wim.
UZ-37-84
https://www.rdw.nl/
Hun data is openbaar, ze hebben geen oude kast meer met een lade met oude gegevens.
Ze willen feiten en geen verhalen.
Ik zou frame bij fourstrokebarn halen met aankoopbewijs met daarop de aankoop van een hele honda.
Al jouw spullen daarop zetten, keuren, klaar.
Dan je oude frame weer gebruiken of van het aangekochte frame de achterkant opknappen met een brok van de jouwe en rijden maar.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869