Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door nielspbr »

Dat is geen monkey maar een gorilla, monkey heeft 4(j1)-4,5(jz) liter.

Op de gok ga ik beweren dat een monkey ietsje meer als een dax verbuikt vanwege de kleine wieltjes met noppenband.
Maar de grootste factor in het verbruik hangt van je rechterhand af en hetgeen daarachter zit.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door NIX »

Belangrijkste bij de bamiballen is dat je elk onderdeel dat je er een keer af geschroefd hebt, weer met vet monteert. Of beter: schroef alles wat nog los wil eens eraf en doe er een kledder vet aan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Lacsap
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A
C310S

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Lacsap »

NIX schreef: 03 jul 2020 22:49 Omdat er Honda op staat. Bij sommigen wekt dat een niet te stuiten proces op. Natuurlijk is Honda wat beter, maar alles kan kapot en bami gaat vaak verrassend lang mee.
Jammer dan toch dat er veel Bami-gastjes rondkachelen met Honda plakletters overal erop (en overheen)..
Als je voor Bami gaat, om welke reden dan ook, ga er dan ook voor en schaam je er niet voor.
In het begin waren die replicablokjes ruk, zelfs de zilververf liet al na een aantal weken los, maar tegenwoordig zijn ze stúkken beter.
En de onderdelen zijn veel goedkoper dan origineel Honda.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door MrSinga »

Lacsap schreef: 06 jul 2020 17:47
NIX schreef: 03 jul 2020 22:49 Omdat er Honda op staat. Bij sommigen wekt dat een niet te stuiten proces op. Natuurlijk is Honda wat beter, maar alles kan kapot en bami gaat vaak verrassend lang mee.
Jammer dan toch dat er veel Bami-gastjes rondkachelen met Honda plakletters overal erop (en overheen)..
Als je voor Bami gaat, om welke reden dan ook, ga er dan ook voor en schaam je er niet voor.
In het begin waren die replicablokjes ruk, zelfs de zilververf liet al na een aantal weken los, maar tegenwoordig zijn ze stúkken beter.
En de onderdelen zijn veel goedkoper dan origineel Honda.
Daaaar zou ik dus niet zeker van zijn.
Nieuwe skyteam stukken kosten soms meer geld dan Honda onderdelen. Eigenlijk in de meeste gevallen. Tenzij je mad munk/kepspijt koopt.

Blokjes van de 1e chinezen waren top. Jc 3bak of 4bak zonder e-starter krijg je niet kapot. De nieuwere, howja... er is een reden waarom veel blokken te koop staan waar de 3de niet meer werkt ofzo

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door NIX »

Ik heb hier een bamibal met een 140 blok op motorplaat EN met Honda sigarenbandje erop. Frame is zo gekocht en blijft lekker zo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door ceedee »

nielspbr schreef: 04 jul 2020 14:47 Dat is geen monkey maar een gorilla, monkey heeft 4(j1)-4,5(jz) liter.

Op de gok ga ik beweren dat een monkey ietsje meer als een dax verbuikt vanwege de kleine wieltjes met noppenband.
Maar de grootste factor in het verbruik hangt van je rechterhand af en hetgeen daarachter zit.
[/quote
tip, "dan".

Arthurvg
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:23
Bezit: Zoekende

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Arthurvg »

nielspbr schreef: 04 jul 2020 14:47 Dat is geen monkey maar een gorilla, monkey heeft 4(j1)-4,5(jz) liter.

Op de gok ga ik beweren dat een monkey ietsje meer als een dax verbuikt vanwege de kleine wieltjes met noppenband.
Maar de grootste factor in het verbruik hangt van je rechterhand af en hetgeen daarachter zit.
Ik ga ben wat op zoek gegaan maar ik heb iemand leren kennen die een honda nt verkoopt voor een zeer mooie prijs en motorisch en kwa bedrading in orde is alleen de.lak wat minder.is en dat zou ideaal zijn maar moet nog overleggen.als dat hem niet.wordt dan wordt het wss een skyteam of zhenua monkey

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Goldie »

Pbr rijden/zitten erg comfortabel, zeker als je elke dag grote afstand af moet leggen.

NT dax, erg cool!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door MrSinga »

Arthurvg schreef: 08 jul 2020 19:16
nielspbr schreef: 04 jul 2020 14:47 Dat is geen monkey maar een gorilla, monkey heeft 4(j1)-4,5(jz) liter.

Op de gok ga ik beweren dat een monkey ietsje meer als een dax verbuikt vanwege de kleine wieltjes met noppenband.
Maar de grootste factor in het verbruik hangt van je rechterhand af en hetgeen daarachter zit.
Ik ga ben wat op zoek gegaan maar ik heb iemand leren kennen die een honda nt verkoopt voor een zeer mooie prijs en motorisch en kwa bedrading in orde is alleen de.lak wat minder.is en dat zou ideaal zijn maar moet nog overleggen.als dat hem niet.wordt dan wordt het wss een skyteam of zhenua monkey
NT dax en mooie prijs. Meestal geen 2 dingen in 1 zin :D nuja, ik heb paar weken terug ook een NT verkocht, lak kon zeker wel beter. Maar wel compleet ori voor 1500. Wat ik ook de prijs vind voor een gebruikte staat NT Dax (had hem zelf bij gekocht als donor voor m’n restauratie NT)

Arthurvg
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:23
Bezit: Zoekende

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Arthurvg »

Goldie schreef: 08 jul 2020 20:03 Pbr rijden/zitten erg comfortabel, zeker als je elke dag grote afstand af moet leggen.

NT dax, erg cool!
Over welke heb je het?

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Goldie »

Skyteam PBR

Imitatie van de Honda ZB

Arthurvg
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:23
Bezit: Zoekende

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Arthurvg »

Ik heb een honda dax gevonden hij is opgebouwd tot een 12 volt brommer de mtorblok is nog origineel nog min of meer goed staat op details na zoals de spatborden etc wat zou als je ruw mag schatten de vraagprijs er voor zijn?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door MrSinga »

Zonder foto’s kun je niets weten. OT Dax gaat momenteel zotte prijzen. Gaan van 1500 voor wrakken tot 3000euro in goeie staat. Topstaat gaat naar de 5000. Sommige uitschieters zelfs 6000 vraagprijs (en die gaan dan weg voor 5500 weet ik)
Bedoel... zonder foto’s weet je niets

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door wim V8 »

Arthurvg schreef: 10 jul 2020 21:00 Ik heb een honda dax gevonden hij is opgebouwd tot een 12 volt brommer de mtorblok is nog origineel nog min of meer goed staat op details na zoals de spatborden etc wat zou als je ruw mag schatten de vraagprijs er voor zijn?


Ruw schatten, zonder m in het echt een uur lang te bestuderen?
Jazeker, een ruwe schatting:

1200,- - 3500,-

Dat zou wel een mooi prijsje zijn.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Arthurvg
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:23
Bezit: Zoekende

Re: Dax/monkey replica's en kwaliteit er van

Bericht door Arthurvg »

Ok bedankt

Plaats reactie