Ervaringen met TRP-productions.de?

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door nielspbr »

Die koppakking is een speciaaltje, 2sm studspacing en 4sm/csm kettingschacht.

Carters zijn gekotterd, cilinder is verbust, dure takegawa zuiger, metalen koppakking speciaal ontwerp, een of ander speciaalrubber o-ringetje omdat anders de cilinderstud lekt, meer platen in de koppeling.
Die dingen hebben heel wat werk nodig om van 108 naar 175cc te gaan.



ff opgezocht een ori honda koppakking voor mijn aap komt op ~16,50

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door NIX »

Gietsporen op een carter zijn normaal. Of je getild bent qua revisie weet ik niet. Kan ik zo niet beoordelen en ken de mensen waar je het over hebt niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door tjeefke »

de carters van mijn NT hebben ook zo een "tekens". Volkomen normaal dus

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

NIX schreef: 17 aug 2020 21:28 Gietsporen op een carter zijn normaal. Of je getild bent qua revisie weet ik niet. Kan ik zo niet beoordelen en ken de mensen waar je het over hebt niet.
Even voor de duidelijkheid, ik ben/voel me niet getild hoor.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Update: Ik heb nu iets van 100km gereden met het blok (tsja...) en nu blijkt het heldere olie te lekken... nog geen idee waar het vandaan komt, ergens bij het voortandwiel. Hopelijk is het een pakking of zo. Ik zag het al toen ik hem liet warmlopen na weer een jaartje stil staan, ga er een dezer dagen even voor zitten :|

Afbeelding
Afbeelding
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door stoterstangen90 »

keerring?
Afbeelding

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Hopelijk wel, maar ja, ik heb het blok voor best wat geld laten reviseren. Het rijdt nu echter nog niet eens zoals ik hem kreeg toen ik hem 2ehands kocht destijds... het vermogen is echt niet verbeterd tov voor ik hem wegstuurde. Er zit nu ook een piepklein dood punt in het midden van het gas. Sproeiernaald even verzetten denk ik.

Maakt allemaal niet uit, als het maar iets simpels is ;)
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door nielspbr »

Is de ontluchting open? (slang open, geen knikken...)

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

nielspbr schreef: 08 jun 2021 14:32 Is de ontluchting open? (slang open, geen knikken...)
Ook een goeie, ik moet even heel goed nakijken waar die olie nou precies vandaan komt. Ik dacht in eerste instantie nog aan het overloopslangetje van de carburateur, die komt daar pal boven uit. Ik heb er nu even geen zin in want het is te warm buiten...
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door lil »

de olie zit ook onder aan de kop van die imbusbout, terwijl erboven alles droog lijkt te zijn, eigenaardig... hoe komt die olie daar dan? het lijkt wel alsof de olie langs dat boutgat naar buiten is komen siepelen. is die bout niet te lang? misschien istie door het blinde gat heengedraait en in het oliecarter doorgedrongen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Ik denk zelf eerder aan de keerring achter het tandwiel (positief blijven, hè ;) ), de Dax staat nu de andere kant op gekanteld, maar op de standaard zou de olie van daar wel die kan op kunnen kruipen. Ik kan er momenteel even niet naar kijken ivm gezondheidsproblemen en de warmte.

Edit:
Nou, de olie komt ergens achter het vliegwiel vandaan. Het vliegwieldesksel heeft geen pakking (waarom net?) en er sijpelde een klein beetje olie uit. Er bleek een klein plasje achter te zitten die overal naar beneden sijpelde. Ik heb de boel schoongemaakt en ben vandaag even een stukje gaan rijden om te kijken of het alleen dat is. Het is mogelijk dat er iets teveel olie in zit, ook mogelijk dat er teveel druk in het blok zit en er wat olie uitgeduwd wordt ergens. Met een beetje geluk is het anders de oliekeerring of het grondplaatrubber.

Edit 22-9-2021
Ik heb inmiddels de rubberen keerring vervangen van de grondplaat. Daar kwam de meeste olie vandaan. De rest komt van de onderste klepdop. Dit rubber heb ik zelf niet liggen, die moet ik nog scoren ergens.

Zoals ik al schreef: Je stuurt een blok voor volledige revisie, betaalt ook voor volledige demontage en inspectie, maar dan bespaar ik natuurlijk niet op een paar simpele pakkingen... :( Heb nog een paar keer kunnen rijden, moet nu nog weer testen.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

Plaats reactie