Ervaringen met TRP-productions.de?

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Tsjonge, deze website is niet meer zo actief geloof ik :|

Is iedereen overgestapt op een ander motor of auto ;)

Ik heb in ieder geval mijn Dax nog. Paar weken terug stond ik langs de snelweg bij Utrecht, tijdens het optrekken viel opeens de power weg. Leek op warmloper of benzinetekort. Veel gas werkte niet en ook het geluid was gedempt, kwart gas werkte nog wel een beetje, viel langzaam weg en viel direct uit na de stop. Bloedhete dag pal in de zon vlak voor de toerit Utrecht bij Overvecht. Opgehaald door de ANWB, was inmiddels zelf ook al oververhit door de zon.

Goed, dat blok was al minder geworden, compressie ed. Hij moest nagekeken en gereviseerd worden. Aangezien het een 175cc TJR-blok met Superhead +r is, en ik het ding zo 2ehands heb gekocht had ik geen enkele specs ervan, geen idee welke onderdelen ik moest hebben en wat voor pakkingen, dus Daxdodo gebeld en gevraagd of hij dat blok wilde reviseren of eventueel aan inruil deed voor een nieuwe. Inruil kon niet, en hij verwees me door naar TRP-productions.de (de oude TJR-website bestaat al lang niet meer, daar had ik al naar gezocht).

Website is verder prima, heeft erg veel onderdelen staan (maar niet alles staat er, ik heb links gekregen met producten die niet te vinden zijn op de website zelf) en bouwt blijkbaar ook deze motorblokken. Google review staat maar één bericht: één ster omdat iemand die een demper miste bij zijn uitlaat geen enkele response meer kreeg op zijn berichten.

Enige tijd met Frank gemaild, de monteur. Aantal dingen besproken, opties, upgrade eventueel. In ieder geval moest alles van dit highpower-blok even beoordeeld worden zoals krukaslagers. Het blok was volledig schoon, de enige olie die erop zat was zweet uit de oliekoeleraansluiting en van de twee ontluchtingstuutjes. Ook wat bij het tandwiel natuurlijk, verder alleen licht straatstof onderop. Op het carter bovenop zaten wat krassen en her en der wat schaafplekjes van kabels en dergelijke.

Ik kreeg een factuur van 975,- en de boel werd gereviseerd. Toen ik het blok terugkreeg was het ietsje vuiler, ik had nog de boel ontvet voordat ik hem eraf schroefde en de hogedrukspuit erop gezet. De bovenkant was sowieso altijd al vetvrij. Door de lichte olie die erop was gekomen werden de krasjes iets meer zichtbaar en toen ik m'n leesbril opzette bleken het haarscheurtjes te zijn...

Afbeelding

Toen ik vervolgens het blok even helemaal goed bekeek, bleek dat het blok niet gesplitst is geweest. Lastig om krukaslagers te beoordelen als je hem er niet eerst even uit haalt lijkt me. Ik heb tenslotte 290,- standaard reparatiekosten betaald alleen al voor het werk aan het blok, zonder de pakkingen ed., dan lijkt het me normaal om het ding ook volledig te splitsen bij reparatie (mijn vroegere maat gooide dan alles in een ontvetter als ermee gewerkt moest worden).

Even voor de duidelijkheid: Die haarscheurtjes zaten er al toe ik hem wegstuurde, viel me niet echt op omdat het volledig schoon was (blijkbaar komt er dus ook geen damp doorheen). Ik vergeleek de oude foto's van voor ik het blok wegstuurde en zag dat. Maar ja, dat ik dat over het hoofd zie maakt natuurlijk niet zoveel uit, ik stuur dat blok weg voor revisie, dan mail je toch even terug en zeg je dat die carters vervangen moeten worden als je als monteur zo'n blok ziet? en als je zo'n 22HP-blok hebt voor revisie, dan bekijk je alle lagers toch even?

Er zit een soort lichte roffel/rommel in het blok op stationair, het is een krukas/big-end geluid, maar weet niet of dat normaal is bij dit type blok. Als het een normaal blok was geweest hoorde je dit ook wel, maar veel minder/doffer, misschien zuiverder, daarom vroeg ik specifiek naar die krukas voordat ik hem opstuurde.

Ik heb nog niets terug gehoord van Frank na mijn laatste email, maar hij schreef destijds op vakantie te gaan. Mattijs heb ik ook nog gemaild met de wat hij ervan vindt na dit vreemde gebeuren met TRP-productions.de maar die heeft er ook niet op gereageerd. :|

Had ik die haarscheurtjes zelf opgemerkt, dan had ik hem niet eens laten reviseren, dan had ik het blok op de plank gelegd voor onderdelen (kosten/baten hè...).

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door lil »

zelf doen. en als je geen verstand hebt van sleutelen; nieuw kopen. zeker als het bami betreft, ik stel me zo voor dat je voor 900 best een leuk nieuw blokkie hebt.

laten doen kan, maar alleen door iemand die je kent en waarvan je weet dat ie goed is. en betrouwbaar... je verhaal klinkt in z'n algemeenheid niet onbekend. zo had ik eens een diskdrive die gerepareerd moest worden, een of ander chipje ofzo. maar ik wist niet welke, dus ik gaf ieder chipje op de print een piepklein onzichtbaar krasje, zodat alstie na reparatie terugkwam dat ik dan weet welke chip vervangen is en dan kan ik het voortaan zelf doen en geld uitsparen. dus dat ding komt terug met het verhaal dat er een behoorlijk dure chip vervangen is en daardoor zijn de reparatiekosten 150 gulden. ok, openmaken, en wat blijkt? de dure chip heeft mijn merktekentje nog, en een of ander bufferchipje van 2.50 is vervangen... dus, ik zeg maar, dit soort dingen gebeurt volop.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 14 aug 2020 12:57 zelf doen. en als je geen verstand hebt van sleutelen; nieuw kopen. zeker als het bami betreft, ik stel me zo voor dat je voor 900 best een leuk nieuw blokkie hebt.

laten doen kan, maar alleen door iemand die je kent en waarvan je weet dat ie goed is. en betrouwbaar... je verhaal klinkt in z'n algemeenheid niet onbekend. zo had ik eens een diskdrive die gerepareerd moest worden, een of ander chipje ofzo. maar ik wist niet welke, dus ik gaf ieder chipje op de print een piepklein onzichtbaar krasje, zodat alstie na reparatie terugkwam dat ik dan weet welke chip vervangen is en dan kan ik het voortaan zelf doen en geld uitsparen. dus dat ding komt terug met het verhaal dat er een behoorlijk dure chip vervangen is en daardoor zijn de reparatiekosten 150 gulden. ok, openmaken, en wat blijkt? de dure chip heeft mijn merktekentje nog, en een of ander bufferchipje van 2.50 is vervangen... dus, ik zeg maar, dit soort dingen gebeurt volop.
Lil, jij weet duidelijk niet wat tjr/trp blokken zijn...

RaRe zijn blok is in de basis een honda zn110(nice) blok dat in dit geval ooit is opgebouwd door tjr(Thomas Junker). Daar zit een krukas met grotere slag in(55,5 => 66mm) en een 50 =>58mm zuiger. Kopje is een takegawa 2sm superhead +r die eventueel nog van grotere kleppen is voorzien en waarvan de vorm van de verbrandingsruimte optioneel is aangepast aan de boring van de cilinder.

Deze blokken zijn serieus duur.

Het is zeker weten geen bamiblok.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door lil »

oh ok, sorry.

ja dan is het minder leuk
maar zelf doen blijft het beste, je ziet het

umm... trp ken ik niet, maar eh, misschien nog even wachten tot ze reageren? nu staat het hier...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door MrSinga »

Zeker dat het haarscheurtjes zijn? Zien er mij eerder door het gieten uit (hebben veel nt/ot blokken ook) vandaar. Bij de meeste chinezen zie je dat niet daar de carters ‘gelakt’ zijn in zilver of zwart. Maar eens je dat eraf haalt, jah...

Het niet splitsen. Ik weet neit wat jullie op voorhand overeen gekomen zijn. Kan even goed zijn dat hij gevoeld heeft of er geen speling op drijfstang ed zat hé. Het grollen van een lager hoor je ook zonder demontage!

Nu soit, ik vrees dat mensen die tjr blokken ook wat laten voor wat het is. Voor minder heb je een daytona 190/212 met meer pk’s en gemaakt voor dit doeleinde ook.

Hoeveel mensen ken jij nog die blokken samen steken? En niet beslissen om iets te kopen fabriek af uit de shop? Blokje samen steken kost geld, veel meer geld dan iets kopen van 300euro

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Tsja, ik heb nu eenmaal zo'n blok en ben er dik tevreden mee geweest altijd. Het is kwaliteit, en daar betaal je dan ook wat meer voor. Ik kocht het blok overigens 2ehands, maar het was prima. Vandaar dat ik ook niet exact wist wat voor type het was, en ik kon dus ook niet het krukasgeluid vergelijken met nieuw. Het is goed mogelijk dat op stationair de zuiger/krukas/slag een ietwat moeilijk geluid maakt.

Ik vermoed dat het haarscheurtjes zijn, omdat het precies boven de krukas zit, en er ook een klein krasje op het andere middencarter zichtbaar is. Toen ik het blok opstuurde was het droog en schoon boven, en het leek niks. Omdat het droog was kan het dus ook niet volledig door zijn. Ik heb gevraagd of hij dat ook heeft gezien, en wat hij er dan van vind/vond, de binnenkant heb ik natuurlijk niet gezien. Het kan best zijn dat hij dat wél heeft gezien en dat het geen probleem is, ik heb alleen nog niks van hem gehoord. Hij schreef op 1 augustus dat het blok onderweg was naar mij, en had eerder die week geschreven dat hij met vakantie ging. Op hun website zelf staat niks over vakantie verder, maar het kan best zijn dat hij nog niet terug is. Aangezien ik zelf een tijdje te druk was om ermee aan de slag te gaan begon ik er afgelopen week pas mee. Ik probeer maandag wel even te bellen.

Ik ga dat blok zelf wel splitsen als dat nodig is, ik houd de krassen/haarscheurtjes wel in de gaten. Maar goed, ik dan heb ik wel de middencarters nodig natuurlijk, die zijn ook aangepast en niet standaard. Áls die middencarters eigenlijk vervangen hadden moeten worden is dat dubbel werk, dat was nou juist waarom ik dat blok opstuurde :| tevens moet ik dan weer pakkingen vervangen...

Toen ik het blok opstuurde zag het er zo uit:
Afbeelding
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

goeanacoBE
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jun 2019 12:19
Bezit: ST70 CT70 ST50 z50j1

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door goeanacoBE »

Als het je kan gerust stellen, net even gekeken... ik heb ze ook op een nice 108cc, volledig origineel en nieuw gekocht (geen tsunami versie).

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

goeanacoBE schreef: 16 aug 2020 15:30 Als het je kan gerust stellen, net even gekeken... ik heb ze ook op een nice 108cc, volledig origineel en nieuw gekocht (geen tsunami versie).
Jij hebt zulk soort krassen ook op jouw blok zitten? eigenaardig :idea:

Kijk, ik kan mij best voorstellen dat dit b-keuze carters zijn geweest, die wel gewoon goed zijn, maar wat van dit soort krassen hebben. Je ziet dat ook wel met andere objecten die uit een mal komen. Dan komt zo'n partij bij een opkoper. Het gaat er mij gewoon om dat het carter structureel intact is, er komt best veel kracht op die krukas, meer dan waar het officieel op getest is. B-keuze heb ik op zich geen probleem mee.

Bedankt voor de reactie, gewaardeerd :)
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

goeanacoBE
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jun 2019 12:19
Bezit: ST70 CT70 ST50 z50j1

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door goeanacoBE »

Eigenaardig genoeg zitten ze enkel aan de koppelingskant :) haarscheurtjes als benaming is misschien wat overdreven, zijn lijntjes op het oppervlak.. denk niet dat je nagel er in blijft haperen..

Ik zou me dan ook geen zorgen maken.

Wat betreft de TJR revisie.. je hebt toch redelijk wat betaald, vraag mij af welke werken ze dan precies uitgevoerd hebben & welke nieuwe onderdelen je voor die prijs hebt gekregen.
Een offerte voordien opmaken voor zoiets is onmogelijk.

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Alleen volledige blokwerkzaamheden kost al 290,- en dat zouden alle pakkingen voor vervangen worden (dacht ik). Ik vind 26,- voor een koppaking ook wel aardig wat, maar er komen ook behoorlijke krachten op te staan.

Afbeelding
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

goeanacoBE
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jun 2019 12:19
Bezit: ST70 CT70 ST50 z50j1

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door goeanacoBE »

Onderblok moest blijkbaar niet open, hoeft ook niet om speling op de krukas te controleren (zoals MrSinga ook aangaf).
Alles samen wel prijzig maar er is ook veel gebeurd. Blok is nu terug als nieuw.

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Als ik met een LED van de ene kant schijn zie je het nauwelijks, schijn je van boven, dan weer wel... Het is wellicht niks, maar als je het aan de binnenkant ook voelt, dan weer wel. Maar ja, even wachten op wat Frank ervan zegt. Morgen even een wat betere foto ervan maken met een goed toestel, dan kan ik het even uitvergroten en beter bekijken.

Kijk, ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat die 290,- standaard kosten tevens het vervangen van alle pakkingen, dus ook die van het middencarter, betekende. Dan kun je tevens ook alles even rustig bekijken.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door MrSinga »

RaRe schreef: 16 aug 2020 16:34 Als ik met een LED van de ene kant schijn zie je het nauwelijks, schijn je van boven, dan weer wel... Het is wellicht niks, maar als je het aan de binnenkant ook voelt, dan weer wel. Maar ja, even wachten op wat Frank ervan zegt. Morgen even een wat betere foto ervan maken met een goed toestel, dan kan ik het even uitvergroten en beter bekijken.

Kijk, ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat die 290,- standaard kosten tevens het vervangen van alle pakkingen, dus ook die van het middencarter, betekende. Dan kun je tevens ook alles even rustig bekijken.
26 voor een koppakking veel? Al eens losse gekocht voor een SH? Die dingen kosten gewoon veel geld.

Nu ik blijf erbij dat zijn geen haarscheurtjes. Dat komt door de mal. Zie je genoeg bij andere blokken ook. Als je carters poliert of zelfs gewoon water/parelstraalt is dat verdoezeld of weg. En dan valt dat niet op. Maar ik heb hier gb4’s liggen met dezelfde tekeningen in gelijk de uwe. Ik maak me daar geen zorgen in.

Wss is engine repair (aangezien het een nummer heeft) gewoon standaardprijs dat ze rekenen om eraan te werken, veel of weinig werk. Fixed price. Vergelijkbaar bij BMW waar ne maat werkt: 75euro om enkel pc aan te sluiten. Niets meer, nog niet uitgelezen zelfs. Enkel inpluggen

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door RaRe »

Bij de meeste garages hier betalen we per uur, zou ook wel vreemd zijn als iemand wiens krukas vervangen moet worden evenveel betaalt als iemand wiens koppaking vervangen moet worden. En nee, ik koop al vele jaren geen losse onderdelen meer, geen idee wat de prijzen zijn. Enige wat ik weet is dat Takegawa doorgaans een stuk duurder is dan Honda, waarschijnlijk ook omdat de markt kleiner is. Ik denk echter niet dat een kleprubber van Honda onder doet voor een kleprubber van Takegawa. Tevens denk ik dat als ik exact wist wat ik nodig had gehad, en ik had het blok zelf gereviseerd, ik met shoppen wel wat lagere bedragen zou hebben kunnen scoren. Maar goed, het gaat mij verder niet over de prijzen... Ik had vroeger nooit Hondacarters die dergelijke afwijkingen hadden, ze waren altijd superstrak. Dat er meerdere mensen zijn die dat wél hebben verbaast mij.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Bericht door MrSinga »

RaRe schreef: 16 aug 2020 17:29 Bij de meeste garages hier betalen we per uur, zou ook wel vreemd zijn als iemand wiens krukas vervangen moet worden evenveel betaalt als iemand wiens koppaking vervangen moet worden. En nee, ik koop al vele jaren geen losse onderdelen meer, geen idee wat de prijzen zijn. Enige wat ik weet is dat Takegawa doorgaans een stuk duurder is dan Honda, waarschijnlijk ook omdat de markt kleiner is. Ik denk echter niet dat een kleprubber van Honda onder doet voor een kleprubber van Takegawa. Tevens denk ik dat als ik exact wist wat ik nodig had gehad, en ik had het blok zelf gereviseerd, ik met shoppen wel wat lagere bedragen zou hebben kunnen scoren. Maar goed, het gaat mij verder niet over de prijzen... Ik had vroeger nooit Hondacarters die dergelijke afwijkingen hadden, ze waren altijd superstrak. Dat er meerdere mensen zijn die dat wél hebben verbaast mij.
Mja dat betalen per uur is dus zoals ik zeg niet overal zo. Sommige dingen zijn gewoon fixed prijzen. En dat werd ook toegepast als ik als servicetechnieker op de baan zat. Fixed prijs op tot daar te gaan, al was dit 20km of 250km.

Reden dat kleprubber van Takegawa gebruikt werd is wss omdat de klepsteel van sommige kleppen fijner is dan de ori Honda (Bv kitaco ultra zijn klepstelen dunner).

Die tekeningen in de carters heb ik altijd geweten. Dat is 1 van de redenen dat ik graag bovenzijdes/zichtbare stuk gepolierd heb. Bij NT’s meer dan OT’s

Plaats reactie