Valse lucht SS50
Valse lucht SS50
Hallo, ben nu al een tijdje bezig met een oude Honda ss50 te repareren. We hebben de pakkingen vervangen, nieuwe kabarateur er op gezet, nieuwe cilinder en gekeken rond om de kabaratuer en motorblok voor valse lucht door het sprayen er op met een soort spuitbus. Maar toch blijft hij heel sloom af lopen na dat ie even hoog in de toeren loopt en ook reageerde hij niet op de luchtschroef. Ook stationair loopt hij niet mooi. Waar zou de valse lucht vandaan kunen komen?
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: Valse lucht SS50
Heb je al gecheckt of de gaskabel een stukje speling heeft? Het klinkt alsof de gasschuif niet helemaal terug kan vallen...
Re: Valse lucht SS50
De gaskabel heeft genoeg speling, ook vanmiddag weer alle pakkingen vervangen en hij blijft nogsteeds zo slecht lopen en sloom afzakken in toeren. Reageert ook nogsteeds niet op de luchtschroef, zelfs met 2 verschillende carb’s geprobeerd en hetzelfde resultaat...
Ook gekeken voor plekken valse lucht met motor start spray en niks gevonden...
Ook gekeken voor plekken valse lucht met motor start spray en niks gevonden...
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: Valse lucht SS50
Ik neem aan dat je alle andere voor de hand liggende 'afstel'-dingen al hebt nagelopen, zoals klepspeling, ontstekingstijdstip etc?
Re: Valse lucht SS50
Ja allemaal gedaan...
Re: Valse lucht SS50
Alleen de inlaatklep lekt een heel klein beetje, maar de brommer was van me vader en hij had dat vroeger al en had er toen geen last van..
Re: Valse lucht SS50
Allemaal nagelopen en staat goed, het enige wat nog een beetje anders is is dat de inlaatklep een klein beetje lekt. De brommer was van mijn vader toen hij net zo oud als mij was en toen had hij er geen last van de kleine lek dus dat zal het nu ook niet zijn denk ik...
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jan 2021 14:23
- Bezit: SS50 uit 1979 in topstaat
Re: Valse lucht SS50
Wat ik altijd doe als ik valse lucht vermoed is met draaiende motor remmenreiniger spuiten opde pakkinggedeeltes tussen carburateur en cylinderkop. Als daar een beschadigde pakking zit gaat de motor hoger stationair lopen.
Re: Valse lucht SS50
Ja dat heb ik dus gedaan met motorstart, is het zelfde principe maar dan is er nog steeds geen plek waar hij hoger in toeren gaat lopen...
-
- chaly addict
- Berichten: 18863
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Valse lucht SS50
Ik vlak alle vlakken sowieso voordat ik ze monteer. Alles is altijd krom als er 30 of 40 jaar door 16-jarige deskundigen aan is gesleuteld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4044
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Valse lucht SS50
Reinig de originele carburateur zeer goed. (dus die er ook echt op hoort, en dat hoeven niet degene te zijn die er bij zaten)
Zoek goed uit welke er op hoort.
Dus helemaal uit elkaar, zeer schoon werken! op schone werkbank en blabla....
Prik met één draadje van een kabel alle kanalen door, van het begin tot het eind,
wees daar zeer zeker van, anders heeft alles helemaal geen zin gehad!
Spuit dat allemaal eventueel daarna nog door, ter controle.
Zet hem weer in elkaar.
Controleer daarbij, de speling van de gasschuif in het huis, belangrijk bij valse lucht, daar moet in principe geen speling voelbaar zijn.
De vlotterhoogte.
Of de juiste sproeiers gemonteerd zijn, om te beginnen en te kunnen afstellen, dus hoofd sproeier, en stationair sproeier.
Zorg voor reservesproeiers
Monteer een nieuw papier! benzinefiltertje in de benzineslang.
Schoon(nieuw) luchtfilter monteren. Een luchtfilter dat er schoon uitziet kan helemaal dicht zitten! Uitkloppen heeft geen zin.
Geen powerfilter, sportuitlaten of ander geneuzel monteren(koop dan een snelle motorfiets)
Tank verse benzine van 98 octaan.
Monteer een nieuwe NGK bougie warmtegraad 6 en zonder "R".
Stel je kleppen beide op 0,05mm met echte koude motor.
Stel je ontstekingstijdstip perfect met de strobo af op "F".
Ververs je olie.
Ga flink rijden, bougiesleutel in je zak, en doorloop dit hele proces:
viewtopic.php?f=54&t=51
De kleur van je bougie veranderd niet na een halve minuut rijden(onthoud dit) Dus je moet flink rijden.
Kost wel wat tijd hoor als het tegen zit.
Zorg voor je begint voor de juiste info, werkplaatshandboeken, onderdeelboeken(zijn de juiste onderdelen gemonteerd op jouw type ss)
P.S. Kon je de inlaatklep niet inslijpen toen je toch alles los had??
Als dat niet lukte, lekt hij wel meer als jij zegt, een beetje.
Gr. Wim.
Zoek goed uit welke er op hoort.
Dus helemaal uit elkaar, zeer schoon werken! op schone werkbank en blabla....
Prik met één draadje van een kabel alle kanalen door, van het begin tot het eind,
wees daar zeer zeker van, anders heeft alles helemaal geen zin gehad!
Spuit dat allemaal eventueel daarna nog door, ter controle.
Zet hem weer in elkaar.
Controleer daarbij, de speling van de gasschuif in het huis, belangrijk bij valse lucht, daar moet in principe geen speling voelbaar zijn.
De vlotterhoogte.
Of de juiste sproeiers gemonteerd zijn, om te beginnen en te kunnen afstellen, dus hoofd sproeier, en stationair sproeier.
Zorg voor reservesproeiers
Monteer een nieuw papier! benzinefiltertje in de benzineslang.
Schoon(nieuw) luchtfilter monteren. Een luchtfilter dat er schoon uitziet kan helemaal dicht zitten! Uitkloppen heeft geen zin.
Geen powerfilter, sportuitlaten of ander geneuzel monteren(koop dan een snelle motorfiets)
Tank verse benzine van 98 octaan.
Monteer een nieuwe NGK bougie warmtegraad 6 en zonder "R".
Stel je kleppen beide op 0,05mm met echte koude motor.
Stel je ontstekingstijdstip perfect met de strobo af op "F".
Ververs je olie.
Ga flink rijden, bougiesleutel in je zak, en doorloop dit hele proces:
viewtopic.php?f=54&t=51
De kleur van je bougie veranderd niet na een halve minuut rijden(onthoud dit) Dus je moet flink rijden.
Kost wel wat tijd hoor als het tegen zit.
Zorg voor je begint voor de juiste info, werkplaatshandboeken, onderdeelboeken(zijn de juiste onderdelen gemonteerd op jouw type ss)
P.S. Kon je de inlaatklep niet inslijpen toen je toch alles los had??
Als dat niet lukte, lekt hij wel meer als jij zegt, een beetje.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869