Reinig de originele carburateur zeer goed. (dus die er ook echt op hoort, en dat hoeven niet degene te zijn die er bij zaten)
Zoek goed uit welke er op hoort.
Dus helemaal uit elkaar, zeer schoon werken! op schone werkbank en blabla....
Prik met één draadje van een kabel alle kanalen door, van het begin tot het eind,
wees daar zeer zeker van, anders heeft alles helemaal geen zin gehad!
Spuit dat allemaal eventueel daarna nog door, ter controle.
Zet hem weer in elkaar.
Controleer daarbij, de speling van de gasschuif in het huis, belangrijk bij valse lucht, daar moet in principe geen speling voelbaar zijn.
De vlotterhoogte.
Of de juiste sproeiers gemonteerd zijn, om te beginnen en te kunnen afstellen, dus hoofd sproeier, en stationair sproeier.
Zorg voor reservesproeiers
Monteer een nieuw papier! benzinefiltertje in de benzineslang.
Schoon(nieuw) luchtfilter monteren. Een luchtfilter dat er schoon uitziet kan helemaal dicht zitten! Uitkloppen heeft geen zin.
Geen powerfilter, sportuitlaten of ander geneuzel monteren(koop dan een snelle motorfiets)
Tank verse benzine van 98 octaan.
Monteer een nieuwe NGK bougie warmtegraad 6 en zonder "R".
Stel je kleppen beide op 0,05mm met echte koude motor.
Stel je ontstekingstijdstip perfect met de strobo af op "F".
Ververs je olie.
Ga flink rijden, bougiesleutel in je zak, en doorloop dit hele proces:
viewtopic.php?f=54&t=51
De kleur van je bougie veranderd niet na een halve minuut rijden(onthoud dit) Dus je moet flink rijden.
Kost wel wat tijd hoor als het tegen zit.
Zorg voor je begint voor de juiste info, werkplaatshandboeken, onderdeelboeken(zijn de juiste onderdelen gemonteerd op jouw type ss)
P.S. Kon je de inlaatklep niet inslijpen toen je toch alles los had??
Als dat niet lukte, lekt hij wel meer als jij zegt, een beetje.
Gr. Wim.