Honda chaly cf50

Hier kun je praten over je honda.
cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Ik heb een aantal weken een chaly erbijgekocht omdat ik het een leuk ding vind en wat te klussen heb. Het is een roze die geel gaat worden. Op het moment nog geen tijd om hem goed te bekijken en ermee aan de gang te gaan omdat ik nu bezig ben mijn ss50z op te knappen, zal nog wel een aantal weken duren voordat die klaar is. Wel heb ik de chaly even vluchtig bekeken en tot de conclusie gekomen dat hij is voorzien van elektronische ontsteking waar ik wel blij mee ben (12 volt en beter starten als het goed is).ik ga als ik ermee aan de gang ga wel veel foto’s plaatsen en vertellen hoe alles verloopt.Afbeelding

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Honda chaly cf50

Bericht door Ben C50 »

Ik begin chalys steeds leuker te vinden...
niets mis met deze kleur overigens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Honda chaly cf50

Bericht door Jurrien »

VET
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Vandaag ga ik beginnen met de chaly, helemaal uit elkaar halen en alle delen opknappen en indien nodig vernieuwen, kleur word geel en combinatiekleur word denk ik donker groen of zwart, beenschild blijft wit en ook de bagagedrager en het mandje blijfen wit, verder zien we gaandeweg wel, heb er zin in

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda chaly cf50

Bericht door Ronaldo »

Ik ga je volgen :-)

Vraagje, is de verkoper nog een beetje aan te raden?
Zag dat hij er nog meer te koop heeft staan, maar ken de beste man in kwestie niet.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

De beste man is te vertrouwen en denkt mee. Is ook niet te beroerd om missende onderdelen of kapotte onderdelen tegen kostprijs te leveren. Ik persoonlijk heb er goede ervaring mee maar hoe anderen het ervaren weet ik niet. Dat ik de missende delen tegen kostprijs krijg wil nietzeggen dat hij dat bij iedereen doet.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Wat ik eerst heb gedaan voordat ik hem uit elkaar ga halen is kijken of hij goed liep, geen probleem gelukkig. Tankt, zadel, achterspatbord en achterlichten zijn nu verwijdert en ben tot de conclusie gekomen dat de kabelboom een zooitje is. Dus veel foto, maken zodat ik later weet hoe het in elkaar zit, ga alle kabels vervangen door de juiste kleuren zodat het makkelijker weer aan te sluiten is ( behoorlijke tijdrovende klus)

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Ben al rdelijk goed op weg, veel delen al ontroest en geplamuurd en in de primer gezet. Voorvork loshalen was een uitdaging maar door logisch denken en een beetje lef is het gelukt, ook zat het km aandrijf tandwiel in het remanker muurvast,dit een aantal dagen in de wd40 laten staan en gelukkig weer werkend gekregen. De bekabeling blijft een grote klus, ben er allemaal stekkertjes en contra stekkertjes op aan het maken en daarna fotos maken van wat bij wat zat. Komt nog een originele nieuwe kabel op die wel aangepast moet worden naar 12 volt CDI. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet( heb wel wat verstand van elektra) word weer een uitdaging voor mij.al heel wat allu delen gepolijst onderhand.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

cor schreef: 12 feb 2021 15:49 Ben al rdelijk goed op weg, veel delen al ontroest en geplamuurd en in de primer gezet. Voorvork loshalen was een uitdaging maar door logisch denken en een beetje lef is het gelukt, ook zat het km aandrijf tandwiel in het remanker muurvast,dit een aantal dagen in de wd40 laten staan en gelukkig weer werkend gekregen. De bekabeling blijft een grote klus, ben er allemaal stekkertjes en contra stekkertjes op aan het maken en daarna fotos maken van wat bij wat zat. Komt nog een originele nieuwe kabel op die wel aangepast moet worden naar 12 volt CDI. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet( heb wel wat verstand van elektra) word weer een uitdaging voor mij.al heel wat allu delen gepolijst onderhand.Afbeelding



AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door nielspbr »

De siliconen beschermhulsjes bij de stekkerverbindingen vergeten of ga je die verbindingen op een andere manier isoleren?

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Goed kijken , ze moeten er alleen nog overheen geschoven worden , eerst vast solderen zodat je ze niet los kunt trekken

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door nielspbr »

cor schreef: 12 feb 2021 19:21 Goed kijken , ze moeten er alleen nog overheen geschoven worden , eerst vast solderen zodat je ze niet los kunt trekken
Volgens mij heb je dan de hulsjes verkeerdom zitten, vandaar ook mijn vraag.
Ik kan niet voorbij de hulsjes kijken, foto kapt af.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda chaly cf50

Bericht door cor »

Ja klopt, sommige zitten verkeerd om, gelukkig nog niet gesoldeerd dus komt goed, doe dit( kabelboom voorzien van stekkertjes) omdat ik deze kabelboom in de toekomst mischien nog kan gebruiken, er komt namelijk een nieuwe kabelboom in met een verloopkabel voor 6 volt naar 12 volt cdi( lijkt mij mooier en beter( hij is al omgebouwd naar 12 volt cdi)

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Honda chaly cf50

Bericht door KiP »

Is deze kabelboom niet origineel 12v? Gezien de koplamp en voorvork is het een nt chaly!
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie