bouwjaar gezocht

Hier kun je praten over je honda.
CD50sbenly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2021 19:46
Bezit: CD50S benly

bouwjaar gezocht

Bericht door CD50sbenly »

goeiendag,

ik ben vrij nieuw in het honda 4 takt of uberhaupt het brommer wereldje, ik ben verhuist en sta hierdoor elke keer in de file.
ik had geen intresse om mn motorrijbewijs te halen of er een te kopen en kwam dus al snel uit bij een bromfiets.

omdat ik wel een hobbyist ben en iets heb met de slogan "ouwe zooi is mooi" was al snel bepaald dat het een oldtimer (achtige) brommer moest worden. eerst opzoek geweest naar een ss50 ( deze had mijn vader ook gehad) maar we kwamen al gauw tot de conclusie dat deze vaak voor nogal geld verhandelt worden en het moest voor mij wel leuk blijven.

daarnaast vind ik betrouwbaarheid ook een belangrijke factor, hier heb ik echter nog geen ervaring mee omtrent de aangeschafte brommer maar de tijd zal dat leren.

ik ben uiteindelijjk terecht gekomen bij een (excuse me if im wrong) CD50S benly, in een kompleet orginel staat. ik ben van zinnen om deze technisch in orde te zetten, en na een seizoen mooi weer rijden te kijken wat voor verdere stappen we gaan onderdenemen. ik wil sws het chrome werk aanpakken ( opnieuw laten doen) en wat delen behandelen maar de lak ben ik nog niet overuit.

ik heb me laten vertellen dat de brommer geinporteerd is en deze moet dan nog op kenteken gezet worden. echter zie ik zelf door de bomen het bos niet meer en ben dus opzoek naar een stukje hulp hiervoor. wat moet ik allemaal regelen aan papiertje om de brommer op kenteken te zetten ? naar mijn idee begint dit bij een aankoopbewijs (deze heb ik ) en een bouwjaar (deze heb ik niet) en verder moet de bromfiets in orde zijn keurig 45 lopen en een afspraak bij het rdw maken.

nu ben ik dus opzoek naar een bouwjaar maar kom er niet helemaal uit met de honda ID guide, heb ik de type aanduiding verkeerd misschien wie weet dat iemand hier meer ervaring mee heeft? het VIN nummer van de brommer begint met : CD50-2201

alvast bedankt !

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door stoterstangen90 »

Welkom hier. Moet de brommer in Nederland of België op kenteken?
Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door wim V8 »

Tja, misschien achteraf.
Maar waarom niet eentje bij een van de bekende handelaren aangeschaft met kenteken??

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door lil »

misschien was ie heel goedkoop. en hij kan altijd nog door zo'n zaak het kenteken laten regelen. 4 of 5 honderd ofzo, afhankelijk van bij wie of de hoeveelheid werk. of hun alleen bouwjaar laten natrekken en de rest zelf doen.

hier staat ook wat bouwjaar info, viewforum.php?f=38 (je moet geloof ik wel lid zijn)

anders kan je bij benadering het bouwjaar bepalen aan de hand van het bouwjaar van de velgen of andere onderdelen waar een jaartal op staat.

afgezien van dat de rdw het bouwjaar wil weten is het voor jezelf ook intressant, want je mag namelijk het bouwjaar als datum eerste invoering op je kenteken laten zetten ipv afgiftedatum, en dat is wel zo leuk, dus je wil zeker zijn van het juiste bouwjaar.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 20 apr 2021 23:39 misschien was ie heel goedkoop. en hij kan altijd nog door zo'n zaak het kenteken laten regelen. 4 of 5 honderd ofzo, afhankelijk van bij wie of de hoeveelheid werk. of hun alleen bouwjaar laten natrekken en de rest zelf doen.

hier staat ook wat bouwjaar info, viewforum.php?f=38 (je moet geloof ik wel lid zijn)

anders kan je bij benadering het bouwjaar bepalen aan de hand van het bouwjaar van de velgen of andere onderdelen waar een jaartal op staat.

afgezien van dat de rdw het bouwjaar wil weten is het voor jezelf ook intressant, want je mag namelijk het bouwjaar als datum eerste invoering op je kenteken laten zetten ipv afgiftedatum, en dat is wel zo leuk, dus je wil zeker zijn van het juiste bouwjaar.
best dat zoiets in België nog een pak minder kost :D bouwjaarverklaring aanvragen kost 50-175euro naar gelang welke weg. En daarmee zet je dat hier gewoon op de baan als brommer (moto is iets anders)

CD50sbenly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2021 19:46
Bezit: CD50S benly

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door CD50sbenly »

stoterstangen90 schreef: 20 apr 2021 21:47 Welkom hier. Moet de brommer in Nederland of België op kenteken?
De brommer zou In Nederland op kenteken moeten komen :)

CD50sbenly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2021 19:46
Bezit: CD50S benly

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door CD50sbenly »

wim V8 schreef: 20 apr 2021 22:23 Tja, misschien achteraf.
Maar waarom niet eentje bij een van de bekende handelaren aangeschaft met kenteken??

Gr. Wim.
Tjaa... handelaar wil hem natuurlijk graag technisch in orde zetten waar dan natuurlijk ook een bedrag aan hangt en ik ben zelf monteur en doe het graag... een ritje naar RDW lukt mij dan ook wel. De handelaar waar ik hem kocht had er verder ook geen verklaringen of papieren bij.

CD50sbenly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2021 19:46
Bezit: CD50S benly

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door CD50sbenly »

lil schreef: 20 apr 2021 23:39 misschien was ie heel goedkoop. en hij kan altijd nog door zo'n zaak het kenteken laten regelen. 4 of 5 honderd ofzo, afhankelijk van bij wie of de hoeveelheid werk. of hun alleen bouwjaar laten natrekken en de rest zelf doen.

hier staat ook wat bouwjaar info, viewforum.php?f=38 (je moet geloof ik wel lid zijn)

anders kan je bij benadering het bouwjaar bepalen aan de hand van het bouwjaar van de velgen of andere onderdelen waar een jaartal op staat.

afgezien van dat de rdw het bouwjaar wil weten is het voor jezelf ook intressant, want je mag namelijk het bouwjaar als datum eerste invoering op je kenteken laten zetten ipv afgiftedatum, en dat is wel zo leuk, dus je wil zeker zijn van het juiste bouwjaar.
Jaa ik weet niet wat heel goedkoop is maar er kwam inderdaad zeker 700 bij voor het klaar maken en keuren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door lil »

ja ik weet niet wat er nog aan gedaan moest worden, maar bijv. bij viertaktwinkel koste kenteken alleen 300 (nu 400 geloof ik). dat vind ik nog wel te doen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door gerbrandicus »

Hij is van 1996: https://www.cmsnl.com/search/?section=m ... b=&start=2

Ik heb toegang tot het Honda systeem en daar zie ik idd ook dat hij van 1996 is, ongeacht de laatste 3 cijfers van je VIN.

Masacur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda Benly 50S
Honda CD50
Honda SS50
Locatie: Odawara (Japan)

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door Masacur »

Ik gebruik deze website altijd:

https://www.customjapan.net/shop/bike/l ... D50&mode=f

Komt ook 1996 uit.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door lil »

ik zou zeggen goud!! maar ik krijg em niet vertaald...


ideaal jaartal trouwens, lekker net voordat de keurings eisen strenger werden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door john »

lil schreef: 25 apr 2021 23:04 ik zou zeggen goud!! maar ik krijg em niet vertaald...


ideaal jaartal trouwens, lekker net voordat de keurings eisen strenger werden.
https://translate.google.com/translate? ... 3Df%231042

https://translate.google.com/translate? ... x?frame%3D Cf70 %26mode%3Df%231042


het donkere aanpassen naar je eigen type en dan vind je de informatie
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door nielspbr »

john schreef: 26 apr 2021 14:27
lil schreef: 25 apr 2021 23:04 ik zou zeggen goud!! maar ik krijg em niet vertaald...


ideaal jaartal trouwens, lekker net voordat de keurings eisen strenger werden.
https://translate.google.com/translate? ... 3Df%231042

https://translate.google.com/translate? ... x?frame%3D Cf70 %26mode%3Df%231042


het donkere aanpassen naar je eigen type en dan vind je de informatie
Werkt
Fabrikant Voertuigtype Modelnaam Frame nr. type Modeljaar specificatie Keuze
HONDA Aap 100 XZ1009 HC13-1000001 2J 2008/09 Type D

Alleen jammer dat de rdw de datum van verkoop wilde (2014), want motorfiets, voor de bpm (jeuj, wel 25 euro...)

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: bouwjaar gezocht

Bericht door lil »

hmmk... dan zal het wel aan m'n adblocker/cookieblocker/consentblocker/scriptblocker/flashblocker enz. liggen

niettemin de site wel gebookmarked. misschien is het handig om all die bouwjaarlijsten in vertaalde vorm over te nemen en als tekst in een forumpost te zetten hier. iemand?...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie