Cb50 stuursloten

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Cb50 stuursloten

Bericht door cor »

AfbeeldingOm het andere topic niet verder te vervuilen ga ik hier even verder. Vraag mij af waarom er twee mogelijkheden op cb50 zitten wat betreft stuursloten. Zo heb ik dit stuurslot gebruiktAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding. Het andere stuurslot is bij mij niet in gebruik omdat daar de beugel van de claxon voor zit. Zoals op de foto,s te zien kun je als hij op slot staat 1 schroef losdraaien en de andere kun je niet ver genoeg naar boven draaien om hem eruit te krijgen. Ben het eens met het fijt dat de vergrendeling niet ver in het frame valt. Er zit nog een foto bij van hoe ik nu de cockpit heb( meer controle lampjes.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Cb50 stuursloten

Bericht door ildert »

De twee mogelijkheden zijn er omdat ze zo minder varianten van onderdelen hoeven te maken. Het duitse frame zit een ander balhoofd in het frame gelast, maar het onderstuk met gat is het zelfde als de japanse. Ze hebben echter voor de duitse dat slotplaatje op het frame weggelaten want die wordt toch niet gebruikt. Dan het tstuk is dus voor beide uitvoeringen gelijk want functioneel geen probleem...ziet er alleen een beetje gek uit voor de duitse variant. Het alternatief was een tweede tstuk maken zonder het slotje, maar dan heb je dus twee varianten.
grote klappen, snel thuis

Plaats reactie