Start procedure C320

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Bromcees
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2021 16:10
Bezit: Honda C320
Pan European (motor)

Start procedure C320

Bericht door Bromcees »

Hallo Allemaal,
Ben net in het bezit gekomen van een leuke C320TS50DX.
Nu vind ik de startprocedure wat vreemd uitgelegd door de verkoper.
Als ik de trappers op de startpositie wil zetten , moet ik door de compressie heen, dit krijg ik niet vrij met de handkoppeling.
De handkoppeling werkt wel als ik hem intrek tijdens het rijden, dan komt hij vrij.
De automaat (centrifugaal) koppeling werkt naar behoren.

Volgens zijn zeggen , had hij dit nagevraagd , bij de Viertakt winkel, en hoort dit.

Ik vind het echter nog steeds een vreemd verhaal ?
Weet iemand , hoe het zit, en als het niet klopt waar ligt het dan aan ?

Mijn C310A (niet meer in bezit) had toch hetzelfde blokje ,en deed dit wel normaal..
Alvast bedankt voor welke info dan ook.
Mvg Bromcees

Gebruikersavatar
Lacsap
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A
C310S

Re: Start procedure C320

Bericht door Lacsap »

Dat klopt ook niet; de koppeling werkt altijd, motor aan of uit.
Dus met ingetrokken koppeling de pedalen in de juiste stand zetten, koppeling los en trappen...net zoals (jouw) Honda's C310.

Hoeveel speling heb je op de hendel?
Misschien iets beter afstellen..?

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3995
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Start procedure C320

Bericht door wim V8 »

Werkt dat wel als de motor heet is?
Dit ivm misschien de verkkerde olie keuze.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Start procedure C320

Bericht door Dennis »

Tijd voor nieuwe koppelingsplaten op z'n minst. koperen bus op de kruktap moet een fractie langer zijn dan de bus die er overheen draait, en je hebt wel echt het idee dat je iets inknijpt? Niet enorm stuk vrije slag en maar paar mm echt weerstand met inknijpen?
In het druklager in het centrum van de koppeling zit een drukstifje, soms is die wat ingesleten, dan heb je meer vrije slag. Dat is niet echt af te stellen behalve met de kopp. kabel. Ik leg vaak een koper ringetje onder die drukstift, waardoor het drukpunt iets naar buiten komt en je meer slag heb om je koppeling echt in te knijpen. Voor al deze dingen moet de koppeling zelf zichtbaar zijn natuurlijk. Dus de vraag is hoe handig ben je.

Groeten
Dennis
''UNOX MAN''

Plaats reactie