Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door nielspbr »

Rutger1973 schreef: 23 jun 2021 22:08 En motor heeft niet in de fik gestaan, is zo gespoten.
Hmm, iemand was het er blijkbaar niet mee eens dat er sigarenbandjes op die bamihap zaten.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door john »

Rutger1973 schreef: 23 jun 2021 22:08 ik heb de brommer al helemaal uit elkaar gehaald… stond niet op kenteken en kom geen framenummer tegen. Alleen nr op het blok.

En motor heeft niet in de fik gestaan, is zo gespoten.
dikke kans dat hij gestolen is en het framenummer eruit geslepen is.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Rutger1973
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 jun 2021 06:21
Bezit: Nog geen

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door Rutger1973 »

Framenummer ontdekt bij het balhoofd. Echter te vaak gespoten en geschuurd waardoor het nauwelijks nog te lezen is.

Online
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1903
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door lil »

wim V8 schreef: 22 jun 2021 06:55
lil schreef: 21 jun 2021 22:04
nielspbr schreef: 21 jun 2021 12:20
cor schreef: 21 jun 2021 09:06
Zou je in België een moeten zoeken. Daar worden er zat te koop aan geboden en prijzen vallen mee. Gewoon aanmelden op minibike forums of dax forums.
Die heb ik nog niet eerder gehoord.
juist ja... dat dacht ik dus ook. mijn ervaring is dat belgen gewoon duur zijn, steevast. dank voor het bevestigen, dacht al dat het aan mij lag als vrekkige nederlander.
Belgen kopen marktplaats(NL) leeg.
Verkoop uw mooie NL Honda NIET aan de Belgen!

Er zijn nog maar weinig echte NL Honda's over in ons land!

Gr. Wim.
o is dat zo?... das wel droevig.
zo jammer dat handelaren zich op iemands hobby storten en het duur maken, maar het is te begrijpen, als hun duur zijn betekent dat dat wij goedkoop zijn voor hun

MrSinga schreef: 23 jun 2021 05:52
nielspbr schreef: 21 jun 2021 12:20
cor schreef: 21 jun 2021 09:06 Zou je in België een moeten zoeken. Daar worden er zat te koop aan geboden en prijzen vallen mee. Gewoon aanmelden op minibike forums of dax forums.
Die heb ik nog niet eerder gehoord.
Hangt af. Heb ook al dingen in NL gekocht die ik wel moest hebben voor een SS50-project waarbij ons gezegde: als je van een Nl-er niet gekloot zijt, is ie het vergeten… (nu dit gaat nog meer op over Antwerpenaars in het algemeen)
En je moet in België hoofdprijs vragen om iets te krijgen. Zet je een 2de hands jc daxje voor 500 te koop, wat een faire prijs is, krijg je toch voorstellen van 300euro. Dusja, moet je snel prijs zetten van 700 voor 500 te krijgen. Afdingen is gewoon een ding. En zet je prijs standaard laag, dan moet niemand het omdat ze vermoeden dat iets mis is.

@topicstarter: iets dat geen plek in neemt: Honda Camino. Dit weekend 1,5 gekregen van ne maat. 15min en dat hele ding lag uiteen :D nu afspraak maken om te lakken. En onderdelen zoeken
prijzen vragen aan de hand van wat je denkt dat mensen afdingen snijdt naar twee kanten he. zo maak ik wel mee dat een of andere jodokus gewoon het dubbele vraagt van wat het waard is, terwijl een koper doorgaans begint bij de helft van wat het waard is. maar wanneer een koper mag verwachten dat het dubbele gevraagd word dan moet ie beginnen met nul te bieden om bij het bedingen op z'n minst bij de werkelijke waarde uit te kunnen komen. wat natuurlijk als belachelijk overkomt. maar dit is de werkelijkheid


o enne, topicstarter, gefeli met je honda frame. check idd wel oftie niet gejat is
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door KiP »

wim V8 schreef: 22 jun 2021 06:55
lil schreef: 21 jun 2021 22:04
nielspbr schreef: 21 jun 2021 12:20
cor schreef: 21 jun 2021 09:06
Zou je in België een moeten zoeken. Daar worden er zat te koop aan geboden en prijzen vallen mee. Gewoon aanmelden op minibike forums of dax forums.


Die heb ik nog niet eerder gehoord.
juist ja... dat dacht ik dus ook. mijn ervaring is dat belgen gewoon duur zijn, steevast. dank voor het bevestigen, dacht al dat het aan mij lag als vrekkige nederlander.



Belgen kopen marktplaats(NL) leeg.
Verkoop uw mooie NL Honda NIET aan de Belgen!

Er zijn nog maar weinig echte NL Honda's over in ons land!

Gr. Wim.
Te weinig echte Honda’s? Ik geloof dat er afgelopen week ongeveer 119 bij gekomen en een maand of 2 geleden ook 😅
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door MrSinga »

Je moet al lang niet meer in NL zijn om goedkoop te zijn :( maar dat ligt niet enkel aan Belgen hoor. USA heeft de minibikes ook ontdekt en beginnen apprecieren. Wat vroeger goedkoop ging, gaat nu veel meer geld doordat daar ook de grote import vanuit EU gestart is (waar wij vroeger goedkoop gerief daar kochten!)

Nu, het is niet enkel minibikes. Moet maar es stukken zoeken voor camino :?

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Sleutelproject gezocht - Honda Dax?

Bericht door cor »

Toch vind ik de prijzen in België nog meevallen(komplete bami brommer)C in Duitsland zijn ze echt wel een stukje duurder en in Nederland net zo. Onderdelen zijn in België makkelijker 2 de hands te verkrijgen en de prijs valt mij mee. Het kan zijn dat het anderen tegenvalt.

Plaats reactie