Prijzen van onderdelen

Hier kun je praten over je honda.
MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MichelVH »

fs1tom schreef: 08 nov 2021 13:48
MichelVH schreef: 07 nov 2021 18:43 Ben met de Honda scene niet zo heel erg bekend, maar in de Kreidler scene is het al een jaar of 10 bezig. Alles waar Kreidler op staat gaat voor torenhoge bedragen weg. Troost je met de gedachte dat als het echt niet meer op kan qua prijzen, dat het zich dan gaat lonen om echt goede replica onderdelen te produceren.

Verder valt het mij ook altijd op dat de mensen die het hardste schreeuwen dat alles te duur wordt, zelf ook topprijzen vragen voor de simpelste dingen :oops:
Ik volg het kreidler gebeuren maar half, maar daar lijkt het wat gestabiliseerd te zijn. Daar zie je de laatste paar jaren ineens heel veel nieuw aftermarket/imitatiespul komen (ik zag toevallig laatst dat de 7 spaaks gietwielen nu als replica verkocht worden, volgens mij zijn een hoop mensen die in het verleden de hoofdprijs betaald hadden, daar niet blij mee :lol:).
FS1's zijn nu echt flink duur geworden. Waar je voor een paar jaar geleden voor 500/600 euro een lopend brommertje had, betaal je nu het 3 dubbele. De eerste modellen die netjes zijn gerestaureerd (dus met de juiste originele onderdelen) kosten gerust 3500/4000 euro (of meer, dat kon ik mij een paar jaar geleden niet voorstellen).
Klopt ja ik heb ook die neppe 7 spaaks. Is gewoon topspul. FS1 is inderdaad ook over de kop gegaan. Terwijl t echt best wel schijt brommers zijn (sorry als ik hier iemand mee voor de schenen trap :lol: )

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door wim V8 »

Ik heb FS1's vroeger wel voor FL 995,- in de etalage zien staan. :lol:


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door fs1tom »

MichelVH schreef: 08 nov 2021 15:59
fs1tom schreef: 08 nov 2021 13:48
MichelVH schreef: 07 nov 2021 18:43 Ben met de Honda scene niet zo heel erg bekend, maar in de Kreidler scene is het al een jaar of 10 bezig. Alles waar Kreidler op staat gaat voor torenhoge bedragen weg. Troost je met de gedachte dat als het echt niet meer op kan qua prijzen, dat het zich dan gaat lonen om echt goede replica onderdelen te produceren.

Verder valt het mij ook altijd op dat de mensen die het hardste schreeuwen dat alles te duur wordt, zelf ook topprijzen vragen voor de simpelste dingen :oops:
Ik volg het kreidler gebeuren maar half, maar daar lijkt het wat gestabiliseerd te zijn. Daar zie je de laatste paar jaren ineens heel veel nieuw aftermarket/imitatiespul komen (ik zag toevallig laatst dat de 7 spaaks gietwielen nu als replica verkocht worden, volgens mij zijn een hoop mensen die in het verleden de hoofdprijs betaald hadden, daar niet blij mee :lol:).
FS1's zijn nu echt flink duur geworden. Waar je voor een paar jaar geleden voor 500/600 euro een lopend brommertje had, betaal je nu het 3 dubbele. De eerste modellen die netjes zijn gerestaureerd (dus met de juiste originele onderdelen) kosten gerust 3500/4000 euro (of meer, dat kon ik mij een paar jaar geleden niet voorstellen).
Klopt ja ik heb ook die neppe 7 spaaks. Is gewoon topspul. FS1 is inderdaad ook over de kop gegaan. Terwijl t echt best wel schijt brommers zijn (sorry als ik hier iemand mee voor de schenen trap :lol: )
Ik ben van Kreidler (over schijtbromers gesproken :lol:) naar FS1 gegaan, beste keus ooit 8-)

Ik heb toen ooit zo'n 7 spaaksgietwiel met schijf bij de brommersloop in Nijmegen zien liggen. Kreidler maatje van toen op geattendeerd, en die was in de 7e (ha-ha) hemel. Volgens mij toen dat wiel gekocht voor 50 euro (moet ergens in 2003/2004 zijn geweest), dat wiel was als nieuw
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MichelVH »

fs1tom schreef: 09 nov 2021 11:54
Ik ben van Kreidler (over schijtbromers gesproken :lol:) naar FS1 gegaan, beste keus ooit 8-)

Ik heb toen ooit zo'n 7 spaaksgietwiel met schijf bij de brommersloop in Nijmegen zien liggen. Kreidler maatje van toen op geattendeerd, en die was in de 7e (ha-ha) hemel. Volgens mij toen dat wiel gekocht voor 50 euro (moet ergens in 2003/2004 zijn geweest), dat wiel was als nieuw
Ja kreidler is ook wel schijt haha :lol: . Maar fs1 vind k gewoon beetje cheap in elkaar zitten. Maar ach je hebt altijd nog veel slechter.

Ja die oude verhalen lees je online nog, van 'poeh poeh 200 euro voor een 5 bak blokje, het moet niet gekker worden'. Nu gaan ze voor het 10-voud :lol:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MrSinga »

MichelVH schreef: 10 nov 2021 00:38 Ja die oude verhalen lees je online nog, van 'poeh poeh 200 euro voor een 5 bak blokje, het moet niet gekker worden'. Nu gaan ze voor het 10-voud :lol:
Is wel wat van. Heb jaar of 15 terug nog ss-blokjes voor toen een 100euro gekocht om dan uiteen te smijten. Had ik het geweten…

Plaats reactie