Honda cb50 tank

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Honda cb50 tank

Bericht door cor »

Vorig jaar mijn cb50 opgeknapt en tank en kapjes gespoten met 2k in zwart. Prima gelukt. Nu zowat een jaar verder blijkt er toch benzine onder de lak gekomen te zijn. Vond dit wel vreemd want heb toch zeker 20 tandjes gespoten zonder dit probleem. Kan het dus ook niet verklaren, tank is geschuurd en in de 2k epoxyprimer gezet( deze kan tegen benzine en dergelijke). Heb nog een andere onbekend merk tank die ik nu aan het spuitklaar aan het maken ben ( word antraciet). De orginele tank heb ik voor 2 derde kaal geschuurd tot het metaal. Hier en daar wat geplamuurd en nu ook klaar om te spuiten, word ook antraciet.zal mij benieuwen of de brandstof daar ook onder kruipt. Voor de zekerheid heb ik het gedeelte waar de dop opkomt kaal gelaten. Resultaat zal ik binnen een week laten zien.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Honda cb50 tank

Bericht door CheapUrbanBitches »

Tank van binnen behandelen met tank sealer. Kost je 40 a 50 euro en wat werk, maar wel overal een laagje. Benzine onder je lak, met ethanol en tijd... dat werkt als terpentijn op den duur.

En met tank sealer krijg je misschien carburateur problemen, maar ja. Lang laten drogen.
'It never hurts to help.'

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda cb50 tank

Bericht door cor »

Tank is aan de binnenkant behandelt met epoxy welke ik gebruik in de vliegtuig industrie. Prima spul.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda cb50 tank

Bericht door Ronaldo »

Vulhals idd nooit volledig meespuiten. Dan ga je daar last van krijgen.
Hooguit met het aflakken met blanke lak zeer lichtjes uitnevelen.
Dat is in ieder geval hoe ik het altijd deed en doet.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2529
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda cb50 tank

Bericht door MrSinga »

Volgens mij hangt eht ook af hoe goed die vuldop nog is (lees, hoe goed dicht ie af of hoe vlak is hij nog). Helaas al gehad dat, ondanks de tankcure en 2k lakken van de spuiter, er toch een ‘vloeibaar’ stuk verf kwam rond vulopening.
Sindsdien is het 1st laten lakken, dan de vulopening verf/vernis weg krabben/snijden en de tankcure tot daar laten komen. Dus in tank gieten, zo lang rond draaien tot het aan de vuldop eruit komt en dan waar de rubber komt ook tankcure te doen.
Ok, zonder dop erop niet mooi maar wel dicht en nooit meer last achteraf

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 268
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda cb50 tank

Bericht door SeeWhy50 »

Ronaldo schreef: 17 jun 2022 22:37 Vulhals idd nooit volledig meespuiten. Dan ga je daar last van krijgen.
Hooguit met het aflakken met blanke lak zeer lichtjes uitnevelen.
Dat is in ieder geval hoe ik het altijd deed en doet.
Dit onderschrijf ik volledig. Ik laat de verf niet voorbij de verhoging komen waar het rubber van de dop op afdicht. Liefst nog iets verder er van af. Dan staat de verf niet continu bloot aan benzine en dampen die op den duur toch de boel kunnen verzieken.
Op deze manier nooit problemen gehad. Ook niet met ouderwetse synthetische autolak.
Afbeelding
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 632
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Honda cb50 tank

Bericht door Dennoz »

Die zit vet in de blanke lak….had wellicht een paar druppies extra verdunning in gekund.
Hop hop gas dr op

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda cb50 tank

Bericht door cor »

Tank vandaag in de blanke lak gespoten. Heb inderdaad rondom het tanigst geen verf en blanke lak gespoten , dus onder het rubber van de tankopslag zit geen verf/ lak. Zal vast wel goed gaan. Orginele tank ben ik nog aan het plamuren .Zitten een paar kleine deuken in.foto,s volgen mrg( tank raak ik nog niet aan want blanke lak moet eerst goed droog en hard genoeg zijn om vast te pakken zonder afdrukken. Het glimt in ieder geval zeer goed en de striping zit nu ook mooi onder de blanke lak.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda cb50 tank

Bericht door cor »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda cb50 tank

Bericht door cor »

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie