Daar is tie dan

Hier kun je praten over je honda.
HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

ja dom, dat ik daar zelf ik aan dacht , lijmtangen zat.. thanks
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

nog niet gedaan , want de inlaat klep geeft problemen. zit een hapering in.. dan weer wel en dan weer niet. .
misschien de geleider vernieuwen, maar daar heb ik wel een soort devel voor nodig. om hem eruit te tikken, kan ik gelijk de seals vernieuwen.
want die zitten er onder had ik begrepen. Want normaliter zouden aan de bovenkant zitten tussen de veren en de geleider.. maar daar zat niets..
gr henk
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Daar is tie dan

Bericht door lil »

in aziatische landen gebruiken ze een stukkie pijp, een bougiesleutel ofzo, die zetten ze op de schotel en geven er een klap op, en dan komen die spietjes eruit

en andersom doen ze met een stukkie doek ertussen, met die spietjes eronder, en met 1 klap zitten ze weer vast

echt geniaal die straatsleutelaars daar
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

Ja dat zag ik inderdaad.. maar laat ik dat maar niet doen met mijn ervaring hahahaah
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Daar is tie dan

Bericht door NIX »

Van een OT heeft alleen de uitlaatgeleider een soort hoedje met een piepklein sealtje erin. Inlaat heeft niets. Is niet nodig. Geleiders vernieuwen is echt alleen nodig bij flink speling. En demonteren door de kop op het fornuis te zetten tot de olieresten gaan roken. Dan duw je de geleider er zo uit en mol je de boring niet. Erin weer net zo heet stoken, nieuwe geleider met nieuwe groene O-ring erin, meteen voorzichtig aantikken, af laten koelen en dan de zitting opnieuw infrezen. Klep zal dan namelijk niet zonder meer in hetzelfde midden zitten. Nog wat: vermijd de groene seals uit de pakkingsets, koop nieuwe ori zwarte.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

Geweldig mooi antwoord.. dank je wel volgens mij zat er een braampje in de geleider.. Deze heb ik voorzichtig verwijderd.
nu gaat hij zonder enige moeite heen en weer zonder speling.. dus ik denk dat dit wel goed gaat komen.
Vandaag mijn blok gespoten, had nog zilver liggen dus dit maar genomen. 2 k afgelakt.
1 zakkertje omdat ik mijn blank te dun had met deze temperatuur.. maar dat polijst ik wel weg tzt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Daar is tie dan

Bericht door wim V8 »

Mooie glimmertjes weer. :)

Ik wil je even laten weten dat de middelste carters fabriek af niet gelakt waren.
Alleen bij China blokken. :(


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

Oh de middelste.. nou dan heeft japan echt pech nu.. want nu wel hahaahaha.
maar ik vond het zelf wel netjes.. om eerlijk te zijn. en ik laat het lekker zo.
Ben er nu wel achter dat de vorige openhaler van dit blok wat dingetjes was vergeten terug te plaatsen.
mis een dunne washer bij de as van de versnellingsbak. WASHER 13.5 MM 90451035000 dus even kijken waar ik deze nog kan scoren deze week. CSM had hem niet
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Daar is tie dan

Bericht door wim V8 »

Is dat misschien een vulring om axiale speling op te vullen en was die niet nodig?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

het is net de chinees hi nummer 16 mis ik.
Afbeelding
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Daar is tie dan

Bericht door wim V8 »

https://4taktwinkel.nl/partlist-honda-s ... ellingsbak

Klik in de lijst op 16a of b
is dus idd een shim ring.
Dus vul ring.
Om de axiale speling binnen de tollerantie te krijgen.
Die hou ik meestal op max 0,2-0,1
Maar misschien heb je er dus geen nodig, omdat er al geen eentje in zit.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Daar is tie dan

Bericht door HenkSteZ »

ja hij hoort er wel Wim,
Dus maar besteld met nog wat extra dingen..
Blok is al een keer open geweest, en ik stop het er liever maar weer terug in anders kan ik hem dadelijk weer
openmaken..
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Plaats reactie