Brommer keuren/importeren
Brommer keuren/importeren
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om samen met mijn vader zijn oude brommer op te knappen en te laten keuren. Het betreft een honda c70 uit 1978 met een 50cc cilinder en een engels frame. Deze brommer heeft nog niet op kenteken gestaan maar is ooit wel in Nederland verzekerd. Nou vraag ik mij af of er dingen zijn waarmee wij moeten opletten met keuren en of deze brommer niet ingevoerd moet worden.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om samen met mijn vader zijn oude brommer op te knappen en te laten keuren. Het betreft een honda c70 uit 1978 met een 50cc cilinder en een engels frame. Deze brommer heeft nog niet op kenteken gestaan maar is ooit wel in Nederland verzekerd. Nou vraag ik mij af of er dingen zijn waarmee wij moeten opletten met keuren en of deze brommer niet ingevoerd moet worden.
Alvast bedankt!
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Brommer keuren/importeren
Jazeker, maar daar staat niks over buitenlandse frames.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Brommer keuren/importeren
Is hetzelfde, zij kijken alleen of het een model Honda betreft die hier ook ooit heeft gereden.
Zodat ze hem op die goedkeur van de nl brommers van toen kunnen keuren, technische gegevens gebruiken,
en hem met die gegevens jouw een kenteken geven.
Je moet! een aankoopnota hebben. Ivm oude buitenlandse keur en import.
Verder moet je wel, als extra, daar nog even langs de douane om m te importeren,
maar dat is allemaal daar ter plaatse in het keuringsstation.
Dat is dus voor import en event. invoerrechten(kosten) en btw en bpm die je misschien moet betalen.
Dat is bij oudere voertuigen meestal niets, of soms beetje administr. kosten.
Dat ie ooit in nl verzekerd is zegt nu niets meer.
Gr. Wim.
Zodat ze hem op die goedkeur van de nl brommers van toen kunnen keuren, technische gegevens gebruiken,
en hem met die gegevens jouw een kenteken geven.
Je moet! een aankoopnota hebben. Ivm oude buitenlandse keur en import.
Verder moet je wel, als extra, daar nog even langs de douane om m te importeren,
maar dat is allemaal daar ter plaatse in het keuringsstation.
Dat is dus voor import en event. invoerrechten(kosten) en btw en bpm die je misschien moet betalen.
Dat is bij oudere voertuigen meestal niets, of soms beetje administr. kosten.
Dat ie ooit in nl verzekerd is zegt nu niets meer.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Brommer keuren/importeren
Bedankt voor je reactie, maar kan deze brommer dan wel gekeurd worden volgens de typegoedkeuring? Want er zit wel een andere cilinder en een andere uitlaat op dan origineel.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Brommer keuren/importeren
Is gewoon 50cc zei je, dat is goed.
Als de uitlaat er origineel uitziet, normaal geluid maakt is dat in orde.
En de topsnelheid daar op de roller mag niet hoger zijn dan 54km/u
Ze zijn wel iets soepeler hoor nu als toen de typegoedkeuring nog gold.
Nu telt dat niet meer, ze gebruiken wel de gegevens.
Gr. Wim.
Als de uitlaat er origineel uitziet, normaal geluid maakt is dat in orde.
En de topsnelheid daar op de roller mag niet hoger zijn dan 54km/u
Ze zijn wel iets soepeler hoor nu als toen de typegoedkeuring nog gold.
Nu telt dat niet meer, ze gebruiken wel de gegevens.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Brommer keuren/importeren
Top, hartstikke bedankt!
Re: Brommer keuren/importeren
Ik heb nog eens gekeken maar ik kan het typegoedkeuring niet vinden. Met het framenummer kom ik ook niet veel verder. Het framenummer is c70-7054415. Weet iemand of en waar ik het typegoedkeuring kan vinden?
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Brommer keuren/importeren
Nu ophouden over de typegoedkeuring. De FAQ is duidelijk. 50cc cilinder op je C70, Verkoopverklaring maken, Specs van een 50cc C50 erbij, even het bouwjaar ongeveer bepalen en de lijst printen en keuren. Klaar!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Brommer keuren/importeren
Oke! Blijkbaar is het makkelijker dan ik dacht, bedankt
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Brommer keuren/importeren
tja, tis een cee uit 1978 kom op zeg, daar was toen al een typegoedkeur voor, en dat hoef jij niet te weten, dat weet de rdw zelf al.
staat er ook c70 in het motornummer? daar kunnen ze vervelend over doen, al zijn er wel c70 blokken goedgekeurd met een 50cc cylinder, dusss... doe wat NIX zei, ga keuren en kijk daarna verder wat er moet gebeuren. tis een beetje nattevingerwerk wat keuren van ouwe zooi aangaat
staat er ook c70 in het motornummer? daar kunnen ze vervelend over doen, al zijn er wel c70 blokken goedgekeurd met een 50cc cylinder, dusss... doe wat NIX zei, ga keuren en kijk daarna verder wat er moet gebeuren. tis een beetje nattevingerwerk wat keuren van ouwe zooi aangaat
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Brommer keuren/importeren
Nee het blokje is van de c50
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Brommer keuren/importeren
das mooi dan. het kan nog wel zijn dat de rdw wil weten hoe je aan het blokje komt, een verkoopverklaring dus. maar je kan ook zeggen dat het er al op zat toen je hem kocht.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.