bouwjaar bepaling RDW
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01 dec 2021 21:09
- Bezit: c50
bouwjaar bepaling RDW
Goedendag iedereen,
Gisteren naar de keuring geweest met mijn Dax. Heb de bekende bouwjaren lijst aangeleverd. volgens het frame nummer zou het een s50k3-3 moeten zijn. het bouwjaar zou dan 74 a 75 moeten zijn. Nu is de Dax op kenteken gezet met bouwjaar 1971. Zou de RDW andere informatie hebben dan bij ons bekend. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet,
Niek
Gisteren naar de keuring geweest met mijn Dax. Heb de bekende bouwjaren lijst aangeleverd. volgens het frame nummer zou het een s50k3-3 moeten zijn. het bouwjaar zou dan 74 a 75 moeten zijn. Nu is de Dax op kenteken gezet met bouwjaar 1971. Zou de RDW andere informatie hebben dan bij ons bekend. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet,
Niek
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01 dec 2021 21:09
- Bezit: c50
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: bouwjaar bepaling RDW
Dat is een Japanse versie hé. Geen K3 zoals hier geleverd was.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: bouwjaar bepaling RDW
Er zit een kenteken op en hij is lekker oud. Klaar!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: bouwjaar bepaling RDW
Hij is door de rdw een paar jaar ouder aangegeven als dat hij zelf inschatte, heeft alleen maar voordelen.
Het is niet zo dat die opeens 10-20 jaar nieuwer wordt aangegeven, dat is een heel stuk irritanter.
Het is niet zo dat die opeens 10-20 jaar nieuwer wordt aangegeven, dat is een heel stuk irritanter.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: bouwjaar bepaling RDW
=Nadeel.
Liefst had je gehad dat de staat er een bouwjaar aanplakt van 2022.
Dan mag je nog 10 jaar blijven rijden.
Deze brommer geef ik nog twee jaar dan mag je er nergens meer mee tuffen.
Ik liet een brommer uit 1972 keuren in 2014.
Jaar eerste toelating in nl op kenteken: 2014
Toen kwam de staat er achter: Oja shit, we willen straks die oude dingen gaan verbannen ivm milieu ofzo.
En er staan masaal oude gebakjes op een te nieuw kenteken.
Even vlug iets verzinnen
Ieder met zo'n oud ding en een te nieuw bouwjaar op kenteken kreeg vlug een brief met aankondiging:
U heeft een voertuig met een onjuist bouwjaar op het kenteken vermeld, binnenkort krijgt u automatisch
een nieuwe card met het juiste bouwjaar vermeld, u hoeft niets te doen en het is gratis.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: bouwjaar bepaling RDW
Dat maakt toch niets uit wat een derde partij er op plakt.
Dat kenteken wat er op geplakt wordt doet er toch niet toe
hoe een voertuig gewaardeerd wordt.
Die papieren/platen horen toch niet bij een voertuig, die horen bij een staat/land.
Die zijn alleen zodat de staat het voertuig/eigenaar kent/herkent, kan oppakken/controleren/naaien of wat je wilt
Een bekende van mij had een Ferrari 308 uit 1975.
Het kenteken was een NL kenteken van 1987.
Meer stond er niet op, 1987.
Gewoon een kentekenplaat beginnend met "R" uit '87.
Die wagen is later aangeboden/verkocht, dan doet het hele kenteken er niet toe.
In dit geval wilde de koper niet eens een kenteken.
Het ding kwam in een verzameling(belegging), uiteraard zonder kenteken
Er wordt door liefhebbers/verzamelaars toch naar model, type en chassisnr's gekeken,
wat op kenteken staat wordt toch al niet vertrouwd, niet omdat het vals zou kunnen zijn maar
omdat jaartallen en gegevens niet juist zouden kunnen zijn.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: bouwjaar bepaling RDW
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: bouwjaar bepaling RDW
Mensen, laten we nou niet invullen wat de eigenaar wil, dat moet hij er maar duidelijk zelf bij zeggen. De RDW heeft zijn eigen database die ongeveer klopt. Meestal (heb zelf ook wel eens met ze overhoop gelegen toen een SS-je van brom op motor moest en ik ineens geen blauwe plaat mocht voeren en zelfs nog BPM moest aftikken voor een brommertje van dik 40 jaar oud). Nu is het brommertje 3 jaar ouder dan de eigenaar denkt dat hij zou moeten zijn. 1. Heeft de eigenaar het uberhaupt bij het rechte eind? 2. De RDW database is niet onfeilbaar. 3. Honda was echt een stuk minder consequent dan veel hobbyisten hier willen en daar zit geen diepere betekenis achter. Het was een massaproduct dat aan bepaalde eisen moest voldoen, waaronder een framenummer. Het ding heeft een kenteken, dus je mag er nu hier op rijden. Ingewikkelder is het niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: bouwjaar bepaling RDW
we moeten wel af van die debiele milieuzones voor onze superschone viertakters, laat op z'n minst de vrijstelling gratis zijn (en ook gelijk landelijk geldig, zodat je het maar 1 keer hoeft aan te vragen). het is behoorlijk wrang dat juist de viertakt-trendsetter oneervol bij de vieze ouwe brommers op 1 hoop word geveegd, een metershoog standbeeld zou meer op z'n plaats zijn.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: bouwjaar bepaling RDW
Sorry, maar sommige viertakten hier roken meer (en ruiken daarmee een stuk penetranter) dan een tweetakt.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: bouwjaar bepaling RDW
lil schreef: ↑20 okt 2022 13:38
we moeten wel af van die debiele milieuzones voor onze superschone viertakters, laat op z'n minst de vrijstelling gratis zijn (en ook gelijk landelijk geldig, zodat je het maar 1 keer hoeft aan te vragen). het is behoorlijk wrang dat juist de viertakt-trendsetter oneervol bij de vieze ouwe brommers op 1 hoop word geveegd, een metershoog standbeeld zou meer op z'n plaats zijn.
1x vragen? Haha, in je dromen.
Vrijstelling voor oldtimers betekend helaas bijv een vast aantal dagen dat je mag rijden.
Die moet je ook nog vooraf aanvragen! Belachelijk!
Ik heb nu 5 oldtimers constant startklaar staan en pak door elkaar heen ieder moment van de dag het ding waar ik op
dat moment op wil gaan rijden.
Hoe weet ik welke dag ik wil rijden, op welk model, en is het dan ook mooi weer? enz enz.
In Arnhem is het feest ook al begonnen, daar wordt het binnenkort geheel verboden, verbrandingsmotor/brommer.
Je kan nu of binnenkort je brommer inleveren tegen slooppremie ik geloof van 400,-
Daar sta je dan met je net gerestaureerde SS50 waartegen je net even 5000,- hebt stukgegooid.
Net als dat gezeur over tweetakt.
Tweetakt vuil? Waarom?
Vergelijk:
-Mobylette 1968, verbruik 1:60
-Honda PC50 '68, verbruik 1:60 (rookt niet!)
Mobylette smeert tegenwoordig met de chroomwandcilinder en de moderne 2T-olie 1:60 verhouding.
Dus 1 liter olie opgerookt in 60 liter benzine is gelijk aan 60ltrx60km=3600km
Honda wil graag 1liter motorolie in het PC50 blokje.
na iedere 800km moet je daar ong. 200ml bijvullen.
Bij 1600km moet je volgens het boekje verversen.
Dus na 3200km is er 400ml bijgevuld en 2 liter ververst.
Totaal dus 2,4 liter olie verhandeld en pas 3200km verder met de schone pc50, tegen 3600 per liter olie bij de
vervuilende? tweetakt mobylette.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: bouwjaar bepaling RDW
ja dat kan dus per gemeente verschillen, in den haag moet je bewijzen dat je een viertaktmotor hebt, maar dat kost dus weer geld. het zal ook eens niet he, het is gewoon geldklopperij. iedere gemeente gaat stadstaatje spelen en eigen regeltjes verzinnen, en zo kan je gewoon niet meer normaal rondreizen. idiotie, we hebben in nederland gewoon 1 wet en die hoort gewoon overal te gelden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: bouwjaar bepaling RDW
Dat noemt in België Lezz en telt hier enkel voor auto’s. Brommers/moto’s nog steeds vrij van alleslil schreef: ↑20 okt 2022 17:52 ja dat kan dus per gemeente verschillen, in den haag moet je bewijzen dat je een viertaktmotor hebt, maar dat kost dus weer geld. het zal ook eens niet he, het is gewoon geldklopperij. iedere gemeente gaat stadstaatje spelen en eigen regeltjes verzinnen, en zo kan je gewoon niet meer normaal rondreizen. idiotie, we hebben in nederland gewoon 1 wet en die hoort gewoon overal te gelden.