Dualisms C50 NT

Hier kun je praten over je honda.
Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

hannesd schreef: 21 nov 2022 22:09
Dualism schreef: 24 okt 2022 20:06
heyy, hoe haal je die achterste veren uitéén? ik heb een setje liggen die open moeten om aan te passen.
alvast bedankt!
Zoals lidl hierboven schrijft inderdaad. Misschien heb je hier ook iets aan

Afbeelding

Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

Inmiddels alle onderdelen nagelopen schoon gemaakt en beoordeeld op staat, het overgrote deel wat vervangen dient te worden is besteld. Voor sommige delen wordt dat best wel even wachten tot eind februari, toch nog een hoop leverproblemen overal. Dat geeft me de kans om me nu op de (frame)delen en plastic delen te richten. Afgelopen dagen was er een gaatje bij m'n neef om het een en ander aan te pakken dus het volgende gebeurd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nu als lekkere worstjes hoog en droog uitdampen en harden :geek:

Niks mooiers om te zien als zoiets fris en netjes gestraald is, nogal een werkje met alle hoekjes en kiertjes. Hetzelfde geldt voor het in de 2K epoxy primer zetten.

Nu ik zo een tijdje bezig ben was er toch een twijfel om er iets unieks van te maken met Honda onderdelen. Het concept van eenvoud en makkelijk zelf onderhoud doen wat Honda hier in gedachte had spreekt me enorm aan. Dat mag ook terug komen in de kleur dus toch gekozen om een originele kleur te kiezen relevant aan framenummer en periode. Cosmic Blue PB-66 vond ik zelf prachtig om te zien laatst in de bekende schuur en een mooie knipoog naar de lakken van destijds toen de c50 uit kwam. Blauw is tevens m'n lievelingskleur dus dat was gelijk een match. Wel zetten we nog blanke lank over de unilak, om zo ook de stickers te beschermen en een diepere glans te creëren.

Genoeg te schuren en spuiten de komende maanden als de tijd en ruimte er is. Mooi dat het langzaam weer vorm krijgt!

Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

*item verkocht*
Laatst gewijzigd door Dualism op 08 dec 2022 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door lil »

o dat is waarschijnlijk dat model met die vierkante spatborden
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

Inmiddels 95% van de bestelde onderdelen binnen, het afbreken wordt nu langzaam opbouwen. Tijdens de feestdagen is er een hoop gebeurd en zijn vrijwel alle delen (op plastic en alu na) in de vulprimer gezet bovenop de epoxy. Zwarte delen zijn volledig klaar en zien er prachtig uit, en voorvork, tank, brug en stuur zijn in de unilak gezet. Man wat glimt dit machtig mooi! Zeer blij met de keuze voor Cosmic Blue, prachtige retro kleur. Onderzijde frame is tevens voorzien van anti steenslag spray en zal komende week volledig gespoten worden. Dan de focus op plastic en alu en dan kunnen we beginnen met opbouwen. Zeer veel geleerd over spuittechniek en de trucjes, wat een prachtig vak is dit 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens de carburateur gereinigd en de pakkingen vervangen. Hier ben ik nog niet helemaal wijs uit, wat foto's voor mijzelf gemaakt voor het weer in elkaar zetten. Als ik de schroef rechts naast het zwarte gasheveltje een klein beetje aandraai gaat het gasheveltje stroef en veert niet meer terug, veertjes zijn correct gemonteerd naar mijn inziens. Suggesties? Werkte perfect voorheen :idea: Draai ik het schroefje losser werkt het, maar zit het zo los dat deze vrijwel zeker los gaat trillen tijdens het rijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3995
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door wim V8 »

Dualism schreef: 01 jan 2023 20:16
Tevens de carburateur gereinigd en de pakkingen vervangen.
Hier ben ik nog niet helemaal wijs uit, wat foto's voor mijzelf gemaakt voor het weer in elkaar zetten.
Als ik de schroef rechts naast het zwarte gasheveltje een klein beetje aandraai gaat het gasheveltje stroef en veert niet meer terug, veertjes zijn correct gemonteerd naar mijn inziens. Suggesties? Werkte perfect voorheen.
Draai ik het schroefje losser werkt het, maar zit het zo los dat deze vrijwel zeker los gaat trillen tijdens het rijden.

Afbeelding


Het "zwarte gasheveltje" is alleen wel het chokeheveltje ;)

Maar, gewoon weer even losmaken en kijken of het anders/beter kan.
Er zal ongetwijfeld iets stroever gaan, afgeknelt worden door het aandraaien.
Dan zal dat snel duidelijkworden.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door KiP »

Heej, Düsseldorf op een uur klinkt haast als je woont in de buurt!
Leuk project!
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door nielspbr »

KiP schreef: 15 feb 2023 20:21 Heej, Düsseldorf op een uur klinkt haast als je woont in de buurt!
Leuk project!
Z-L, doe eens een gokje. Je zou het moeten lopen. :P

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door KiP »

nielspbr schreef: 15 feb 2023 21:20
KiP schreef: 15 feb 2023 20:21 Heej, Düsseldorf op een uur klinkt haast als je woont in de buurt!
Leuk project!
Z-L, doe eens een gokje. Je zou het moeten lopen. :P
Niet goed gekeken, pleuris eind uit de buurt dus 😬
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door NIX »

Vanuit N-L is het ook een uurtje. Zag ik nou ergens een groene 356?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

Inmiddels weer een hoop gedaan, al het spuitwerk is gereed. Afgelopen weekend de lagers geperst en morgen een dagje Utrecht maken, en gelijk maar gebruik gemaakt van de welbekende spaker hier op dit forum. Dus morgen zijn met een beetje geluk de velgjes ook weer helemaal fris! 8-) progressie tot nu toe in beeld:

Afbeelding

Maar gelijk gebruik gemaakt van alle apparatuur die m'n neef tot z'n beschikking heeft.
NIX schreef: 16 feb 2023 09:11 Vanuit N-L is het ook een uurtje. Zag ik nou ergens een groene 356?
Helemaal correct die 356, is een projectje van m'n neef voor dit jaar. Spuitwerk van deze brommer hebben we als tijd voor tijd gedaan dus absoluut geen straf om mee te mogen werken aan zoiets prachtigs de komende tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Voorvork zit er weer in en alles lekker fris. Lastigste tot nu toe was even puzzelen met alle kabels en kabelboom in het stuurhuis, daar komt toch een heleboel samen. Maar met behulp van een werkplaatshandleiding en logisch nadenken kom je een heel eind. En een prachtige originele richtingklikker op de kop weten te tikken, moest toch wel lachen toen dat gangbaar was bij de test van bekabeling. Was een leuk klusje voor mevrouw die heeft zich er mooi aan uitgeleefd. Tevens voorheen nog wat wax aangebracht in alle holle ruimtes en waar nodig de laatste Brunox in laten lopen.

Zijkapjes heb ik nu 2 setjes van zo kan ik de NT mooi origineel houden en met de witte zijkapjes wil ik een beetje de look benaderen van het oorspronkelijke model/eigen look. Het kapje onder het stuur is dan icm witte zijkapjes dan ook blauw in die setting. Nog een prachtige NOS embleem op de kop weten te tikken uit de jaren 80 en dat staat echt machtig mooi met de rest.

Afbeelding

Erg happy tot nu toe met het verloop, weer een hoop geleerd van spuitwerk en techniek. Met een beetje geluk eind volgende maand een testritje maken!

Dualism
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2022 20:00
Bezit: C50 NT 2002
Civic 9G 2016
Locatie: Z-L

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Dualism »

De laatste loodjes wegen het zwaarst.. half maart was de insteek maar dat werd door een kniebreuk van m’n partner vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Loopt nog wat arm maar dat komt helemaal goed.

Minder was dat ik m’n isolator naar de knoppen duwde, die heeft een barst. Bij deze NT uit 2002 is die 9mm dik en een dunne van 4taktwinkel dat ga ik niet redden met pakking. Dan kom ik tekort bij het luchtfilterhuis. En de carb zit dan niet lekker. Dus mocht iemand nog een isolator van een C50 uit deze periode hebben liggen.. het werkt gewoon voor nu en trekt geen valse lucht maar kan een bron zijn van.. in de toekomst. Net zoals de knie van m’n partner beter voorkomen dan genezen..
Afbeelding

Voor de rest is het genieten geblazen, prachtig gevoel zoiets afronden! Meer foto’s op de 4takt Facebook pagina trouwens.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Dualisms C50 NT

Bericht door Oscar »

beter dan nieuw! Veel rijplezier gewenst en bedankt voor het plaatsen van de voortgang!

Plaats reactie