Fourstrokebarn Honda Jaap

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door NIX »

Ik denk dat de prijzen zo idioot zijn door particulieren en verzamelaars die rijker zijn dan toen ze 16 waren. Daardoor zit veel spul nog 10-tallen jaren op slot. Mensen hebben elkaar tijden gek gemaakt, ik heb hier jaren geageerd tegen prijzenvragers en nog meer tegen degenen die erop antwoordden en vooral die die veel te hoge prijzen noemden. Los daarvan wordt het spul niet langer gemaakt, heeft iedereen toegang tot internet en ik kan me nog herinneren dat we 2005 het over pekelC's hadden. Dat professionals hoge prijzen vragen is logisch. Die hebben hun zaak, betalen BTW, personeel, kunnen grotere investeringen en inkopen doen, etc. Dat particulieren dezelfde prijzen vragen is dom. Die verdienen gewoon teveel aan dit spul terwijl het hobby is. Bedenk ook dat het de professionals zijn, die ons nog steeds van slijtagedelen voorzien. Dat Jaap goedkoper was dan Kjell, geloof ik best. Jaap stopt en Kjell moet nog even door. En het spul is bereikbaar. Ik ga geen oude vork kopen voor 350,-. Niet eens een goede. Maar ik ga wel naar dergelijke adressen voor m'n pakkingsets, tandwielen, remblokken, schroefjes, sproeiers, spietjes, neutraalschakelaars, lampjes, banden, buddydekjes, noem maar op. En dat doen er meer hier, maar dat vergeten ze blijkbaar graag.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door gonzo »

Tsja, met geld kun je meer geld maken......
Bekijk het ook van de andere kant, transport, sorteren, opslaan, zal ook een hoop nutteloos spul bijzitten.
Het zijn iedere keer dezelfde die klagen over dit onderwerp, het is niet alleen met dit soort onderdelen. Gaan jullie dan ook bij de supermarkt staan klagen over de prijzen aan de kassa? Of bij de makelaar als je een huis wilt kopen?
Als je het te duur vind, koop het dan niet.....

En daarbij, ik denk dus dat een Hondadag er heel anders uit zou zien zonder het sponsorwerk van Kjell......

Jammer dat Jaap gestopt is, heb er inderdaad nog redelijk wat smc spul kunnen scoren.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

nou breek me de bek niet open over vastgoedspeculanten want ik ben een oud kraker. het is van eenzelfde verachtelijke mentaliteit, maar dan met eerste levensbehoeften van mensen, een dak boven je hoofd. en kjell geeft alleen maar om geld, al zou de hondadag aan hem te danken zijn, wat ik betwijfel. en ja ik beklaag me ook over de prijzen van boodschappen, alleen niet hier, plus dat het een andere oorzaak heeft. en doodgaan is geen optie
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door gonzo »

😳🤦‍♂️
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door nielspbr »

Doodgaan is altijd een optie. Niet geboren worden een betere maar dat is een andere discussie.

Dennoz schreef: 24 mar 2023 11:24 Ben ik gewoon nieuwsgierig geworden welke tank je zoekt dan….
Pick een willekeurige gorilla tank...

In mijn geval een 85er japanner waarvan een vorige eigenaar heeft besloten alles behalve het rolling frame ergens anders op over te zetten. Met andere woorden ik heb een rf maar niet hoe de gemiddelde verkoper dat aanbied(alles behalve het blok)
Ik heb dus frame/ophanging/wielen en het originele blok en ben de rest aan het bij elkaar aan het scharrelen. Is nu een mix uit jdm met duits rekje en koplamp en een jc bodykit. Ik heb wel een hondatank en zijkapje voor dat ding maar niet de correcte versie.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door fs1tom »

NIX schreef: 24 mar 2023 12:41 Ik denk dat de prijzen zo idioot zijn door particulieren en verzamelaars die rijker zijn dan toen ze 16 waren. Daardoor zit veel spul nog 10-tallen jaren op slot. Mensen hebben elkaar tijden gek gemaakt, ik heb hier jaren geageerd tegen prijzenvragers en nog meer tegen degenen die erop antwoordden en vooral die die veel te hoge prijzen noemden. Los daarvan wordt het spul niet langer gemaakt, heeft iedereen toegang tot internet en ik kan me nog herinneren dat we 2005 het over pekelC's hadden. Dat professionals hoge prijzen vragen is logisch. Die hebben hun zaak, betalen BTW, personeel, kunnen grotere investeringen en inkopen doen, etc. Dat particulieren dezelfde prijzen vragen is dom. Die verdienen gewoon teveel aan dit spul terwijl het hobby is. Bedenk ook dat het de professionals zijn, die ons nog steeds van slijtagedelen voorzien. Dat Jaap goedkoper was dan Kjell, geloof ik best. Jaap stopt en Kjell moet nog even door. En het spul is bereikbaar. Ik ga geen oude vork kopen voor 350,-. Niet eens een goede. Maar ik ga wel naar dergelijke adressen voor m'n pakkingsets, tandwielen, remblokken, schroefjes, sproeiers, spietjes, neutraalschakelaars, lampjes, banden, buddydekjes, noem maar op. En dat doen er meer hier, maar dat vergeten ze blijkbaar graag.
Je ziet het ook bij FS1's. 10 jaar geleden kocht je voor 800 euro een knap rijdend FS1'tje. Nu verkopen ze schroot voor 800 euro. Als je 10/15 jaar geleden tegen een Kreidler man had gezegd dat een oude FS1 inmiddels makkelijk voor 4000 euro verkocht wordt, hadden ze je keihard in je gezicht uitgelachen. En dat komt idd door oude kerels met geld (en door onze 'vrienden' uit Almere denk ik).
Ik denk maar zo, over 10/15 jaar zitten die oude kerels in het bejaardenhuis hun luiers onder te schijten, dan zullen de prijzen wel zakken/betaalbaar worden. Je ziet het ook met de oudere Kreidlers (ei-tank modellen). Die kostten eerst de hoofdprijs, maar die zijn tegenwoordig goedkoper van 10 jaar geleden.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door CheapUrbanBitches »

Inderdaad, de generatie die als jongere er op gereden heeft koopt duur z'n oude spul terug uit nostalgie. En zodra ze kleiner gaan wonen verkopen ze het weer.

Mits je toen kraakte, dan zit je nu nog steeds met dezelfde dogma's. Maar principes zijn ook wat waard. Je hoeft tenminste niet kleiner te gaan wonen.
'It never hurts to help.'

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 637
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennoz »

Toen de ouwe nozems in hun herfst weer dachten een puch te moeten hebben gingen die ook door het plafond qua prijzen .
Hop hop gas dr op

KiP
postslet
Berichten: 2389
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door KiP »

Dennoz schreef: 24 mar 2023 17:47 Toen de ouwe nozems in hun herfst weer dachten een puch te moeten hebben gingen die ook door het plafond qua prijzen .
en die beginnen ook weer te dalen, ooit komt het wel weer goed met de prijzen.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door fs1tom »

Zelfde geldt trouwens ook voor de MB's/MT's, die beginnen nu echt flink te stijgen, en Duitsland/Zwitserland wordt nu langzaam leeg getrokken door handelaren
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2534
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door MrSinga »

KiP schreef: 24 mar 2023 18:11
Dennoz schreef: 24 mar 2023 17:47 Toen de ouwe nozems in hun herfst weer dachten een puch te moeten hebben gingen die ook door het plafond qua prijzen .
en die beginnen ook weer te dalen, ooit komt het wel weer goed met de prijzen.
Ja en nee…
Kijk naar een stomme camino, was hip in tijd van m’n pa. Was terug hip als ik 16 was. Daarna kocht je ze voor 200euro? Nu moet je al zoeken voor 1 onder de 1000euro. En wie koopt ze? Weer de jeugd. Mss weer een terugval maar toch… retro is terug hip en daarmee gaat alles van 70’ers en begin 80’ers hoge prijzen.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennis »

Ik heb nog steeds een pekelC voor de deur 8-)
''UNOX MAN''

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Oscar »

iedereen ging lekker hobbyen met de brommer tijdens Corona. Vraag en aanbod. Vandaar van alle oude brommertjes de prijzen de lucht in. Ik heb het gevoel dat de prijzen van complete brommers nu stabiliseren. Onderdelen blijven schreeuwend duur. Beter om te ruilen. En als je nooit iets bewaard hebt ben je aan de beurt inderdaad. Maar als je dingen wilt die je niet kan betalen moet je harder gaan werken. Of minder geld gaan uitgeven aan andere zaken.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 637
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennoz »

inderdaad Karl Marx zo zit het...in mijn directe kring werk ik ook zo...mn tattoo-boer kan geen onderdelen maken voor zn motor, ik wel, scheelt me aanzienlijk uitgave's , in een chopper tent werd mn zaterdagklus uitbetaald in de nodige onderdelen, ik denk dat er hier onderling ook wel genoeg te roggelen is!
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4003
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door wim V8 »

Oscar schreef: 29 mar 2023 08:54
Of minder geld gaan uitgeven aan andere zaken.

Dat is m 8-)
Kapitalisten! ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gesloten