vraag vin op kader

Hier kun je praten over je honda.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: vraag vin op kader

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 18 apr 2023 20:09 hmm... zo is het best lastig om te weten te komen of het een echt honda vervangingsframe is en geen bami. er zullen niet veel mensen zijn die in de praktijk de specifieke verschilletjes kennen tussen de frames
Vrij simpel te zien hoor lil! China haal je er altijd uit

Grootste weggever: Nt dax heeft plaats voor kleine schildjes in frame. Aan de rechterzijde loopt de plooi in het kader mee met vorm van die schildjes. Echter aan linkerzijde is dat recht ipv meegeplooid. Bij chinezen zijn beide zijde dezelfde meegeplooide vorm (wat een OT Dax ook had, aar had grote schildjes)

Waar de luchtfilter vast zit op het frame zit bij Honda een busje. Bij Jincheng was dit een lasmoertje, bij huidige chinese een sleuf waar je zelf moertje moet opdraaien

Vooraan stuurslotje bij Honda kleiner dan chinezen, altijd ?Heimann? En dus ook ander type sleuteltje. Bij chinezen is dat overal dezelfde sleutel

Dus aan dit alles:
Honda frame

Echter nummer staat er niet in.

Nuja, ik vrees dat er gene dealer nu nog nummer in zal zetten, normaal moest dit op het moment zelf gebeuren. Heb dit ooit moeten laten doen jaar of 18 terug na vriendin haar ongeval. NT frame was perto en met haar papieren en attest van perto naar dealer geweest, kader besteld en nummer in laten zetten. Kreeg toen ook papier dat nummer er terug is ingezet geweest

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: vraag vin op kader

Bericht door lil »

ha, duidelijk :)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
shinu
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)

Re: vraag vin op kader

Bericht door shinu »

nielspbr schreef: 18 apr 2023 20:56
lil schreef: 18 apr 2023 20:09 hmm... zo is het best lastig om te weten te komen of het een echt honda vervangingsframe is en geen bami. er zullen niet veel mensen zijn die in de praktijk de specifieke verschilletjes kennen tussen de frames
Ik heb die kleur anders nog nooit op een chinees frame gezien. En als die chinees is, geen mens die hem op een nt dax laat lijken.

Dit denk ik dus ook naar mij kijken is het een echt Honda kader maar had me twijfels omdat het nummer er niet op stond maar al de rest is Origineel en idd zou dom zijn van iemand om een China kader met Honda paps en onderdelen te gebruiken

Maar wat is zo speciaal om het kleur dat je zij ?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: vraag vin op kader

Bericht door MrSinga »

candy lak. dwz gekleurde vernis op een basislaag. Candy ruby red R4C

https://motorradlack.de/kategorie/motor ... size=125ml

deze 3 nodig voor dit kleur te krijgen. Aja, dit is niet genoeg voor alles van een Dax... Das goed voor bv tank en zijdeksels voor een Honda CB750K6 ofzo

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: vraag vin op kader

Bericht door tjeefke »

lil schreef: 18 apr 2023 20:09 hmm... zo is het best lastig om te weten te komen of het een echt honda vervangingsframe is en geen bami. er zullen niet veel mensen zijn die in de praktijk de specifieke verschilletjes kennen tussen de frames
100% zeker een echt honda frame. Kijk maar naar de vlakke kant aan de linkerzijde (bij OT/china lopen ze op een punt)

het is zoals goeanaco zegt, paar jaar terug kon je blanco NT frame's kopen op CMSNL. Dacht voor een kleine 400euro.

Deze zal zo eentje zijn waar inderdaad nooit de nummer van overgeklopt is door de vorige eigenaar/garage.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: vraag vin op kader

Bericht door MrSinga »

tjeefke schreef: 21 jun 2023 09:30 het is zoals goeanaco zegt, paar jaar terug kon je blanco NT frame's kopen op CMSNL. Dacht voor een kleine 400euro.
ik heb ooit 1 gekocht, we zijn kleine 20j verder, toen voor 250euro. Honda garage heeft toen het nummer erin gezet voor me, kostte me ook iets.
Die kaders zijn helaas ook "uitgeput" bij Honda.

Plaats reactie