(Goed) passende pakkingen

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

(Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Zijn er mensen met interesse in goedpassende pakkingen?
Dat dure voertuigenbedrijf heeft me een adres gegeven voor het materiaala, maar..
Zeg echt niet of amper te krijgen pakkingen, iemand heeft vast wel een tekening of oude als vorbeeld, ik heb een mooie snijplotter, even afgerond 29x60cm geen probleem.
Echter bv de carterpakkingen die ik laatst op m'n CD blok gebruikt heb, geen gezicht eigenlijk, en met wegsnijden heb je geen vlees over.
Had al wat rondgevraagd, maar nadat het teken € viel nkets gehoord, een ander is nog bezig met verhuizen.

Vraag is dus simpel; betaal je liever een eurootje (ik weet de kosten uiteraard nietzo, afhankelijk van de kosten van het pakkingmateriaal en welke vormen "gewkld" zijn) meer voor pakkingen met de juiste vormen en uitsparingen enzo.
Voor mezelf kan ik dat zo thuis even fixen, grotere aantallen beter op de "echte" mach
Å
ine zeg maar.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door ildert »

He das mooi! Ik loop hier zelf ook al een tijdje mee, maar krijg mn snijplotter niet aan de praat :| ik heb vooral interesse in passende pakkingen in het juiste materiaal voor de modellen ss/cd en cb/cy/xl...dus zwart!

Ik kan overigens zelf tekenen en kan wel voor wat varianten modellen maken. Ik heb hier ook nog wel nos pakkingsets voor de maatvoering.
grote klappen, snel thuis

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door stoterstangen90 »

Zwart is met asbest. Daarom zie je dat niet meer. Setjes van Ali dichten bij mij ook gewoon goed af. Maar voor echt speciale dingen kan het zeker een uitkomst zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Geen idee of dat bedrijf ook zwarte asbestvrij heeft (lijkt me dat je in je auto niet van die lelijke groene meuk wilt.

Het dicht ook af in principe vaak meer pakking buiten je blok dan tussen de carters en te weinig vlees om weg te halen.
Meen dat de "oude" beter aansloten.
En laatst bij dat deksel aan de overkant van nokkenas , linksom rechtsom, onderstboven, binnenstebuiten, via australie, moest toch een gat uitlubberen (naast dan de pakking meen ik een stuk te groot was.


Wbt tekenen dat kan ik ook, maar geen pakkingen enzo. Weet niet of je nog oud spul hebt of een goede scanner, kan ik iig even wat voorbeelden uitsnijden uit karton of wat anders dat ik nog heb liggen.

Dito trouwens voor die van bv een C en CD.

Ik kan overigens vrij veel materialen snijden (laatst nog skai voor een PB stiftenetui, maar ook leer etc.

Ik ben nog op zoek naar die alu platen voor op de C en op de tank ipv dat alifolie met dubbelzijdig plakband. Maar er zijn zoveel technieken.. zeefdruk ligt er bv meer op. Inktjet zie vrij duidelijk, zou het bv alu met coating en een van de standaardtechnieken zijn.
Al zou ik wel moeten nagaan hoeveel druk die machine mag geven, maar een die het sowieso kan kost ook niet de wereld.
Geen idee of de dikke alu plaatjes nog voor een normale prijs te krijgen zijn.

Vandaar de vragen. Consumenten zijn niet echt m'n doel in het algemeen? Maar toch even fijn om te weten, voor ik er teveel tijd aan besteed.

Overigens als je wat nodig hebt stuur maar een bericht, afgerond kan ik ongeveer 29x60cm snijden.
Posters van blote vrouwen meen ik 90cm.
Memoblokjes..
Enn als iemand een mooie scan of origineel van het CD/C werkplaatshandhoek heeft.. met die moderne software hoef je de rug er niet meer af te snijden.

Ooit leek me dat nog wel wat voor de HDD, die bijn brommer wat was al een kopie vån minstens eennkopie, maar nog altijd betee dan de pdf van de bekende.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door butt head »

Vooral inlaat pakkingen heb ik interesse in, vaak in die imi setjes zitten de boutgaten met sleuven gesneden, die sleuven zijn vervelend als je met veel cc en grote gasfabrieken werkt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Even in een helder moment:
Zijn er mensen met interesse?
Ik weet niet of dat spul eenvoudig aan een mat blijft hangen, denk het wel, dan zijn start-up kosten zeg maar 12 euro plus 13 euro voor een mesje (ik neem aan dat er geen een breekt)
Als men het even kan laten weten liefst morgen voor de middag, dan ga ik op zoek naar pakkingkarton. Welke maten er zijn weet ik niet, maar ik kan dus ongeveer 29x60cm.
Ik neem aan dat butt head vast ook weer niet zóveel inlaatpakkingen nodig heeft.
butt head schreef: 08 mei 2023 11:53 Vooral inlaat pakkingen heb ik interesse in, vaak in die imi setjes zitten de boutgaten met sleuven gesneden, die sleuven zijn vervelend als je met veel cc en grote gasfabrieken werkt.
En wat ik zelf ga snijden is bv de pakking van de E300, dat wat er nu zit is wat kansloos. Zulk rubber als tussen bovenkant en vlotterbak zal wel niet kunnen (nou ja.. vast wel, maar fabrikant legt nogal nare beperkingen op soms)

Belijning en belettering kan ik overigens ook snijden. Ook leer (niet alles uiteraard), kunstleer als met en boter enzo balsa zelfs, maar nog niet geprobeerd.
Een achterlijke beperking is bijvoorbeeld dat ik een afbeelding kan afdrukken, ding heeft wat herkenningstekens voor orientatie, maar dat gebeuren kun je niet over het gehele oppervlak doen..

Mocht iemand nog een nette pakking of zo wat voor m'n 300 hebben liggen..
Men zegt dat kurk ook kan, dat zou mooi zijn aangezien, dat wat lastiger is, iig nog nooit ergens tegengekomen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door ildert »

Ik heb interresse mits je zwart papier koopt! Inlaatpakking heb ik reeds een variabel modelletje van gemaakt. Kan de inlaatdiameter naar behoefte aanpassen. Kan ook gewoon een reeks hele maten vast maken, zeg 12 tm 22 ofzo. Carterpakkingen zijn ook interresant maar die moet ik eerst nog tekenen, daar gaat wat tijd over heen.
grote klappen, snel thuis

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door ildert »

Nog een aardige om mee te beginnen is de pakking in de remklauw van cb/ss. Die is erg lastig te vinden en wel wat vraag naar denk ik. Is ook simpel modelletje, zal van de week wel eens een opzetten. Welk formaat heb je nodig, gewoon dxf neem ik aan? Nog verdere eisen qua orientatie oid?
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Svg heb ik opich liever, maar zolang het maar vector is (en de afmetingen erbijzetten ivm eventuele conversie fouten) Zwart materiaal enkel tot nu toe met alugaas tegen gekomen, maar ik zal kijken!
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door ildert »

Ik zal kijken of dat lukt. Maten zal ik paar hoofdmaten zetten. Er zijn nog wat andere kleine pakkingen die wel handig zijn. Misschien handig klein te beginnen? Hoelang doe je met je materiaal als mesjes etc?
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Klein is eerder lstiger, maar je kunt thuis op 100% grootte printen (dus niet fit to page oid) dan zie je of het klopt.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2542
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door MrSinga »

robertsp schreef: 16 mei 2023 09:38 Svg heb ik opich liever, maar zolang het maar vector is (en de afmetingen erbijzetten ivm eventuele conversie fouten) Zwart materiaal enkel tot nu toe met alugaas tegen gekomen, maar ik zal kijken!
werkt pdf ook niet? houdt ook maten vast. Want vanuit meeste CAD-programma's zijn pdf-files te saven
En ik weet dat de Silhouette cameo 4 plus machine hiermee overweg kan.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Als je pdf vectoren bevat wel ;) maar kunnen ook afbeeldingen in.
Kun je "oneindig"inzoomen en het blijft svherp dan is het ok.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Hier krijg je toch bijna een stijve plasser van?
Afbeelding

Afbeelding
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: (Goed) passende pakkingen

Bericht door robertsp »

Wat een enthausiasme,
Snijden jullie maar zo'n nette pakking uit zo Afbeeldingeen stukje carterpakking.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie