Parkeren Rotterdam

Hier kun je praten over je honda.
Jeroenjdv
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:44
Bezit: Honda SS50

Parkeren Rotterdam

Bericht door Jeroenjdv »

Hallo allemaal,

Na onderhand meer dan een jaar in Rotterdam te hebben gewoond, is het mij nog steeds niet gelukt om een parkeerplek te vinden voor mijn oude Honda. Ik heb geen berging/opslag bij mijn huis en ik durf 'm hier ook zeker niet 's avonds of 's nachts op straat te laten staan. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals contact opgenomen met de gemeente, maar die hadden hier helaas ook geen oplossing voor. Ik heb ook gekeken bij bedrijven die opslagboxen verhuren waar je 'm in kan zetten zoals Allsafe of 1Box, maar die durven soms wel tot 100 euro per maand te vragen, wat ik toch wel wat veel vind. Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem (gehad) en hier een oplossing voor gevonden? Alle tips zijn erg welkom.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4011
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door wim V8 »

Een garagebox kost hier ook 100,- p.mnd. Dus dat is wel een beetje het zelfde. Even voor de vergelijk.
Maar zo'n allsafe oid opslag is vaak ook nog uit de buurt.
Lijkt mij dat je de brommer toch vlakbij je huis wilt hebben.

Toch klinkt het redelijk vreemd dat je een woning hebt zonder berging.
Ik ga er al van uit dat je in een flat woont.

Let eens op in je directe naaste omgeving of daar oudere mensen wonen die wel een schuur of berging of
zelfs een erf met schuur hebben.
Meestal gebruiken zij die amper/niet, je kan het altijd vragen om tegen een kleine vergoeding je brommer
daar te mogen stallen. Sleutelen zal dan niet de bedoeling zijn waarschijnlijk.
Zij houden vaak ook wel van wat extra reuring op het erf en een praatje.

Kennis van mij had ooit 20 jaar geleden hetzelfde, verder in de straat was een weduwe die nog in de bovenwoning woonde
waar haar man ooit een een loodgieters werkplaats op begane grond opslag/bedrijf had.
Hij sleutelde daar aan zijn auto en stalde een brommer. Ze bracht zelfs koffie ;)


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Jeroenjdv
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:44
Bezit: Honda SS50

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Jeroenjdv »

Ja, dat zou perfect zijn, zeker met dat bakje koffie erbij. Ik heb daar ook wel eens aan gedacht, maar ik woon in de buurt van centraal station aan de rand van het centrum. De huizen hier in de buurt zijn allemaal ongeveer dezelfde soort oude huizen, waar volgens mij geen enkele een berging of schuurtje van heeft. Iedereen hier zet zijn fiets op de stoep of in van die fietskooien (waar helaas geen brommer in mag) die in de buurt staan. De mensen die op de begane grond wonen hebben wel een tuin, maar die zit aan een gesloten hofje en om nou te vragen of ik telkens met de brommer door hun huis mag lopen is ook zo wat :oops:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door lil »

hebben ze bij het station geen betaalde bewaakte stalling?

ik weet niet of je er dagelijks mee wil rijden, maar je mag em anders ook wel bij mij in hoekvanholland stallen. je ben dr zo, er is metro hier, rijd om de paar minuten

toen ik nog in rotterdam woonde zette ik mn brommer in de gang, schuin tegen de trap op. das je enige optie
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Dennoz »

dat is nog eens een mooi gebaar...pas wel op dat LIL je koffie niet aanmengt met wat sterkers :P
Hop hop gas dr op

Jeroenjdv
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:44
Bezit: Honda SS50

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Jeroenjdv »

Haha ja, zeker een mooi gebaar! Ik heb momenteel de brommer in Delft staan, waar ik hiervoor woonde, dus dat is ook wel redelijk in de buurt. Ik merk alleen dat, omdat ik het vrij druk heb, het er gewoon niet van komt om daar telkens naartoe te gaan en hij daar maar een beetje stof staat te happen. Dus wel hartstikke bedankt voor het aanbod, maar ik ben eigenlijk wel op zoek naar een plekje iets dichter bij huis. Lijkt er misschien wel op dat een betaalde optie en ook nog eens dicht bij huis misschien wat veel gevraagd is :oops:

Wat betreft de betaalde bewaakte fietsenstalling bij het station, daar mogen helaas geen brommers staan...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Jurrien »

Misschien een oproepje plaatsen in een lokaal krantje?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door lil »

misschien ook zoeken op motorstalling
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door gerbrandicus »

Verhuizen naar een huis iets verder van het centrum met schuur of gedeelde berging. Waarom zou je überhaupt in een te dure, tochtige woning in het centrum willen wonen zonder bergruimte, wat een armoe. En met de brommer ben je zo in het centrum.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door lil »

je staat in rotterdam gerust 12 jaar ingeschreven voor een woning. oudbouwpandjes in het centrum is meestal kamerverhuur aan studenten, voor woekerprijzen natuurlijk en idd armoedige pandjes maar is het enige wat op betrekkelijk korte termijn voorhanden is. geen andere optie
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Jeroenjdv
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:44
Bezit: Honda SS50

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Jeroenjdv »

Motorstallingen kijk ik ook naar inderdaad. Ik had een betaalbare gevonden, maar die werkte dan helaas weer met kentekenherkenning. En een brommerkenteken kon helaas niet herkend worden zeiden ze. Veel werken gelukkig met een afstandsbediening of sleutel, maar bij een motorstalling wordt het wel snel weer prijzig.

Verhuizen naar buiten het centrum waar je een schuur of berging hebt zou het probleem zeker oplossen. Ik zou graag een plek vinden voor de brommer, maar om er nou helemaal voor te verhuizen is ook zo wat :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door lil »

oh man, je heb zoveel pech als brommeraar, ik zou me beklagen bij ummm... jah, nergens, hahahah

waardan?

ik wil niet veel zeggen hoor, maar je zat lekker in delft, en dan ga je naar rotterdam en dan hebbie geen plek voor je brommer die je eerst wel had. ik had gewoon in delft gebleven en heen en weer gereist naar rotterdam, was je waarschijnlijk goedkoper uit geweest dan in rotterdam alles te willen hebben. dat zit er gewoon niet in. rotterdam is trouwens een teringstad, ik zou er nog geen paar klompen willen hebben staan.
en rotterdammers zijn sowieso niet leuk, en ik kan het weten want ik ben er een. als enige weten rotterdammers dat rotterdammers niet leuk zijn, verders vind heel nederland ze leuk. fucking idiots
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1348
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door ildert »

Sorry, hier weten we ook wel dat het dom volk is hoor.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door lil »

nou ja je kan van dom volk sowieso niet verwachten dat ze beseffen dat rotterdammers leuk vinden iets doms is nietwaar?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Jeroenjdv
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:44
Bezit: Honda SS50

Re: Parkeren Rotterdam

Bericht door Jeroenjdv »

Sorry hoor, maar je weet niet eens hoe ik erbij zat in Delft. Ik heb momenteel een veel fijner huis dan ik had in Delft (waar ik eind van het jaar toch uitgezet zou worden, dus weg moest ik sowieso). Ik vind het veel belangrijker om lekker te wonen dan het feit of ik wel of niet op mijn brommer kan rijden. Haalt niet weg dat ik het wel leuk zou vinden, dus ik dacht ik probeer het gewoon. Als het niet lukt, dan is dat maar zo.

Plaats reactie