Het ziet er normaal uit. Dat oranje ding is het klepje en zo te horen werkt het dus zoals bedoeld.
Denk je dat er iets verkeerd aan is?
autospanner c50
Heb net nog ff gezocht.
Vond daarbij idd een uitleg hoe te vervangen en een "oplossing" die bestond uit het indraaien van een boutje in het gat.
Wie kan mij de functie van dat oranje ding uitleggen?
En kan ik dat omzeilen door het gat gewoon af te dichten?
Wil het wel goed doen, maar heb er weinig tijd voor.
Vond daarbij idd een uitleg hoe te vervangen en een "oplossing" die bestond uit het indraaien van een boutje in het gat.
Wie kan mij de functie van dat oranje ding uitleggen?
En kan ik dat omzeilen door het gat gewoon af te dichten?
Wil het wel goed doen, maar heb er weinig tijd voor.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Dat oranje ding is een klepje dat olie wel toestaat naar binnen te gaan en het tegenhoudt als het naar buiten wordt gedrukt. op die manier blijft je distributieketting altijd op spanning, zolang er maar olie in je blokje zit. Als dat klepje lek is, dan houdt ie de olie niet meer tegen en blijft de ketting dus slap staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Dat gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken. Voor nood zou ik eerder aan de onderkant iets zover in draaien of de veer voor iets hards vervangen dat de ketting gespannen blijft. Maar dat is beun. gewoon zsm dat klepje vervangen. Als je op HH de partsnummers zoekt zal er wel een 4-T toko zijn die je kan helpen en dan kun je je blokje gaan splitsen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.