afslaanprobleem cee
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
afslaanprobleem cee
tja, ik snap het niet zo best meer met m'n cee.
als ik hem start loopt ie even heel mooi, reageert hij mooi vlot op het gas enzo, lijkt niks aan de hand, maar na een seconde of 10-20 slaat ie af en is er geen plof meer uit te krijgen. de bougie vonkt nog prachtig als je hem eruit haalt en is ook nat, maar het enige wat je nog hoort is een knal in de uitlaat als je te lang kickt.
ik ben vanalles gaan proberen, nieuwe bobine, nieuwe punten, andere ontsteking, andere carb, maar steeds hetzelfde verhaal. moet ik nu m'n stuur gaan verdenken? of m'n kickas?
kent iemand het euvel? ik kom er kennelijk niet uit.
als ik hem start loopt ie even heel mooi, reageert hij mooi vlot op het gas enzo, lijkt niks aan de hand, maar na een seconde of 10-20 slaat ie af en is er geen plof meer uit te krijgen. de bougie vonkt nog prachtig als je hem eruit haalt en is ook nat, maar het enige wat je nog hoort is een knal in de uitlaat als je te lang kickt.
ik ben vanalles gaan proberen, nieuwe bobine, nieuwe punten, andere ontsteking, andere carb, maar steeds hetzelfde verhaal. moet ik nu m'n stuur gaan verdenken? of m'n kickas?
kent iemand het euvel? ik kom er kennelijk niet uit.
Net pindakaas gegeten dus.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
och, ding heeft al duizend nieuwe bougies gehad, meestal voordat ik echt iets ga vervangen eerst een nieuwe vonkert proberen. vandaag zat er nog geen nieuwe in omdat de oude nog glom van nieuwheid, nu toch maar wel een nieuwe erin, hij leek het langer vol te houden dan normaal.. we zullen zien.
ik hoop dat je gelijk hebt.
dopje is gewoon goed.
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
dopje is gewoon goed.
Net pindakaas gegeten dus.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
nah, dat noemde de barman (ouwe viertakter) als oorzaak voor die verbrandende kleppen, iets dat er dan nog na de klep wat verbranding is doordat de uitlaat lek is en dat ie daardoor verbrandt..bart beekhuizen schreef:van een "slechte" uitlaat gaat je klep niet stuk. van te heet worden of te arm mengsel of gewoonwek slijtage gaat je klep stuk.Daan schreef:tja, dat zei de barman ook. ben bang dat het dat dan toch is.
zal die eens opnieuw gaan inschuren en er een betere uitlaat op zetten volgend weekend.
Net pindakaas gegeten dus.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Een open uitlaat of lekke uitlaatpakking kan een arm mengsel situatie veroorzaken. Maar ik denk eerder dat rijden met te weinig klepspeling een klep laat verbranden. Heb je die uitlaatklep nu wat ruimer gezet en nog eens geprobeerd te starten?
Als je ziet hoeveel mensen een brulpijp monteren zonder een grotere sproeier te monteren en daar verder probleemloos mee rondbrullen, geloof ik niet dat dat een probleem veroorzaakt. Zeker niet bij jouw brommers die volgens mij verder qua setup min of meer ori zijn.
Een versleten klepgeleider kan ook voor een slecht afsluitende klep zorgen die daardoor gaat verbranden.
Als je ziet hoeveel mensen een brulpijp monteren zonder een grotere sproeier te monteren en daar verder probleemloos mee rondbrullen, geloof ik niet dat dat een probleem veroorzaakt. Zeker niet bij jouw brommers die volgens mij verder qua setup min of meer ori zijn.
Een versleten klepgeleider kan ook voor een slecht afsluitende klep zorgen die daardoor gaat verbranden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.