afslaanprobleem cee

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

afslaanprobleem cee

Bericht door Daan »

tja, ik snap het niet zo best meer met m'n cee.

als ik hem start loopt ie even heel mooi, reageert hij mooi vlot op het gas enzo, lijkt niks aan de hand, maar na een seconde of 10-20 slaat ie af en is er geen plof meer uit te krijgen. de bougie vonkt nog prachtig als je hem eruit haalt en is ook nat, maar het enige wat je nog hoort is een knal in de uitlaat als je te lang kickt.

ik ben vanalles gaan proberen, nieuwe bobine, nieuwe punten, andere ontsteking, andere carb, maar steeds hetzelfde verhaal. moet ik nu m'n stuur gaan verdenken? of m'n kickas?
kent iemand het euvel? ik kom er kennelijk niet uit.
Net pindakaas gegeten dus.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Simpelweg je dop al gewisseld? Of een andere bougie?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

och, ding heeft al duizend nieuwe bougies gehad, meestal voordat ik echt iets ga vervangen eerst een nieuwe vonkert proberen. vandaag zat er nog geen nieuwe in omdat de oude nog glom van nieuwheid, nu toch maar wel een nieuwe erin, hij leek het langer vol te houden dan normaal.. we zullen zien. :) ik hoop dat je gelijk hebt.

dopje is gewoon goed.
Net pindakaas gegeten dus.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

dopje is gewoon goed.
Gewoon goed is ook gewoon even vervangen voor die 3 euro, als je dan toch al zoveel zooi nieuw hebt gekocht
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Daan Smit
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 aug 2007 15:37
Locatie: Wijthmen (Zwolle)

Bericht door Daan Smit »

Kun je hem wel gewoon in z'n 1 krijgen dan?

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Ik had ooit iets vergelijkbaars ,bleek na uren gezoek een verbrande klep te zijn, als de broem koud was sloot ie nog wel af maar na enkele tientallen seconden viel ie dan weer uit...

AAlex
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:36
Locatie: jazeker

Bericht door AAlex »

ceedee schreef:Ik had ooit iets vergelijkbaars ,bleek na uren gezoek een verbrande klep te zijn, als de broem koud was sloot ie nog wel af maar na enkele tientallen seconden viel ie dan weer uit...
idd was ook mijn gedachte evt een te krap gestelde klep
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

tja, dat zei de barman ook. ben bang dat het dat dan toch is.
zal die eens opnieuw gaan inschuren en er een betere uitlaat op zetten volgend weekend.
Net pindakaas gegeten dus.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Begin dan wel eerst met je kleppen te stellen en kijken hoe die dan loopt, voordat je hem uit elkaar haalt... :wink:

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

Daan schreef:tja, dat zei de barman ook. ben bang dat het dat dan toch is.
zal die eens opnieuw gaan inschuren en er een betere uitlaat op zetten volgend weekend.
van een "slechte" uitlaat gaat je klep niet stuk. van te heet worden of te arm mengsel of gewoonwek slijtage gaat je klep stuk.
Afbeelding

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

bart beekhuizen schreef:
Daan schreef:tja, dat zei de barman ook. ben bang dat het dat dan toch is.
zal die eens opnieuw gaan inschuren en er een betere uitlaat op zetten volgend weekend.
van een "slechte" uitlaat gaat je klep niet stuk. van te heet worden of te arm mengsel of gewoonwek slijtage gaat je klep stuk.
nah, dat noemde de barman (ouwe viertakter) als oorzaak voor die verbrandende kleppen, iets dat er dan nog na de klep wat verbranding is doordat de uitlaat lek is en dat ie daardoor verbrandt..
Net pindakaas gegeten dus.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een open uitlaat of lekke uitlaatpakking kan een arm mengsel situatie veroorzaken. Maar ik denk eerder dat rijden met te weinig klepspeling een klep laat verbranden. Heb je die uitlaatklep nu wat ruimer gezet en nog eens geprobeerd te starten?

Als je ziet hoeveel mensen een brulpijp monteren zonder een grotere sproeier te monteren en daar verder probleemloos mee rondbrullen, geloof ik niet dat dat een probleem veroorzaakt. Zeker niet bij jouw brommers die volgens mij verder qua setup min of meer ori zijn.

Een versleten klepgeleider kan ook voor een slecht afsluitende klep zorgen die daardoor gaat verbranden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Het is idd definately je klep... ik keen dit verhaal maar al te goed... niet gelijk gaan slopen die hap, eerst de klep eens wat losser zetten.
Je suis Chaly!

Plaats reactie