Band uit balans? Scheef? Ovaal?
Band uit balans? Scheef? Ovaal?
Hai, ik heb een probleempje met de voorband, en dat is dat als ik harder dan 40 ga, het echt vervelend wordt om te rijden, omdat de voorband "hobbelt".
Zometeen even de band en velg helemaal uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten, en oppompen als het wiel nog van de brommer af is. Zodat de band gewoon oppompt zonder dat de brommer erop leunt, (eerst een stuk gereden bij de dealer toen de band nog niet helemaal hard was, en daarna verder opgepompt... misschien dat de band daardoor niet helemaal gelijkmatig was opgepompt?)
Volgensmij zijn de banden die er standaard op zitten al wel okay, heb in ieder geval veel grip en kan vrij plat door de bocht.
Als iemand tips heeft voor een band die ongelijkmatig verdeeld over de velg zit.. Laat me even weten, want ik zie zo op het oog namelijk geen afwijking! :O
Zometeen even de band en velg helemaal uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten, en oppompen als het wiel nog van de brommer af is. Zodat de band gewoon oppompt zonder dat de brommer erop leunt, (eerst een stuk gereden bij de dealer toen de band nog niet helemaal hard was, en daarna verder opgepompt... misschien dat de band daardoor niet helemaal gelijkmatig was opgepompt?)
Volgensmij zijn de banden die er standaard op zitten al wel okay, heb in ieder geval veel grip en kan vrij plat door de bocht.
Als iemand tips heeft voor een band die ongelijkmatig verdeeld over de velg zit.. Laat me even weten, want ik zie zo op het oog namelijk geen afwijking! :O
Dat de buitenband dus een lichte hobbel heeft..ml03zl schreef:Til je voorwiel even op en laat 'm ronddraaien, dan zie je snel genoeg waar het probleem zit.
Maar wat zou het dan kunnen zijn? En moet ik daar de hele velg voor uit elkaar halen :s
Hij draait trouwens niet zo lekker want de schijfrem loopt best wel zwaar aan op het voorwiel.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Band uit balans? Scheef? Ovaal?
monteer de band nog een keer maar dan nu met groene zeep tussen de band en velg; zo kan de band makkelijker zoeken..wat de binnenband betrefd; deze kan er gedraaid in liggen en krijg je hetzelfde effect als een band die er niet goed op ligt..Marinus84 schreef:Hai, ik heb een probleempje met de voorband, en dat is dat als ik harder dan 40 ga, het echt vervelend wordt om te rijden, omdat de voorband "hobbelt".
Zometeen even de band en velg helemaal uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten, en oppompen als het wiel nog van de brommer af is. Zodat de band gewoon oppompt zonder dat de brommer erop leunt, (eerst een stuk gereden bij de dealer toen de band nog niet helemaal hard was, en daarna verder opgepompt... misschien dat de band daardoor niet helemaal gelijkmatig was opgepompt?)
Volgensmij zijn de banden die er standaard op zitten al wel okay, heb in ieder geval veel grip en kan vrij plat door de bocht.
Als iemand tips heeft voor een band die ongelijkmatig verdeeld over de velg zit.. Laat me even weten, want ik zie zo op het oog namelijk geen afwijking! :O
Re: Band uit balans? Scheef? Ovaal?
Juist, ik heb de velg uit elkaar gehaald, en er was geen zichtbaar probleem.h5speedje schreef:monteer de band nog een keer maar dan nu met groene zeep tussen de band en velg; zo kan de band makkelijker zoeken..wat de binnenband betrefd; deze kan er gedraaid in liggen en krijg je hetzelfde effect als een band die er niet goed op ligt..
Alleen, niet lang gewacht, en heb em al weer dicht zitten, dus ik lees nu je tip pas..
Als het straks nog steeds een probleem geeft, zal ik even opnieuw uit elkaar halen en er groene zeep tussen doen
De binnenband zat er goed in, en ventiel zat ook goed, verder zat er vocht tussen de 2 delen van de velg.
Weet niet of dit kwaad kan?
Binnenband moet natuurlijk wel wat beschermd blijven tegen weersinvloeden
Edit:
De band zit nog steeds niet recht, en heb em alweer losgehaald, groene zeep geregeld, en ga het na het eten in elkaar gooien.
Op de binnenband zit een afdruk van de buitenband, aan de buitenkant, waar aan de binnenkant het ventiel zit.
Weet niet waarom dat is, want de band zat er gewoon helemaal goed in.
Hopen dat die groene zeep helpt!!!
Mag ik ook groene zeep tussen binnen en buitenband smeren? Of alleen op de velg??
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Soms helpt het als je de band een halve slag op de velg draait. Ook is het soms handig om de binnenband een beetje op te pompen en eerst het ventiel een stuk naar binnente duwen en te kijken of de cbinnenband daardoor opgetild wordt. Als dat zo zit ie niet goed. Ventiel moet je kunnen indrukken en moet dan gewoon weer naar buiten komen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Okay, juist, wrijving was ik bang voor.Michiel|Dax schreef:Mag ik ook groene zeep tussen binnen en buitenband smeren? Of alleen op de velg??
Nouja niet teveel anders onstaat er teveel wrijving maar als het kurk droog is kan het zeker geen kwaad, maar niet teveel dun laagje.
Het lijkt wel alsof de binnenband op 1 plek minder uitzet dan op de rest van de oppervlakte ofzo :s
Ga zo alles in elkaar zetten
thx mensen!@
update snel
misschien is door een stukje rijden de band ongelijk gesleten?
hij lijkt nog uit balans, heb het wiel even met de as in mijn handen een draai gegeven, en ik voel dat de as ook niet het middelpunt van het gewicht is...
erg raar.
De velg lijkt ook niet helemaal 100% uitgebalanceerd.
Weet niet of dit vaker voorkomt?
Hoe gaat dit met spaakwielen?
Kan je op 10" spaakwielen wel zelf een band leggen, of moet je altijd een machine gebruiken :s
hij lijkt nog uit balans, heb het wiel even met de as in mijn handen een draai gegeven, en ik voel dat de as ook niet het middelpunt van het gewicht is...
erg raar.
De velg lijkt ook niet helemaal 100% uitgebalanceerd.
Weet niet of dit vaker voorkomt?
Hoe gaat dit met spaakwielen?
Kan je op 10" spaakwielen wel zelf een band leggen, of moet je altijd een machine gebruiken :s