Stomme pitbike..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Stomme pitbike..

Bericht door Lennaert »

Ik heb een pitbike met 70cc immi blokje, maar uiteraard wil het niet lopen.

Het ding vonkt, krijgt benzine, maar wil niet lopen/starten. Voordat ik begon stond het blok vast, bleek dat de kleppentiming een paar (!) tandjes verkeerd stond waardoor ie wss de klep tegen de zuiger roste. Dat gefixt, maar kan het zijn dat daardoor mijn klep krom is? En zou dat resulteren in een niet lopend blok?

En wat zou het anders kunnen zijn?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Lijkt er wel heel erg op.... toch maar even kop los halen denk ik :wink:

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Hoest met de compressie ?

Overigens zullen de klepjes wel krom zijn ja..

Al veel gespeelt met de timing van de ontsteking ?
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Bericht door honda sleutelaar »

bonjour schreef:Hoest met de compressie ?

Overigens zullen de klepjes wel krom zijn ja..

Al veel gespeelt met de timing van de ontsteking ?
ik zeg bami / CDI.
dus zal wel niet veel aan te stellen zijn
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

honda sleutelaar schreef:
bonjour schreef:Hoest met de compressie ?

Overigens zullen de klepjes wel krom zijn ja..

Al veel gespeelt met de timing van de ontsteking ?
ik zeg bami / CDI.
dus zal wel niet veel aan te stellen zijn
als je het in die richting zoekt, kan je bobine proberen en de unit
en tuurlijk vonkt ie wel, maar of die dat op het goede moment doed?
maar dit natuurlijk als je zeker weet dat het niet aan de compressie ligt ivm kromme klep

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

compressie is wel ok dacht ik, maar zou best meer kunnen zijn voor een nieuw 70cc blok. Ik denk dat mijn klep lichtelijk krom is waardoor niet net lekt en niet goed sluit, en dat ie daarom niet aanslaat, zou dat het kunnen zijn?

Ik kan het nokkenastandwieltje nog wel een schakeltje naar beneden doen, maar dan gaat ie toch eerder te laat staan?

Kop had ik los btw, maar was niet veel aan te zien, denk daarom dus dat ie een klein beetje lekt..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Het nokkenas tandwiel is heel makkelijk te tjekken door je zuiger op het bovenste dode punt te zetten (met schroevendraaier ofzo door je bougiegat te ''voelen'').

En in die positie moet het merkteken op je nokkenastandwiel gelijk staan met het merkteken in je kop.. (er vanuit gaand dat je die merktekens wel hebt)
Ga heen en vereenvoudig u!

mark
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
Bezit: ZB150
Locatie: Rotterdam

Bericht door mark »

Lennaert schreef:compressie is wel ok dacht ik, maar zou best meer kunnen zijn voor een nieuw 70cc blok. Ik denk dat mijn klep lichtelijk krom is waardoor niet net lekt en niet goed sluit, en dat ie daarom niet aanslaat, zou dat het kunnen zijn?

Ik kan het nokkenastandwieltje nog wel een schakeltje naar beneden doen, maar dan gaat ie toch eerder te laat staan?

Kop had ik los btw, maar was niet veel aan te zien, denk daarom dus dat ie een klein beetje lekt..
als je je kop eraf hebt gooi je simpelweg wat benzine in je inlaat en/of uitlaat, als het langs je klep komt istie lek :wink:

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Ja nokkenastandwiel staat wel goed, ik weet wel hoe ik zoiets moet stellen, maar meestal matchen ze niet 100% netjes dus zou het kunnen dat ie 1 tandje verkeerd staat.

Maar ik denk toch niet dat het dat is, alles wijst op dat lekke klepje. Tijdens het aankicken bleef er heel veel benzine in de carb en in het spruit liggen, wat erop wijst dat ie wel lucht aanzuigt maar niet hard genoeg.

Ik trek morgen alles ff los, weet iemand of een 110cc cilinder (buiten diameter = 56,5mm) in een 70cc blok past?

Als dat blok straks loopt met 110cc, maar niet helemaal optimaal boeit me dat niet, het moet uiteindelijk een stadsbakkie worden..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Lennaert schreef:Ja nokkenastandwiel staat wel goed, ik weet wel hoe ik zoiets moet stellen, maar meestal matchen ze niet 100% netjes dus zou het kunnen dat ie 1 tandje verkeerd staat.

Maar ik denk toch niet dat het dat is, alles wijst op dat lekke klepje. Tijdens het aankicken bleef er heel veel benzine in de carb en in het spruit liggen, wat erop wijst dat ie wel lucht aanzuigt maar niet hard genoeg.

Ik trek morgen alles ff los, weet iemand of een 110cc cilinder (buiten diameter = 56,5mm) in een 70cc blok past?

Als dat blok straks loopt met 110cc, maar niet helemaal optimaal boeit me dat niet, het moet uiteindelijk een stadsbakkie worden..
Nee dat kan niet. De 110 is een lange (HA0) cilinder en je moet een korte cilinder hebben.

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

kun je die niet afdraaien ofzo? :D Heb namelijk ook zo een 110 liggen uit een kapot onderblok en zou die graag op mijn ot70 blok gooien 8)
Pure HONDA

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Kleppen waren krom trouwens, echt kei-krom. Die vervang ik en dan zet ik het hele zaakje weer terug, blokje is spliksplinternieuw en heeft nog niet gedraaid, dus zou wel chill zijn als dat ging werken..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Plaats reactie