Stomme pitbike..
Stomme pitbike..
Ik heb een pitbike met 70cc immi blokje, maar uiteraard wil het niet lopen.
Het ding vonkt, krijgt benzine, maar wil niet lopen/starten. Voordat ik begon stond het blok vast, bleek dat de kleppentiming een paar (!) tandjes verkeerd stond waardoor ie wss de klep tegen de zuiger roste. Dat gefixt, maar kan het zijn dat daardoor mijn klep krom is? En zou dat resulteren in een niet lopend blok?
En wat zou het anders kunnen zijn?
Het ding vonkt, krijgt benzine, maar wil niet lopen/starten. Voordat ik begon stond het blok vast, bleek dat de kleppentiming een paar (!) tandjes verkeerd stond waardoor ie wss de klep tegen de zuiger roste. Dat gefixt, maar kan het zijn dat daardoor mijn klep krom is? En zou dat resulteren in een niet lopend blok?
En wat zou het anders kunnen zijn?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
ik zeg bami / CDI.bonjour schreef:Hoest met de compressie ?
Overigens zullen de klepjes wel krom zijn ja..
Al veel gespeelt met de timing van de ontsteking ?
dus zal wel niet veel aan te stellen zijn
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
- Locatie: De Bilt
- Contacteer:
als je het in die richting zoekt, kan je bobine proberen en de unithonda sleutelaar schreef:ik zeg bami / CDI.bonjour schreef:Hoest met de compressie ?
Overigens zullen de klepjes wel krom zijn ja..
Al veel gespeelt met de timing van de ontsteking ?
dus zal wel niet veel aan te stellen zijn
en tuurlijk vonkt ie wel, maar of die dat op het goede moment doed?
maar dit natuurlijk als je zeker weet dat het niet aan de compressie ligt ivm kromme klep
compressie is wel ok dacht ik, maar zou best meer kunnen zijn voor een nieuw 70cc blok. Ik denk dat mijn klep lichtelijk krom is waardoor niet net lekt en niet goed sluit, en dat ie daarom niet aanslaat, zou dat het kunnen zijn?
Ik kan het nokkenastandwieltje nog wel een schakeltje naar beneden doen, maar dan gaat ie toch eerder te laat staan?
Kop had ik los btw, maar was niet veel aan te zien, denk daarom dus dat ie een klein beetje lekt..
Ik kan het nokkenastandwieltje nog wel een schakeltje naar beneden doen, maar dan gaat ie toch eerder te laat staan?
Kop had ik los btw, maar was niet veel aan te zien, denk daarom dus dat ie een klein beetje lekt..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Het nokkenas tandwiel is heel makkelijk te tjekken door je zuiger op het bovenste dode punt te zetten (met schroevendraaier ofzo door je bougiegat te ''voelen'').
En in die positie moet het merkteken op je nokkenastandwiel gelijk staan met het merkteken in je kop.. (er vanuit gaand dat je die merktekens wel hebt)
En in die positie moet het merkteken op je nokkenastandwiel gelijk staan met het merkteken in je kop.. (er vanuit gaand dat je die merktekens wel hebt)
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
- Bezit: ZB150
- Locatie: Rotterdam
als je je kop eraf hebt gooi je simpelweg wat benzine in je inlaat en/of uitlaat, als het langs je klep komt istie lekLennaert schreef:compressie is wel ok dacht ik, maar zou best meer kunnen zijn voor een nieuw 70cc blok. Ik denk dat mijn klep lichtelijk krom is waardoor niet net lekt en niet goed sluit, en dat ie daarom niet aanslaat, zou dat het kunnen zijn?
Ik kan het nokkenastandwieltje nog wel een schakeltje naar beneden doen, maar dan gaat ie toch eerder te laat staan?
Kop had ik los btw, maar was niet veel aan te zien, denk daarom dus dat ie een klein beetje lekt..
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Ja nokkenastandwiel staat wel goed, ik weet wel hoe ik zoiets moet stellen, maar meestal matchen ze niet 100% netjes dus zou het kunnen dat ie 1 tandje verkeerd staat.
Maar ik denk toch niet dat het dat is, alles wijst op dat lekke klepje. Tijdens het aankicken bleef er heel veel benzine in de carb en in het spruit liggen, wat erop wijst dat ie wel lucht aanzuigt maar niet hard genoeg.
Ik trek morgen alles ff los, weet iemand of een 110cc cilinder (buiten diameter = 56,5mm) in een 70cc blok past?
Als dat blok straks loopt met 110cc, maar niet helemaal optimaal boeit me dat niet, het moet uiteindelijk een stadsbakkie worden..
Maar ik denk toch niet dat het dat is, alles wijst op dat lekke klepje. Tijdens het aankicken bleef er heel veel benzine in de carb en in het spruit liggen, wat erop wijst dat ie wel lucht aanzuigt maar niet hard genoeg.
Ik trek morgen alles ff los, weet iemand of een 110cc cilinder (buiten diameter = 56,5mm) in een 70cc blok past?
Als dat blok straks loopt met 110cc, maar niet helemaal optimaal boeit me dat niet, het moet uiteindelijk een stadsbakkie worden..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Nee dat kan niet. De 110 is een lange (HA0) cilinder en je moet een korte cilinder hebben.Lennaert schreef:Ja nokkenastandwiel staat wel goed, ik weet wel hoe ik zoiets moet stellen, maar meestal matchen ze niet 100% netjes dus zou het kunnen dat ie 1 tandje verkeerd staat.
Maar ik denk toch niet dat het dat is, alles wijst op dat lekke klepje. Tijdens het aankicken bleef er heel veel benzine in de carb en in het spruit liggen, wat erop wijst dat ie wel lucht aanzuigt maar niet hard genoeg.
Ik trek morgen alles ff los, weet iemand of een 110cc cilinder (buiten diameter = 56,5mm) in een 70cc blok past?
Als dat blok straks loopt met 110cc, maar niet helemaal optimaal boeit me dat niet, het moet uiteindelijk een stadsbakkie worden..