Verlichting aan, motor houdt in

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Snader
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:21

Verlichting aan, motor houdt in

Bericht door Snader »

Hallo allemaal,

Van het weekend ga ik de SS onder handen nemen, want er zijn nog wat kleine problemen die ik wil oplossen. De meeste zal ik wel voor elkaar krijgen, op één na. Als ik de verlichting aan doe (bij zowel Low als High), dan houdt de motor verschrikkelijk in (soms met hard geplof). Wat kan dit zijn?

Het is een origineel 50cc blok met vastgezet vliegwiel en 19mm carburateur. Het is nog niet optimaal afgesteld, maar ik geloof niet dat dit het probleem is. De ontsteking (Mitsubishi) en de bobine zijn gloednieuw. De massapunten van de bobine en het achterlicht zijn pas nog opgeschuurd.

Mijn enige gedachte: Er ligt nog een originele ontsteking en bobine in de kast en die kan ik even uitproberen. Al verwacht ik niet dat het wat uit zal halen. :wink:

Alvast bedankt. :)

P.S. Er bestaat nog zo'n topic en daar had men het over een kapotte condensator. Dat lijkt me hier niet de oorzaak, maar daar zal ik gauw genoeg achter komen.

Burns
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2008 21:06

Bericht door Burns »

Zet de punten van je bougie eens iets dichter bij elkaar. (Niet te dicht!)

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Had precies hetzelfde als jou en ja de condensator was kapot :wink:

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door ruben »

Willem-Jan- schreef:Had precies hetzelfde als jou en ja de condensator was kapot :wink:
ik had ook precies hetzelfde, dacht dat het me condensator was maar het was gewoon simpel bougietje vervangen....

Snader
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:21

Bericht door Snader »

Iedereen bedankt voor de tips. :) Dit probleem speelt al een langere tijd en er hebben verschillende bougies in gezeten. Daar zal het hoogstwaarschijnlijk niet aan liggen. :) Een kleinere afstand tussen de elektrodes zal ik binnenkort eens uitproberen!

Snader
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:21

Bericht door Snader »

Het was een middag werk, maar ik ben er inmiddels uit. Er zit toch echt een kapotte condensator op die gloednieuwe ontsteking. :? Willem-Jan gaf het winnende antwoord. ;) Nogmaals bedankt!

Met die andere ontsteking loopt de motor als een zonnetje, ook als ik de verlichting aan heb. Alles begint nu op z'n plek te vallen. Vanaf het moment dat de motor z'n eerste slagen maakte, ben ik eindeloos op zoek geweest naar de juiste sproeier... Wat voel ik me nu ontzettend lullig. :lol:

opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

Bericht door opazoetekauw »

voor 6.50 heb je bij loef een nieuwe sator. goeie leer voor de volgende keer als een brommer die sympthomen geeft

Plaats reactie