Ik heb nu twee blokjes liggen
1 ori st70 blok (70cc,3bak semi, top 70-75)
1 ori ss 4 bak blok met snelle honda nok en snelle honda 50kop (grotere inlaat)
Nu is het zo dat de cilinder van de ss blok bijna dood is vrees ik en zat het volgende te denken
Zou ik sneller gaan met die 70cc op mijn ss blok dan op mijn dax blok?
Zou het wat uitmaken(positief of negatief) als ik die 70 cilinder steek met piston voor 50 kop en dan die ss "race" kop?
Ook nog volgende vraag. Mijn 70cc zit met een hitachi ontsteking met vaste nok (niet verlaten,niet vervroegen..) Nu heb ik nog een mitsubishi VVV liggen. Is het voordelig van deze te steken?
top te laag?
top te laag?
Laatst gewijzigd door Hondacd50 op 13 mei 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Pure HONDA
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
je st70 blok heeft orgineel een ot70kop
en die is niet slecht...
dus ik denk dat je uit die 70kop meer haalt
maar als je die cilinder over zet, dan heb je al een zuiger en kop die er bij passen
k zou zeggen zet die dan ook over
een 4bak heeft wel degelijk zin, het verdeelt je vermogen iets beter
en in geval van een 70cc komt ie ook perfect uit met de 4e vers. die vaak wat te zwaar is voor 50cc
vervroegende ontsteking helpt in zeker zin wel een stukje, je krijgt voornamelijk op hoger toerental een leuk stukje vermogen er bij
en die is niet slecht...
dus ik denk dat je uit die 70kop meer haalt
maar als je die cilinder over zet, dan heb je al een zuiger en kop die er bij passen
k zou zeggen zet die dan ook over
een 4bak heeft wel degelijk zin, het verdeelt je vermogen iets beter
en in geval van een 70cc komt ie ook perfect uit met de 4e vers. die vaak wat te zwaar is voor 50cc
vervroegende ontsteking helpt in zeker zin wel een stukje, je krijgt voornamelijk op hoger toerental een leuk stukje vermogen er bij