Vertanding

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Vertanding

Bericht door Denniss »

een simpele vraag:

het gaat over mijn SS. Voor zit een 14 tands tandwiel. Er zit een 50cc skyteam blok met de originele (17mm?) carburateur onder. Wat kan ik dan het beste voor tandwiel achter nemen?

Sir5
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:47
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: re

Bericht door Sir5 »

Eric schreef:ik gok op 38 of 40. Als je de ori 42 neemt zal het wat zwaar worden.

Ori hoort er 12of13/42 te zijn. Ik weet alleen de eindvertanding niet van dat Jingpling blok.
Heb je je vergist ?

Origineel (met Hondablok) op 17" wielen is 12 x 42.
Groter vóór is zwaarder verzet. Met 14 is dat een flinke stap. Veel te groot voor 50 cc (vind ik). Om dat te compenseren moet je achter dus groter monteren dan de standaard 42 tands. Ik gok zo'n 49 tands, maar je kan dat gewoon uitrekenen (zie FAQ van Ivo over dit onderwerp).

Met 50cc en onbegrensd kan je 12x42 blijven rijden (veel toeren), je kan 13x42 (aan de zware kant) of iets ertussen, bijvoorbeeld 12x40 of 12x41.
Ook dit geldt weer voor Honda blokjes, ik ken de eindoverbrenging van de Jincheng blokjes ook niet.

Succes.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: re

Bericht door Monkeymadness »

Eric schreef::geeft zichzelf 10zweepslagen :oops: :
*helpt erik aan de 100 zweepslagen* :P
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Aangezien er niemand is die weet wat voor vertandingen dat Fu Yung Hai blok intern heeft kan je het beste gewoon eerst een rondje gaan rijden met de brommer.

Als hij in de 4e versnelling lang niet zoveel toeren haalt als hij in de 3e haalt dan vervang je die 14T voor een 13T of zelfs 12T.
Als hij in de 4e versnelling bij de 65 per uur bijna uit elkaar spat van de toeren dan zet je er voor een groter tandwiel op.

Op de SS reed ik eerst altijd met 13-42. Later ben ik terug gegaan naar 12-42 en heb slechts 1 of 2 km/h aan topsnelheid moeten inleveren en heb daar een hele sloot extra acceleratie voor terug gekregen.

Plaats reactie