c achterbrug past niet samen met de veren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

volgends mij is een c70 brug echt niet breder hoor. bij een c70 zitten de veren ook aan de binnenkant en bij een c50 weer aan de buitenkant.
als je wielen erin zitten zullen de veren wel weer naar binnen getrokken worden als je brug naar binnen getrokken word als je je as aandraaid
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

guido_pbr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:48
Locatie: Den bosch

Bericht door guido_pbr »

laten we het hopen, maar het scheelt wel dik een cm per kant, ,dus ik ben benieuwd of dit goed komt, we zullen vanvavond zien!

@ lex, dan heb ik idd geen schroefdraad meer..

gr guido

guido_pbr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:48
Locatie: Den bosch

Bericht door guido_pbr »

de wielen zitter erin, maar de veren staan nog zo scheef als wat.
Een andere achterbrug zoek ik echt niet, (dit is al de 2e, de eerste is overleden met nieuwe bussen erin persen)
Een vriend gaat 2 bussen draaien met aan beide kanten draad, een kant binnendraad, andere kant buitendraad. Dan wordt de veerbevestiging aan het frame als het ware verlengd.

Voor de rest zit de hele cee op het zadel en kettingkast in elkaar, echt prachtig!:D
Volgende week te zien in plofpony gallerij. :o

Groetjes Guido

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

heb je alle ringen wel bij de bovenste veerbevestiging zitten? De achterveren komen bovenaan op het uiteinde van de as waar je veer op geschoven zit. Dus eerst heb je een ring geloof ik, dan dat steuntje waar je buddy op scharniert, dan nog een dikke ring en dan pas je achterveer, en dan de ring en moer.

Ik kan het me namelijk echt niet voorstellen dat er iets niet goed is aan die veren of de achterbrug. En het kan best zijn dat je plastic gedeelte van de achterveer dan net tegen het frame aan komt, dat is vrij normaal. Zolang er maar ruimte (heel klein beetje is genoeg) blijft tussen het plastic gedeelte van de veer en het metalen gedeelte van de veer.

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

oke komt ie:

de afstand van de bovenste ophanging, van links naar rechts, van puntje tot puntje is ongeveer 18cm.

de onderste ophanging, dus de achterbrug, bij het punt waar je achterveren komen, is 18cm ongeveer in totale breedte van de achterbrug op dat punt.
Nu is het heel simpel voor je. Klopt er iets niet in die maten, dan weet je dat er iets mis is. Klopt het wel, dan ligt het aan je veren of aan jezelf.

Succes,
Dennis
''UNOX MAN''

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

Ik zie het al op je foto. De veren moeten aan de binnenkant van de achterbrug zitten. En bovenaan moeten de veren zo ver weg mogelijk van het frame zitten.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

Dennis schreef:Ik zie het al op je foto. De veren moeten aan de binnenkant van de achterbrug zitten. En bovenaan moeten de veren zo ver weg mogelijk van het frame zitten.

Groeten,
Dennis
moet altijd bij een c50 frame met hoge vering dusja... ik snap t ook niet . denk dat je gewoon moet doen zoals t honda boekje zegt en geen problemen heb
busjes onzin zou echt niet nodig moeten zijn.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

guido_pbr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:48
Locatie: Den bosch

Bericht door guido_pbr »

aan de binenkant heb ik naturlijk ook allang geprobeerd...
Wat betreft die maten, onder is hij idd 18 cm, maar boven nog geen 17cm.
Hier 2 foto's, 1 zoals het hoort, de veer aan de binenkant, en de veer boven op het uiteinde, de andere foto de veer onder aan de buitenkant.
Op de 2e foto staat de veer ook scheef, maar wel los van het frame...

zoals het hoort:
Afbeelding


veer onder aan de buitenkant: (aan de linker kant)
Afbeelding

De bovenste foto is dus zoals het hoort, de veer zit wel tegen het frame aan, maar heb nog wel 2mm ruimte tussen het metaal en het plastic van de veer, net wat Dennis zegt.

Gr Guido

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

In dat geval zou ik ze gewoon monteren zoals ze moeten. Je hebt nog die 2mm ruimte dus het veren gaat geowon goed. En de buitenbus blijft vrij stil tegen je frame aan zitten, die beweegt niet echt.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

guido_pbr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:48
Locatie: Den bosch

Bericht door guido_pbr »

oke, dan zet ik ze er zo op, ff kijken hoe het gaat :)

bedankt!:D

Guido

Gebruikersavatar
bagheera
4T-MSB regular
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door bagheera »

Even naar mijn eigen c50 gekeken, die veren zitten wel goed. Lijkt wel of je frame wat naar buiten komt naast de veer kappen (die dus tegen het frame aan komen.) Is je frame wel "plat" onder de ophang punten? Of zijn je ophangpunten wel recht? Verder ziet het er wel goed uit zo.
Enne die kappen zitten vrij dicht tegen het frame hoor. Maar de veren veren recht dus hij zal niet naar binnen komen als t goed is. Foto 2 is t echt niet.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...

Foppele
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mei 2013 13:42
Bezit: Honda c90zz
Locatie: haarlem

Re: c achterbrug past niet samen met de veren

Bericht door Foppele »

Volgens mij mis je gewoon twee onderdelen. Er zit tussen het frame en de veren een onderdeel om de bus. Daar monteer je ook het scharnier voor je zadel op.
Ik kan volgens mij met mijn iphone geen foto plaatsen...
Bijlagen
image.jpg
Ah. Zo dus
Ah. Zo dus

Plaats reactie