Distributie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Distributie

Bericht door aj90 »

Het zit dus zo. Ik heb een handspanner, ik heb me kop en cilinder eraf gehaald en dit wil ik nu vastzetten. Maar ik krijg het nokkenastandwiel niet meer vast, hij moet een heel klein stukje nog naar links, maar dat kan niet vanwege de distributie ketting. Waarschijnlijk staat hij dus te strak. Kan iemand mij uitleggen hoe ik hem iets losser krijg (het liefst via plaatjes), en hoe ik kan zien dat hij de juiste spanning heeft.
CD50

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Distributie

Bericht door h5speedje »

aj90 schreef:Het zit dus zo. Ik heb een handspanner, ik heb me kop en cilinder eraf gehaald en dit wil ik nu vastzetten. Maar ik krijg het nokkenastandwiel niet meer vast, hij moet een heel klein stukje nog naar links, maar dat kan niet vanwege de distributie ketting. Waarschijnlijk staat hij dus te strak. Kan iemand mij uitleggen hoe ik hem iets losser krijg (het liefst via plaatjes), en hoe ik kan zien dat hij de juiste spanning heeft.
allereerst moertje m8 losdraaien onder de ontsteking...met een schroevendraaier het tapeindje in de moer losdraaien...cilinder en kope monteren...even ronddraaien...dan tapeindje weer vast draaien en vervolgens dat moertje niet al te vast draaien...

(door het moertje en tapeindje los te draaien kan de plunjer die de ketting op spanning houd zakken....de veren in de plunjer zorgen dat de ketting op de juiste spanning word gezet..)
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Plaats reactie