Ik rij momenteel met een 20mm carburateur op 50cc. Ik heb hier sproeier 90 in zitten. Nu zijn er enkelt een aantal problemen. Benzineverbruik ligt vrij hoog, als ik me brommer neerzet, druppelen er een paar druppeltjes zwarte vloeistof (olie of olie/benzine) uit me uitlaatpoort, als ik een tijdje stationair voor het stoplicht wacht pruttelt hij bij het optrekken (een beetje schokkerig).
Dat druppelen, is dat onverbrande benzine die uit me uitlaatpoort loopt? Of is dat gewoon een olielek.
Waarschijnljk zal sproeier wel te groot zijn, maar ik kan me herinneren dat hij bij sproeier 86,88 niet voluit kon, dan kreeg ie te weinig benzine.
Anyone?
sproeiermaat
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Haha, is ook een beetje groot ja.. Maar het rijdt wel gewoon 65 km/u en trekt lekker op. Mau rijdt er momenteel ook mee (50cc, 20mm). Carburateur is trouwens origineel van Keihin. Hij komt wel van een 250cc twin af geloof ik, maar dat zou niet uit hoeven maken lijkt mij.
Kleur van me bougie.. is wel wat aan de zwarte kant ja. Maar kleinere sproeiers deden het niet kan ik me nog herinneren toen ik aan het pielen ben geweest.
Jij denkt dus gewoon dat 20mm gewoon niet af te stellen is voor 50cc?
Kleur van me bougie.. is wel wat aan de zwarte kant ja. Maar kleinere sproeiers deden het niet kan ik me nog herinneren toen ik aan het pielen ben geweest.
Jij denkt dus gewoon dat 20mm gewoon niet af te stellen is voor 50cc?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: re
3bak semi ook, de singa van lieke rijd ook met 16mm en die rijd harder als maurijn en tom. ging ook beter de bergen op in lux. 20mm is een beetje overkillEric schreef:Een 50cc moet veel toeren draaien om die 20mm goed aan te sturen. Voor een normale 4bak ss is een 16mm een hele mooie maat.
als hij rijd zou ik niks aan je brommer doen hoor gewoon onderhouden en stukrijden. 70cc kan dan altijd nog
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
nja, ik wil wel graag wat "rustiger" rijden.. en wat harder eigenlijk ook.. Vandaar het 70cc plan. 50cc moet je echt asociaal veel toeren maken voor je relaxt kan opschakelen vind ik...
met 70cc krijgje toch ook meer vermogen onderin je toeren? Als ik dan met vriend van mij naar school mee rij ga kan ik lekker op weinig toeren meeklapperen.
met 70cc krijgje toch ook meer vermogen onderin je toeren? Als ik dan met vriend van mij naar school mee rij ga kan ik lekker op weinig toeren meeklapperen.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
ja ik heb inderdaad ook 70cc voor 50 koppie liggen. die gaat er ook op. Om wat rustiger te kunnen rijden. Maar met 20mm rijdt dta dan nog een beetje zuinig als je snel opschakelt ? (Je haalt uit lage toeren toch genoeg vermogen om eerder op te schakelen als dat je met 50cc zou doen). Als je namelijk 60 km/u rijdt constant (Als dat in ze 4 kan, in ze 4). Rijdt ie dan zuinig ?
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
In de FAQ staat een heel mooi stukje over hoe je je carb moet afstellen. Hou er wel rekening mee dat als je iets veranderd, ook als je een luchtfilter vervangd, schoonmaakt of omruild voor een racefilter, je de carborateur weer opnieuw moet afstellen.
Wij reden vroeger (midden '80) veelal met een 19mm met een 80-85 sproeier op een origineel luchtfilter (snelle nokkenas en als het even kon een vervroegende ontsteking met 70cc en 50 kop voor hoge compressie, wil je de boel heel houden met 70cc, dan moet je wel alle olieleidingen opboren of een C70 blok als uitgangspunt nemen en toch een 70cc kop erop zetten. En als je dan toch bezig bent: bekijk even goed het spruitstuk bij de kop, die zit bij de oude types nog wel eens scheef op het gat, die moet je dan een beetje opboren om hem netjes recht te krijgen voor een goeie doorstroming).
Wij reden vroeger (midden '80) veelal met een 19mm met een 80-85 sproeier op een origineel luchtfilter (snelle nokkenas en als het even kon een vervroegende ontsteking met 70cc en 50 kop voor hoge compressie, wil je de boel heel houden met 70cc, dan moet je wel alle olieleidingen opboren of een C70 blok als uitgangspunt nemen en toch een 70cc kop erop zetten. En als je dan toch bezig bent: bekijk even goed het spruitstuk bij de kop, die zit bij de oude types nog wel eens scheef op het gat, die moet je dan een beetje opboren om hem netjes recht te krijgen voor een goeie doorstroming).
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg