dimensies achterbrug C70 vs monkey (uitwisselbaarheid

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

Glasbak schreef:
john schreef:remanker moet je zelf maken. verder is hij plug n play.
Ik had idd al begrepen dat je zelf een remanker erop moet lassen, maar hoe doe je dat netjes? Het lassen is het probleem niet, maar volgens mij is die brug verchroomd, dan zal je dat chroom eerst weg moeten halen neem ik aan? Lijkt me moeilijk om dat een beetje netjes te doen.... Iemand detail foto's?
of doe zoals ik deed, boor een gat in je achterbrug en plaats een Nice remanker:

Afbeelding
Afbeelding

chroom rondom blijft dan wel helemaal goed
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Greenballs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 apr 2008 22:42

Bericht door Greenballs »

nielspbr schreef:Je kan ook een remankeraansluiting op je frame maken, hoef je niet aan je brug te lassen. (Wel een langer remanker)
ja dat is een goede oplossing :roll: ....
elke keer als je vering veert (de hele tijd dus) verdraait je achterrem deksel... dan trekt je rem stang de hele tijd aan of duwt extreem uit. Gevolgen kan je zelf ook wel bedenken! niet doen dus!

Gebruikersavatar
Glasbak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:59
Locatie: Snevert

Bericht door Glasbak »

john schreef:remanker moet je zelf maken. verder is hij plug n play.
Er ligt ondertussen een Astrea brug thuis, want honda dus mooier dan een shark. Ter info voor mensen die dit ook willen; Een Astrea brug is een halve centimeter breder dan een shark, shark past precies in een C90, astrea beetje ruim dus. Shark heeft 10 mm as, Astrea 12, C90 ook 10. Verder past op een shark of een astrea burg je achtertandwiel houder niet standaard, een ss wiel zal wel direct passen.

Foto's zullen volgen voor de geinteresseerden.

Plaats reactie