c50 valt uit bij warme motor
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
c50 valt uit bij warme motor
Hoi,
Mijn C50 (1969) rijdt normaal. Inhouden en versnellen na een bocht is ok.
Het probleem: Als het blokje op temperatuur is en ik stop, dan valt de motor uit en krijg ik het niet meer gestart. Na enkele minuten te wachten start hij terug.
Het is zeker niet vapour lock. Ook is er steeds voldoende benzine aanwezig.
Als hij stilvalt en ik check de vonk van de bougie, dan is die er steeds.
Heeft er iemand een idee van waar dit kan komen
thanks
Hondaman
Mijn C50 (1969) rijdt normaal. Inhouden en versnellen na een bocht is ok.
Het probleem: Als het blokje op temperatuur is en ik stop, dan valt de motor uit en krijg ik het niet meer gestart. Na enkele minuten te wachten start hij terug.
Het is zeker niet vapour lock. Ook is er steeds voldoende benzine aanwezig.
Als hij stilvalt en ik check de vonk van de bougie, dan is die er steeds.
Heeft er iemand een idee van waar dit kan komen
thanks
Hondaman
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
is de carburateur in koude toestand of in warme toestand moeilijk stationair te stellen?
of loopt de carburateur hoog stationair als ie koud is?
dan zou ik zeggen; dat tussende carbuarateur en jhet kopje valse lucht wordt getrokken.
of
ook al heb je een vonk, het zou nog steeds aan de condensator kunnen liggen.
of
vlotterniveau van de carbuarateur, maar dat denk ik niet
of loopt de carburateur hoog stationair als ie koud is?
dan zou ik zeggen; dat tussende carbuarateur en jhet kopje valse lucht wordt getrokken.
of
ook al heb je een vonk, het zou nog steeds aan de condensator kunnen liggen.
of
vlotterniveau van de carbuarateur, maar dat denk ik niet
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Hoi,
vroeger had ik problemen met de ontsteking (vonk tussen de punten)
Ik heb dan de condensator en de punten vervangen en alles afgeregeld
Hierna was alles terug normaal (qua ontsteking).
De carburator is een 18mm keihin.
Het is een c70 blok (met OT kop en snelle SS nok erin)
Eerst zat er een 85 sproeier in maar op top hield hij in, een beetje choke en de motor ging mooi verder door.
Ik dus de sproeier vervangen door een 88. Maar nu is de carburator moeilijk stationair af te regelen (koud en warm).
wat ik ook vreemd vind is dat de bougie niet echt koffiekleur krijgt, de choke bij volgas is wel niet meer nodig.
greetz
Hondaman
enne, bedankt voor het vlugge antwoord
vroeger had ik problemen met de ontsteking (vonk tussen de punten)
Ik heb dan de condensator en de punten vervangen en alles afgeregeld
Hierna was alles terug normaal (qua ontsteking).
De carburator is een 18mm keihin.
Het is een c70 blok (met OT kop en snelle SS nok erin)
Eerst zat er een 85 sproeier in maar op top hield hij in, een beetje choke en de motor ging mooi verder door.
Ik dus de sproeier vervangen door een 88. Maar nu is de carburator moeilijk stationair af te regelen (koud en warm).
wat ik ook vreemd vind is dat de bougie niet echt koffiekleur krijgt, de choke bij volgas is wel niet meer nodig.
greetz
Hondaman
enne, bedankt voor het vlugge antwoord
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
9 van de 10 keer is het geval dat je dan valse lucht hebt.
of de stationair sproeier zit er niet goed in (kleine kans)
wat te doen;
- pasvlakken van het spruitstuk en carburateur vlak vijlen. (en soms ook even de kop)
voor de kop wel even een propje papier/ stof in het inlaatkanaal stoppen. zodat er geen spaantjes in komen.
en nieuwe pappingkjes erin en een nieuw O-ringetje in de carburateur.
(eerste wat ik doe bij brommers is wat ik hierboven beschreven heb. scheelt altijd een heleboel frustratie)
of de stationair sproeier zit er niet goed in (kleine kans)
wat te doen;
- pasvlakken van het spruitstuk en carburateur vlak vijlen. (en soms ook even de kop)
voor de kop wel even een propje papier/ stof in het inlaatkanaal stoppen. zodat er geen spaantjes in komen.
en nieuwe pappingkjes erin en een nieuw O-ringetje in de carburateur.
(eerste wat ik doe bij brommers is wat ik hierboven beschreven heb. scheelt altijd een heleboel frustratie)
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Hoi,
Het is al beter maar nog niet helemaal.
Wat heb ik gedaan :
1: Alles mooi gevlakt
2: alle dichtingen vernieuwd
3: het bakeliet tussenstuk verwijderd. (scheelt 1 dichting : minder kans op valse lucht)
Motor is af te regelen
echter bij het tot stilstand komen valt de motor soms nog uit en is moeilijk aan de praat te krijgen.
Als ik echter de choke opzet en dan kick slaat hij wel aan. (sproeier te klein?)
Maar, bij volgas merk ik dat de motor niet 100% op toeren komt. (sproeier te groot?)
groetjes
Hondaman
Het is al beter maar nog niet helemaal.
Wat heb ik gedaan :
1: Alles mooi gevlakt
2: alle dichtingen vernieuwd
3: het bakeliet tussenstuk verwijderd. (scheelt 1 dichting : minder kans op valse lucht)
Motor is af te regelen
echter bij het tot stilstand komen valt de motor soms nog uit en is moeilijk aan de praat te krijgen.
Als ik echter de choke opzet en dan kick slaat hij wel aan. (sproeier te klein?)
Maar, bij volgas merk ik dat de motor niet 100% op toeren komt. (sproeier te groot?)
groetjes
Hondaman
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Eventjes een update;
kleppen + ontsteking nagezien: stonden goed
stationair sproeier uitgeblazen
kleinere sproeier gemonteerd (nu een 80 ipv 85)
resultaat : brommer perfekt af te regelen en rijd soepel
Maar : Bij stoppen komt de brommer mooi op ralenti, maar als je dan gas geeft slaat hij af en start zeer moeilijk.
vanaf het moment dat hij aanslaat mag je maar HEEL weinig gas geven, dan komt hij op toeren en ben je weg.
Draai je het gas normaal open om aan te zetten (niet ineens volgas, maar normaal) dan slaat hij af.
Grtz
Hondaman
reeds bedankt voor de hulp
kleppen + ontsteking nagezien: stonden goed
stationair sproeier uitgeblazen
kleinere sproeier gemonteerd (nu een 80 ipv 85)
resultaat : brommer perfekt af te regelen en rijd soepel
Maar : Bij stoppen komt de brommer mooi op ralenti, maar als je dan gas geeft slaat hij af en start zeer moeilijk.
vanaf het moment dat hij aanslaat mag je maar HEEL weinig gas geven, dan komt hij op toeren en ben je weg.
Draai je het gas normaal open om aan te zetten (niet ineens volgas, maar normaal) dan slaat hij af.
Grtz
Hondaman
reeds bedankt voor de hulp
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
Snelle nokkenassen kunnen echt moeilijk af te stellen zijn. Ik denk vooral in die hoek. Zorg in elk geval voor een valse-lucht vrij systeem en ga op zoek naar de juiste sproeier en luchverhouding. Terug naar standaard nokkenas is ook een optie.
Laatst gewijzigd door DJ Pierre op 26 jul 2008 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mopetting is a crime
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Hoi,
dank voor de reacties
Mijn vraag : kan het zijn dat dit probleem (het uitvallen en moeilijk starten) te wijten is aan het feit dat de ontsteking nogal vroeg staat.
dit is een vast vliegwiel.
Om een beetje vlotter te rijden heb ik de ontsteking wat vervroegd.
Speelt dit een rol of moet ik eerder verder zoeken naar carburatie problemen (hier begin ik een beetje op het einde te geraken vrees ik)
groetjes
Hondaman
dank voor de reacties
Mijn vraag : kan het zijn dat dit probleem (het uitvallen en moeilijk starten) te wijten is aan het feit dat de ontsteking nogal vroeg staat.
dit is een vast vliegwiel.
Om een beetje vlotter te rijden heb ik de ontsteking wat vervroegd.
Speelt dit een rol of moet ik eerder verder zoeken naar carburatie problemen (hier begin ik een beetje op het einde te geraken vrees ik)
groetjes
Hondaman
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
een te vroege onsteking is inderdaad niet bevorderlijk voor het stationair lopen. daar hebben ze namelijk ook vervroegende vliegwielen voor uit gevonden!hondaman schreef:Hoi,
dank voor de reacties
Mijn vraag : kan het zijn dat dit probleem (het uitvallen en moeilijk starten) te wijten is aan het feit dat de ontsteking nogal vroeg staat.
dit is een vast vliegwiel.
Om een beetje vlotter te rijden heb ik de ontsteking wat vervroegd.
Speelt dit een rol of moet ik eerder verder zoeken naar carburatie problemen (hier begin ik een beetje op het einde te geraken vrees ik)
groetjes
Hondaman
dus eerst maar eens ontsteking stukkie later zetten.
als er dan nog problemen zijn dan horen we het graag hier
en de gasnaald van de carburateur hoger of lager zetten is alleen van belang volgens mij voor het 3/4 gas af te stellen
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
HOERA HOERA HOERA
Hij doet het.
Bleek dat ik in mijn enthousiasme de ontsteking veel te vroeg had gezet.
deze staat nu normaal en het blokje loopt mooi stationair op 1500rpm.
Het blokje rijdt nu wel wat makker (45mph ipv 50) maar liever zo dan problemen tijdens een rit.
Nog 1 vraag : kan ik op 6v korte kruktap een vervroegend vliegwiel monteren?
Indien zo, welk type heb ik dan nodig?
verder duizendmaal dank aan allen die me via deze weg hebben geholpen.
mvg
Hondaman
Hij doet het.
Bleek dat ik in mijn enthousiasme de ontsteking veel te vroeg had gezet.
deze staat nu normaal en het blokje loopt mooi stationair op 1500rpm.
Het blokje rijdt nu wel wat makker (45mph ipv 50) maar liever zo dan problemen tijdens een rit.
Nog 1 vraag : kan ik op 6v korte kruktap een vervroegend vliegwiel monteren?
Indien zo, welk type heb ik dan nodig?
verder duizendmaal dank aan allen die me via deze weg hebben geholpen.
mvg
Hondaman
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.