licht doet raar

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

licht doet raar

Bericht door davidvbss50 »

hallo,
mijn licht doet een beetje raar, mijn achterlicht brand heel fel, maar me koplamp brand dus soms goed, en soms nauwelijks.. ook flikkeren beide lichten tijdens het rijden, en me tellerverlichting doet het alleen als me koplamp en achterlicht uit staan, en flikkert dan ook.
ik had eerst gedoe met het doorbranden van de verlichting dus heb ik een weerstandje op me lichtdraadje aangesloten, omdat ik geen spanningsregelaar wil monteren. ik heb een origineel blok(6V) maar 12V lichtjes.. iemand een idee wat er aan de hand is?

gr. David

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Massa probleem, slechte stekkers, gesmolten draden, maar het meest verdenk ik de lichtschakelaar. Haal even een schema van Hondaheaven. Dan weet je wat allemaal contact moet maken. Ik denk dat de contactjes in de schakelaar versleten of vies zijn. Schoonmaken, in de vaseline zetten en sommige stukjes terugbuigen maakt de schakelaar weer als nieuw.

Met een werkende accu in je systeem (moet je lichtschakelaar wel in orde zijn, die doet meer dan alleen je licht aan of uit) brandt de boel met gewone 6V lampje trouwens eigenlijk nooit meer door en heb je geen regelaar nodig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

Bericht door davidvbss50 »

ik zal dan maar weer is die schakelaar bekijken,
die heb ik nl vandaag nog open gehad, omdat me achterlicht eerst helemaal niks deed.. toen gelijk wat contactspray derin gespoten, maar misschien is er wat losgegaan ofzo

Plaats reactie