Ervaringen met KMC kettingen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Ervaringen met KMC kettingen
Wat is jullie oordeel over kettingen van KMC ?
'k heb d'r eentje gekocht bij de fietsenmaker. Maar ik heb geen ervaring met dit merk.
Ik weet het, ik weet het, je moet een Regina, Iris of Wipperman hebben. Dat zijn de beste kettingen.
En de KMC kost maar een tientje voor 144 schakels en dat is minder dan de helft van de prijs van de andere kettingen. Dus een superkwaliteit verwacht ik niet.
Voor een tientje kan het toch geen miskoop zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met KMC ?
'k heb d'r eentje gekocht bij de fietsenmaker. Maar ik heb geen ervaring met dit merk.
Ik weet het, ik weet het, je moet een Regina, Iris of Wipperman hebben. Dat zijn de beste kettingen.
En de KMC kost maar een tientje voor 144 schakels en dat is minder dan de helft van de prijs van de andere kettingen. Dus een superkwaliteit verwacht ik niet.
Voor een tientje kan het toch geen miskoop zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met KMC ?
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
Ik heb er 1 op mijn ss...
Bij mij gaat het al 20.000 km mee hoe kan dat??
-Ook nieuwe tandwielen gemonteerd uiteraard...
-Kettingkast gemonteerd (er zit een c90 OT brug in mijn ss)
-Vaak smeren
Nu heb je in ieder geval al 1 goede ervaring te pakken!
Bij mij gaat het al 20.000 km mee hoe kan dat??
-Ook nieuwe tandwielen gemonteerd uiteraard...
-Kettingkast gemonteerd (er zit een c90 OT brug in mijn ss)
-Vaak smeren
Nu heb je in ieder geval al 1 goede ervaring te pakken!
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Ervaringen met KMC kettingen
KMC is voor mountainbikes een bekend en gewaardeerd merk. Dus dat je fietsemaker ze heeft is niet vreemd.ivo215 schreef:Wat is jullie oordeel over kettingen van KMC ?
'k heb d'r eentje gekocht bij de fietsenmaker. Maar ik heb geen ervaring met dit merk.
Ik weet het, ik weet het, je moet een Regina, Iris of Wipperman hebben. Dat zijn de beste kettingen.
En de KMC kost maar een tientje voor 144 schakels en dat is minder dan de helft van de prijs van de andere kettingen. Dus een superkwaliteit verwacht ik niet.
Voor een tientje kan het toch geen miskoop zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met KMC ?
ik heb wel eens gelezen dat KMC kettingen maakt voor wipperman, maar dat stond op het internet dus of het waar is......
En ja, dingen veranderen in de loop der jaren, dus ik zou niet teveel op stoterstangen90 z'n oordeel afgaan, maar het gewoon proberen.
bijvoorbeeld: Toen ik een klein jochie was, waren pearl en tama drumstellen echt top. Ze zijn heden ten dage ver gezonken...... (behalve de Iron Cobra bass-klopper van tama)
Tja..... het kan verkeren.
cracque frontal
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Nou, ik heb hem er op zitten.
Zonder kettingkast.
En de eerste dag heeft hij overleeft!
De ketting zeg er verder prima uit. Ik kreeg niet de indruk dat het rommel was of zo. Maar bewezen is het nog niet.
Mijn laatste D.I.D. had overigens slechts een levensduur van 4000 km.
Zonder kettingkast en als ik het me goed herinner niet echt vaak gesmeerd of zo.
En omdat mijn achtertandwiel niet goed gecentreerd was (montagefout vorige eigenaar) en dat ontzettend naar rijdt heb ik de Regina ketting die er op zat in 1000 km afgeschreven. En Regina staat nou niet echt bekend als rommel of zo. Kan je nagaan hoe slecht het is voor je blok als je akw niet gecentreerd op het achterwiel zit.
Maar dat probleem is nu over (wat een verademing dat mijn brommer niet meer op en neer hobbelt tijdens het rijden!)
Maar goed. Terug naar de KMC ketting. Voor €10,- kan het geen miskoop zijn. Een ketting van D.I.D. of Regina kost meer dan het dubbele. Dus als ik de helft van de kilometers er uit haal is de KMC in elk geval financiëel aantrekkelijk.
Zonder kettingkast.
En de eerste dag heeft hij overleeft!
De ketting zeg er verder prima uit. Ik kreeg niet de indruk dat het rommel was of zo. Maar bewezen is het nog niet.
Mijn laatste D.I.D. had overigens slechts een levensduur van 4000 km.
Zonder kettingkast en als ik het me goed herinner niet echt vaak gesmeerd of zo.
En omdat mijn achtertandwiel niet goed gecentreerd was (montagefout vorige eigenaar) en dat ontzettend naar rijdt heb ik de Regina ketting die er op zat in 1000 km afgeschreven. En Regina staat nou niet echt bekend als rommel of zo. Kan je nagaan hoe slecht het is voor je blok als je akw niet gecentreerd op het achterwiel zit.
Maar dat probleem is nu over (wat een verademing dat mijn brommer niet meer op en neer hobbelt tijdens het rijden!)
Maar goed. Terug naar de KMC ketting. Voor €10,- kan het geen miskoop zijn. Een ketting van D.I.D. of Regina kost meer dan het dubbele. Dus als ik de helft van de kilometers er uit haal is de KMC in elk geval financiëel aantrekkelijk.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
tja, het eet je kettingwielen natuurlijk ook op, een versleten ketting.ivo215 schreef:Nou, ik heb hem er op zitten.
Zonder kettingkast.
En de eerste dag heeft hij overleeft!
De ketting zeg er verder prima uit. Ik kreeg niet de indruk dat het rommel was of zo. Maar bewezen is het nog niet.
Mijn laatste D.I.D. had overigens slechts een levensduur van 4000 km.
Zonder kettingkast en als ik het me goed herinner niet echt vaak gesmeerd of zo.
En omdat mijn achtertandwiel niet goed gecentreerd was (montagefout vorige eigenaar) en dat ontzettend naar rijdt heb ik de Regina ketting die er op zat in 1000 km afgeschreven. En Regina staat nou niet echt bekend als rommel of zo. Kan je nagaan hoe slecht het is voor je blok als je akw niet gecentreerd op het achterwiel zit.
Maar dat probleem is nu over (wat een verademing dat mijn brommer niet meer op en neer hobbelt tijdens het rijden!)
Maar goed. Terug naar de KMC ketting. Voor €10,- kan het geen miskoop zijn. Een ketting van D.I.D. of Regina kost meer dan het dubbele. Dus als ik de helft van de kilometers er uit haal is de KMC in elk geval financiëel aantrekkelijk.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Klopt.
Naarmate de ketting verder uit rekt wordt de trekkracht niet langer verdeeld over het hele kettingwiel, maar komt het puur op het laatste tandje te rusten. En daar gaan de kettingwielen erg hard van achteruit.
Dus de truc is om de ketting te vervangen voordat die te ver heen is. Dan blijven de kettingwielen veel langer goed.
Naarmate de ketting verder uit rekt wordt de trekkracht niet langer verdeeld over het hele kettingwiel, maar komt het puur op het laatste tandje te rusten. En daar gaan de kettingwielen erg hard van achteruit.
Dus de truc is om de ketting te vervangen voordat die te ver heen is. Dan blijven de kettingwielen veel langer goed.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
D.I.D. is een prima merk hoor.
Maar weet je wat het is?
Al die merken maken ook allemaal een ketting die zo goedkoop mogelijk is.
En weet jij welk model ketting je koopt in de winkel?
Koop je het goedkope model of het standaard model?
Ik vermoed dat ik eens een keer het goedkope 3 euro model heb gekocht voor de prijs van de normale.
Maar weet je wat het is?
Al die merken maken ook allemaal een ketting die zo goedkoop mogelijk is.
En weet jij welk model ketting je koopt in de winkel?
Koop je het goedkope model of het standaard model?
Ik vermoed dat ik eens een keer het goedkope 3 euro model heb gekocht voor de prijs van de normale.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
het is inderdaad met kettingen een kwestie van geluk hebben en vooral ook de naam..kettingen kun je ook voorgerekt kopen trouwens maar dat is meer in de machinebouw..
een ketting is opgebouwd uit een pen met daarom heen een bus..hoe nauwkeuriger je dit kan maken hoe langer hij goed blijft (maar word dus ook weer duurder)
Met did heb ik redelijke ervaring..maar ze gaan hard naar de knoppen..terwijl inderdaad de regine gold en dat soort duurdere kettingen gewoon beter zijn...het valt en staat ook met de tandwielen zelf; klopt de bemating wel met de ketting?? of te wel past de ketting wel goed en daar zitten soms erg kleine verschillen inn die je nauwelijks ziet maar die je zo een paar duizend kilometer kosten..
Ik heb al eens smeervrije ketting gemonteerd; deze was roestvrij met keramische rollen..voor de voedingsindustrie heb je dat soort apartigheid..en nee die was 1 niet te betalen en 2 zo nauwkeurig was hij niet...of waren de tandwielen nu weer bagger..
een ketting is opgebouwd uit een pen met daarom heen een bus..hoe nauwkeuriger je dit kan maken hoe langer hij goed blijft (maar word dus ook weer duurder)
Met did heb ik redelijke ervaring..maar ze gaan hard naar de knoppen..terwijl inderdaad de regine gold en dat soort duurdere kettingen gewoon beter zijn...het valt en staat ook met de tandwielen zelf; klopt de bemating wel met de ketting?? of te wel past de ketting wel goed en daar zitten soms erg kleine verschillen inn die je nauwelijks ziet maar die je zo een paar duizend kilometer kosten..
Ik heb al eens smeervrije ketting gemonteerd; deze was roestvrij met keramische rollen..voor de voedingsindustrie heb je dat soort apartigheid..en nee die was 1 niet te betalen en 2 zo nauwkeurig was hij niet...of waren de tandwielen nu weer bagger..
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 31 jan 2007 18:24
- Locatie: Plano, TX
- Contacteer:
Als ik het me goed kan herrineren zat er een KMC op mijn 2takt. Die hield het niet zo lang vol, aangezien er op een gegeven moment gewoon een schakel brak.
De 50cc was wel opgefokt, liep 80, en trok zowat op z'n achterwiel. Maar toch. Later had ik een Regina eronder, en die bleef wel heel.
De 50cc was wel opgefokt, liep 80, en trok zowat op z'n achterwiel. Maar toch. Later had ik een Regina eronder, en die bleef wel heel.
Justice to All