distributie ketting vervangen
distributie ketting vervangen
hallo
mijn honda maakt bij het lopen nogal wat herrie, dit komt niet uit de uitlaat maar uit de cilinder en is de distributie ketting die een beetje heen en weer rammelt ik kan hem niet strakker stellen,
dus ik neem aan dat ik dze moet vervangen, wat moet ik nu allemaal vervangen?
het zal de eerste keer zijn dat ik de kop er af haal ( ik heb het handboek wat keren doorgelezen), maar zijn er dingen die ik moet weten/tips,
alvast bedankt.
groeten maarten
mijn honda maakt bij het lopen nogal wat herrie, dit komt niet uit de uitlaat maar uit de cilinder en is de distributie ketting die een beetje heen en weer rammelt ik kan hem niet strakker stellen,
dus ik neem aan dat ik dze moet vervangen, wat moet ik nu allemaal vervangen?
het zal de eerste keer zijn dat ik de kop er af haal ( ik heb het handboek wat keren doorgelezen), maar zijn er dingen die ik moet weten/tips,
alvast bedankt.
groeten maarten
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mijn distributiekettinkje hing ook te slepen en kon niet meer strakker gezet worden. Op het tandwiel zelf leek het alsof de ketting nog best netjes lag maar je moet je kettinkje maar eens eruit halen en dan zijdelings proberen te buigen. De mijne haalde ongeveer 70 graden ofzo, best uitgelubberd dus.
Nieuw setje kopen en vervangen:)
Nieuw setje kopen en vervangen:)
ik heb even wat beter gekeken,
en het lijkt wel als of om de slag de ruimte tussen het krukas tandwiel en nokas tandwiel groter wordt (alsof het nokkenas tandwiel er scheef op zit of iets dergelijks) wat zou dit kunnen zijn?
hij krijgt waarscheinlijk ook weinig of geen olie in de kop, hoe zou dat komen?
en het lijkt wel als of om de slag de ruimte tussen het krukas tandwiel en nokas tandwiel groter wordt (alsof het nokkenas tandwiel er scheef op zit of iets dergelijks) wat zou dit kunnen zijn?
hij krijgt waarscheinlijk ook weinig of geen olie in de kop, hoe zou dat komen?
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
EN controlleer of er nog tanden op het tandwiel zitten die de oliepomp aandrijven vooral als er lange tijd met een klapperende ketting is gereden..ozzie schreef:check je spanner eens dit kan een autospanner of manuele zijn. geen olie in de kop kan je oliepomp zijn of het tandwieltje wordt door je distributie niet goed aangedreven. over spanner is op dit forum zat te vinden.
hopelijk heb je hier wat aan
Gr ozzie
Eh ketting haal ik meestal aan de onderkant eruit; dus eerst de cilinderrol naar boven eruit wurmen en dan de ketting terug trekken; dan haal je hem zonder te buigen of te knikken over de krukas heen..
monteren in omgekeerde volgorde en maak gebruik van een stuk koperdraad of zoiets dan trek je de ketting zo naar boven
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
h5speedje schreef:EN controlleer of er nog tanden op het tandwiel zitten die de oliepomp aandrijven vooral als er lange tijd met een klapperende ketting is gereden..ozzie schreef:check je spanner eens dit kan een autospanner of manuele zijn. geen olie in de kop kan je oliepomp zijn of het tandwieltje wordt door je distributie niet goed aangedreven. over spanner is op dit forum zat te vinden.
hopelijk heb je hier wat aan
Gr ozzie
Eh ketting haal ik meestal aan de onderkant eruit; dus eerst de cilinderrol naar boven eruit wurmen en dan de ketting terug trekken; dan haal je hem zonder te buigen of te knikken over de krukas heen..
monteren in omgekeerde volgorde en maak gebruik van een stuk koperdraad of zoiets dan trek je de ketting zo naar boven
er zitten nieuwe ketting en tandwielen/(rolletjes) op
het olie pomp tandwieltje was inderdaad geen tandwieltje meer:
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.mijnalbum.nl/Foto-6WKXISUE-D.jpg)
![Confused :?](./images/smilies/apple_icon_e_confused.png)
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
oh deze is nog mooi zeg...
bijna nog perfect rond!!
Die van mij was al ovaal gesleten zodat de krukas alleen zo nu en dan nog wat olie kreeg...
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=sc.groups.msn.com/tn/85/F1/h5speedje/15/104.jpg)
bijna nog perfect rond!!
Die van mij was al ovaal gesleten zodat de krukas alleen zo nu en dan nog wat olie kreeg...
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=sc.groups.msn.com/tn/85/F1/h5speedje/15/104.jpg)
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
ozzie schreef:zozo die is echt aan vervanging toe zelden zo versleten gezien. gouke hoe ist met jouw weer terug?. je oude c ligt uit elkaar wordt eerdaags lassen enzovoort.
ja dat was ook even schriken toen ik hem open maakte,
het geleide wieltje zat ook niet op het boutje meer die hing er gewoon voor en de cilinder/zuiger waren behoorlijk bekrast, best beun dus
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
"Horsepower loves the absense of weight"